Έχεις αναλογιστεί ποτέ πόσα πράγματα κάνει το σώμα σου καθημερινά για εσένα από τη στιγμή που γεννήθηκες μέχρι και σήμερα; Τι λες; Μήπως ήρθε η ώρα να αρχίσεις να του προσφέρεις και εσύ την αγάπη που αξίζει και χρειάζεται; Μπορείς να ξεκινήσεις υιοθετώντας σταδιακά τους 5 τρόπους που ακολουθούν και να προσφέρεις αγάπη στο σώμα σου.

αγάπη στο σώμα σου
5 τρόποι για να προσφέρω αγάπη στο σώμα μου

5 τρόποι για να προσφέρω αγάπη στο σώμα μου

1. Επίλεξε ρούχα που σε κάνουν να νιώθεις άνετα

Σου έχει συμβεί ποτέ να προσπαθείς να χωρέσεις μέσα σε ένα ρούχο που σε στενεύει και δεν σε κάνει να νιώθεις άνετα; Πραγματικά, είναι μία πολύ δυσάρεστη αίσθηση που συχνά είναι ικανή να επηρεάσει τη διάθεση ενός ατόμου για ολόκληρη την ημέρα! 

Ακόμη κι αν το σώμα σου έχει αλλάξει και αυτό είναι κάτι που σου δημιουργεί ανησυχία, θυμήσου: 

Με το να σε αναγκάζεις να μπαίνεις σε ρούχα, μέσα στα οποία δεν μπορείς να κινηθείς ή/και να ανασάνεις με ευκολία, το πιο πιθανό που μπορεί να συμβεί είναι να νιώθεις ακόμη πιο άσχημα για το σώμα σου και τελικά αυτό να πυροδοτεί ένα συνεχόμενο άγχος και ενοχές. Πίστεψέ με, τόσο το άγχος όσο και οι τύψεις είναι δύο βασικοί παράγοντες που μπορεί να σε εμποδίζουν από το να βελτιώσεις τη σχέση σου με το φαγητό ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα.

Τι μπορείς να κάνεις για το σώμα σου

Δείξε σεβασμό στο σώμα σου ακριβώς όπως είναι αυτή τη στιγμή και διάλεξε ρούχα, μέσα στα οποία μπορείς να κινείς με άνεση τα χέρια και τα πόδια σου, να στρίβεις τον κορμό σου, να σκύβεις, να κάθεσαι, να σηκώνεσαι κ.ό.κ. 

Και φυσικά «άνετα» δεν σημαίνει βαρετά. 

Παίξε με τα χρώματα που αγαπάς και σε κάνουν να νιώθεις όμορφα, διαμόρφωσε το προσωπικό σου στυλ έτσι όπως εκφράζει εσένα και νιώσε άνετα μέσα στο ίδιο σου το σώμα!

2. Εστίασε στην έγκαιρη και επαρκή κάλυψη της πείνας σου

Από τις πιο «ζόρικες» καταστάσεις που μπορεί να βιώνει ένας άνθρωπος μέσα στην καθημερινότητά του είναι το να πεινάει και να παραμένει νηστικός. Ή να τρώει με έναν τρόπο που δεν καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες του. Η τροφή είναι το καύσιμο του οργανισμού σου και το αίσθημα της πείνας είναι το μήνυμα που στέλνει το ίδιο σου το σώμα για να σε ενημερώσει πως έχει ανάγκη από ενέργεια. 

Γι’ αυτό και όταν παραμελείς την πείνα σου για ώρα χαλάει η διάθεσή σου ή μπορεί να σε πιάνουν ακόμη και νεύρα ή γκρίνια και να δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς. 

Τι μπορείς να κάνεις για το σώμα σου

Το σώμα σου θα σε ευχαριστεί όταν φροντίζεις να καλύπτεις έγκαιρα και επαρκώς την πείνα σου. Θα είναι σε θέση να ανταπεξέρχεται καλύτερα σε όλες σου τις καθημερινές σου δραστηριότητες, με μεγαλύτερη ενέργεια, διαύγεια και καλή διάθεση. 

3. Κίνησε το σώμα σου με τρόπους που σε κάνουν να νιώθεις ευχαρίστηση

Τι πιο όμορφο από το να προσφέρεις στο σώμα σου το δώρο της κίνησης; 

Σε παροτρύνω θερμά να αφήσεις στην άκρη όλους τους κανόνες και τις στερεοτυπικές πεποιθήσεις που μπορεί να σου έχει μάθει εδώ και χρόνια η κουλτούρα της δίαιτας για το είδος και την ένταση της άσκησης που «πρέπει» να κάνεις! Αντ’ αυτού, μπορείς να ξεκινήσεις να διερευνάς άλλες, πιο σημαντικές παραμέτρους για να επιλέγεις τον τρόπο, τη συχνότητα και τη διάρκεια που θέλεις να κινείς το σώμα σου! 

