Εν έτη 2022 ακόμα υπάρχουν ταμπού και προκαταλήψεις γύρω από την ψυχική υγεία. Εν έτη 2022 ζούμε τη ζωή των άλλων μέσω των social media. Εν έτη 2022 και ακόμα να ξεκαθαρίσουμε τι σημαίνει «εγωισμός» και τι σημαίνει «αγαπώ εμένα». Τα τελευταία χρόνια έχουν εκδοθεί πολλά βιβλία που μιλούν για την αυτοβελτίωση, δίνοντας άλλοτε συμβουλές κι άλλοτε απλώς μια διαφορετική οπτική των πραγμάτων. Τι σημαίνει όμως να αγαπώ τον εαυτό μου;

αγαπώ τον εαυτό μου

Είναι εγωισμός να αγαπώ τον εαυτό μου;

Η κοινή γραμμή όλων αυτών των βιβλίων όμως είναι η αγάπη. Η αγάπη πρώτα για τον ίδιο μας τον εαυτό. Καθώς αν δεν αγαπάς εσένα τον ίδιο, είναι δύσκολο σχεδόν ακατόρθωτο να δώσεις αγάπη και στους γύρω σου. 

Πολλοί άνθρωποι μέσα στους οποίους και εγώ, πιστεύουν πως το να σε αγαπάς και να το λες χαρακτηρίζεται το λιγότερο ως εγωπάθεια ή ναρκισσισμός. Μου πήρε πολύ καιρό και πολλά βιβλία αυτοβελτίωσης για να καταλάβω πόσο σημαντική είναι η αγάπη για εσένα τον ίδιο. Ξέρεις όταν δεν έχεις μάθει να σε αγαπάς σου είναι πάρα πολύ δύσκολο να αφιερώνεις χρόνο στον εαυτό σου για τον εαυτό σου. Πολλές φορές οι τύψεις και οι ενοχές δεν σε αφήνουν να απολαύσεις μικρές χαρές της ζωής σου. Το θεωρείς πολυτέλεια… κάτι που εσύ δεν δικαιούσαι, αλλά το προτείνεις σε όλους εκείνους που αγαπάς.

Άραγε γνωρίζουμε τι σημαίνει «αγαπώ τον εαυτό μου;»

Με αγαπάω θα πει πως με δέχομαι έτσι όπως είμαι τώρα, όχι όπως θα είμαι όταν θα χάσω αυτά τα πέντε παραπάνω κιλά που έχω, όταν θα γυμναστώ, όταν θα μαζέψω το χρηματικό ποσό που χρειάζομαι για να αγοράσω καινούργιο αυτοκίνητο. Με αγαπώ όπως είμαι σήμερα, με αποδέχομαι και φροντίζω να με κάνω καθημερινά καλύτερο άνθρωπο. 

Πώς θα γίνει όμως αυτό; Πώς μπορώ να καλλιεργώ τον εαυτό μου και να δουλεύω για αυτόν;

Βήμα 1ο : Αποδέξου τον εαυτό σου

Πρέπει να μάθω να με αποδέχομαι όπως ακριβώς είμαι, να αναγνωρίζω τις μικρές καθημερινές μου νίκες και να συγχωρώ τα λάθη που κάνω. Οφείλω να δώσω το δικαίωμα στον εαυτό μου να υπάρχει και να εκφράζεται αυθεντικά, χωρίς να τον επικρίνω. Στάσου στα θετικά χαρακτηριστικά σου και όχι στα αρνητικά. Δώσε χρόνο και χώρο για να γνωριστείς με τον εαυτό σου.

Βήμα 2ο: Διώξε τις αρνητικές σκέψεις

Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από άσχημες ειδήσεις. Είναι λοιπόν, αναπόφευκτο να μας καταβάλλει το αίσθημα της απαισιοδοξίας, του φόβου και της ανησυχίας. Μπορούμε όμως, να προσπαθήσουμε να διαλέξουμε μία άλλη σκέψη στην θέση της αρνητικής. Ακούγεται δύσκολο, ίσως και ακατόρθωτο, δεν είναι όμως. Θέλει απλώς εξάσκηση. Το πιο σημαντικό είναι πόσο γρήγορα θα αντιληφθούμε, ότι τώρα μας καταβάλλουν αρνητικές σκέψεις και τότε θα κληθούμε να τις παρακάμψουμε, επιλέγοντας κάτι που μας κάνει να χαμογελάμε. 

