Όπως έχουμε αναφέρει ξανά οι διαταραχές αυτιστικού φάσματος είναι αποτέλεσμα νευρολογικής δυσλειτουργίας η οποία επηρεάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου. Ένα παιδί με αυτισμό προσλαμβάνει τον κόσμο με έναν δικό του, διαφορετικό τρόπο και επηρεάζεται η κοινωνικότητα, η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία που έχει με τους γύρω του. Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψουμε μαζί πως ένα παιδί με αυτισμό σου δείχνει την αγάπη του.

Ένα παιδί με αυτισμό σου δείχνει την αγάπη του

Ένα παιδί με αυτισμό δεν μας ακούει;

Πολλές φορές θα παρατηρήσουμε ότι τα άτομα με αυτισμό μοιάζουν να μην μας ακούν, να μην μας δίνουν σημασία και να μην έχουν βλεμματική επαφή. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μας αγνοούν ή ότι δεν νιώθουν πράγματα για εμάς. Έχουν διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορούν να εκδηλώσουν την αγάπη τους.

Με ποιους τρόπους δείχνει την αγάπη του ένα παιδί με αυτισμό;

Αγγίγματα

Υπάρχουν παιδιά που μόλις σε δουν θα έρθουν να σου κάνουν μια τεράστια αγκαλιά. Η αγκαλιά αυτή μάλιστα μπορεί να είναι τόσο σφιχτή που μπορεί να πονέσεις, γιατί μερικές φορές δεν ελέγχουν τη δύναμη τους και δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι σε πονάνε.

Ένα παιδί με αυτισμό σου δείχνει την αγάπη του

Άλλα παιδιά αναζητούν συνεχώς τα χάδια. Μπορεί πολλές φορές μέσα στη μέρα να έρθουν να σε χαϊδέψουν ή να «τριφτούν» πάνω σου. Άλλες πάλι φορές μπορεί απλά να κάθονται δίπλα σου περιμένοντας να τα χαϊδέψεις ή γενικά να ασχοληθείς μαζί τους.

Κινήσεις

Ένα συχνό χαρακτηριστικό των παιδιών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού είναι οι επαναλαμβανόμενες και κάποιες φορές ανεξέλεγκτες κινήσεις των άκρων. Συνήθως όταν ένα παιδί χαίρεται με κάτι που ακούει ή κάτι/κάποιον που βλέπει εκδηλώνει «πεταρίσματα».

Σύνδεση με τους άλλους

Υπάρχουν επίσης παιδιά τα οποία, ενώ συνήθως τα άτομα με αυτισμό έχουν μειωμένο το αίσθημα της ενσυναίσθησης, αν δουν άλλο παιδάκι να πέφτει ή κάποιον να είναι στεναχωρημένος ή να κλαίει θα τρέξουν να το βοηθήσουν και να του συμπαρασταθούν με τον δικό τους τρόπο. Εκδηλώνουν έτσι το γνήσιο ενδιαφέρον τους.

Πολλά αυτιστικά παιδιά δεν έχουν καθόλου ή έχουν μειωμένη βλεμματική επαφή. Έχει παρατηρηθεί, όμως, ότι όταν τους μιλάει ένα άτομο το οποίο αγαπάνε και με το οποίο είναι δεμένα συναισθηματικά να εμφανίζεται έντονη βλεμματική επαφή.

Το παιχνίδι που επιλέγουν είναι συνήθως μοναχικό, αλλά πολλές φορές όταν βρίσκεται στο χώρο κάποιο άτομο που αγαπάνε και έχουν μεγάλη οικειότητα μαζί του επιθυμούν την εμπλοκή του ατόμου αυτού στο παιχνίδι τους. Ακόμα, αναζητούν και σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα απαιτούν την προσοχή του ατόμου αυτού. Είναι και αυτός ένας τρόπος με τον οποίο εκδηλώνουν την αγάπη τους.

Μιμητική τάση που έχει ένα παιδί με αυτισμό

Τέλος, όταν τα παιδιά με αυτισμό ξεχωρίζουν ένα άτομο συνήθως το παρατηρούν συνεχώς και αντιγράφουν κινήσεις και συμπεριφορές. Με αυτό τον τρόπο το άτομο αυτό λειτουργεί ως πρότυπο για το παιδί με αυτισμό.

Υ.Γ. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το γεγονός ότι τα παιδιά με αυτισμό δεν εκδηλώνουν έντονα ή εκδηλώνουν με τον δικό τους τρόπο την αγάπη τους προς εμάς, δεν σημαίνει ότι δεν επιθυμούν ή δεν έχουν ανάγκη να τους δείξουμε εμείς την δική μας.

Ελισάβετ Μπέντη

Ελισάβετ Μπέντη

Ειδική Παιδαγωγός, Νηπιαγωγός

Η Ελισάβετ Μπέντη έχει πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας και πτυχίο επιπέδου 5 στην Εργοθεραπεία. Εμπλουτίζει συνεχώς τις γνώσεις και τις δεξιότητες της στον τομέα της Εκπαίδευσης, συμμετέχοντας σε σεμινάρια, συνέδρια και εξειδικεύσεις!

Διαβάστε περισσότερα