Βήμα 3ο: Γράψε ημερολόγιο

Έρευνες έχουν δείξει πως η καταγραφή γεγονότων της καθημερινότητάς μας, βελτιώνει τη σχέση με τον εαυτό μας. Επιπλέον η καταγραφή των συναισθημάτων μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να τα αφήσεις στην άκρη. Η γραφή και μόνο θεωρείται λυτρωτική. Γράψε όλα αυτά που σε βαραίνουν και θα δεις πως το βάρος θα μετατοπιστεί από την ψυχή σου στο χαρτί.

αγαπώ τον εαυτό μου

Βήμα 4ο: Άσε στην άκρη την τελειομανία

Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν γεννηθήκαμε τέλειοι και δεν μπορούμε να είμαστε σε όλα τέλειοι και αυτό είναι εντάξει. Είναι εντάξει να έχουμε κακές μέρες, μέρες που δεν μας αρέσει τίποτα, δεν μας ευχαριστεί τίποτα, δεν θέλουμε κανέναν. Αναγνώρισε, ότι η τελειομανία σε βλάπτει και σε απομακρύνει από την αίσθηση της αυτοεκτίμησης. Το κυριότερο, μας κάνει λιγότερο ευτυχισμένους και μεταξύ μας, η ευτυχία δεν είναι κάτι που πρέπει να κερδίσουμε. Αντιθέτως η ευτυχία είναι κάτι που δικαιούμαστε όλοι ανεξαιρέτως. Όλοι μας έχουμε δικαίωμα σε όμορφες στιγμές, καθώς η ευτυχία δεν είναι μία συνθήκη αλλά στιγμές. Η ευτυχία είναι μικρά φωτογραφικά κλικ!

Βήμα 5ο: Κάνε την εσωτερική επικριτική φωνή σου να σωπάσει

Όλοι μας έχουμε μία εσωτερική φωνή, η οποία μας θυμίζει συνεχώς τα λάθη μας. Μας κάνει να αμφιβάλλουμε για τον ίδιο μας τον εαυτό και μας αποθαρρύνει. Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα ακούσεις τα πικρόχολα σχόλια αυτής της εσωτερικής φωνής, γράψε τα σε ένα χαρτί. Μετά διάβασέ όλα εκείνα που λες στον εαυτό σου και αναρωτήσου, αν θα μιλούσες έτσι στον καλύτερό σου φίλο. Το πιο πιθανό είναι πως όχι. Τότε γιατί να μιλάς έτσι σε σένα; Τον μοναδικό παντοτινό φίλο και συνοδοιπόρο που έχεις; Τον ίδιο σου τον εαυτό. Οφείλεις να σέβεσαι τον εαυτό σου, απομακρύνοντας κάθε είδους τοξικότητα και θα δεις πόσο πιο όμορφα και ήρεμα θα νιώθεις.

Το να αγαπώ τον εαυτό μου είναι μια καθημερινή πρακτική

Αντιλαμβάνομαι, πως όλα τα παραπάνω θα φανούν σε μερικούς, αν όχι σε όλους «εύκολα στα λόγια μα δύσκολα στην πράξη». Ωστόσο δεν χάνεις κάτι να δοκιμάσεις. Σου μιλά ένας άνθρωπος που προσπαθεί καθημερινά, να μάθει να αγαπά τον εαυτό του. 

Και να θυμάσαι… πως αν σήμερα δεν ήταν η μέρα σου, δεν πειράζει. Θα προσπαθήσεις ξανά αύριο. Άλλωστε η προσπάθεια μετράει…

Μάθε να βλέπεις το καλό μέσα σου και θα το δεις και γύρω σου!

Keep going…♥

Από την Μαρία Δημητρίου, Νηπιαγωγό.