Τι σου δίνει χαρά; Τι σε γεμίζει ενέργεια; Τι σου αλλάζει τη διάθεση και σε κάνει να νιώθεις μεγαλύτερη ευεξία; Τι σε εκτονώνει, αλλά και τι σε κάνεις να χαλαρώνεις ή και να ηρεμείς; 

5 τρόποι για να προσφέρω αγάπη στο σώμα μου

Πάρε χρόνο για να συνδεθείς με τις πραγματικές σου ανάγκες και επιθυμίες. 

Τι χρειάζεται το σώμα σου αυτή τη στιγμή; Τι θα το ωφελήσει; Εστιάζοντας στο να νιώθεις πάνω από όλα εσύ καλά με εσένα θα αντλείς αυθεντική ικανοποίηση και θα σου είναι πολύ πιο ευχάριστο να εντάξεις την κίνηση πιο συστηματικά στη ζωή σου. Όχι επειδή «έτσι πρέπει», αλλά επειδή, κάνεις αυτό που θέλεις και έρχεται σε αρμονία με τις προσωπικές σου ανάγκες και προτιμήσεις!

4. Επίτρεψε στο σώμα σου να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί

Όσο σημαντικό και ευεργετικό είναι για το σώμα σου να το κινείς με τρόπους που του προσφέρουν απόλαυση, άλλο τόσο πολύτιμη είναι και η σημασία του να προσφέρεις στο σώμα σου ξεκούραση, στιγμές χαλάρωσης και να διαμορφώνεις ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για τον ύπνο σου. 

Τι μπορείς να κάνεις για το σώμα σου

Πολλές φορές ακόμη και μικρά διαλείμματα «παύσης» από τους γρήγορους ρυθμούς της ημέρας, μπορεί να σε βγάλουν από τον «αυτόματο πιλότο» και να σε φέρουν σε επαφή με εσένα. Αυτές οι στιγμές μπορούν να έχουν ευεργετικό ρόλο μέσα στην έντονη καθημερινότητά σου. Τις αξίζεις και τις δικαιούσαι. 

5. Μίλησε με λόγια αγάπης & σεβασμού για το σώμα σου 

Πώς θα σου φαινόταν να πάρεις λίγο χρόνο και να φέρεις στο μυαλό σου όλες τις όμορφες αναμνήσεις της ζωής σου; Θυμήσου πως όλες αυτές τις στιγμές τις έχεις βιώσει μέσα στο σώμα σου. Χάρη σε αυτό. 

Πόσα πράγματα μπορείς και κάνεις με το σώμα σου; Πόσες μοναδικές εμπειρίες μπορείς και απολαμβάνεις χάρη στην όσφρηση, την αφή, την ακοή και τη γεύση σου; 

Το σώμα σου έχει ανάγκη να του μιλάς με λόγια τρυφερά. 

Με κατανόηση και συμπόνια -ιδιαίτερα τις στιγμές που κι αυτό ζορίζεται ή κουράζεται. Μα πάντα προσπαθεί. Προσπαθεί για εσένα. Με μοναδική του πρόθεση να σε κρατάει ασφαλή και να σε υποστηρίζει. Χάρισέ του αυτά τα λόγια. Δείξ’ του πως κι εσύ το νοιάζεσαι και το ακούς. Ή έστω προσπαθείς να το ακούς. Βάλε αυτό το λιθαράκι που τόσο ζητά για να έρθετε ένα βήμα πιο κοντά. Για να γίνετε σύμμαχοι. Για να πορεύεστε μαζί, με αγάπη, σεβασμό και εκτίμηση.

Εύχομαι ολόψυχα αυτές οι 5 ιδέες να αποτελέσουν για εσένα τον σπόρο που αναζητούσες για να καλλιεργηθεί μέσα σου μία σχέση αγάπης και σεβασμού με το σώμα σου!

Κωνσταντίνα Κατσανά

Κωνσταντίνα Κατσανά

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts την Κωνσταντίνα Κατσανά, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο (M.Sc.) από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η Κωνσταντίνα είναι ενάντια στη Νοοτροπία της Δίαιτας και υποστηρίζει τον Διαισθητικό Τρόπο Διατροφής. Πιστεύει βαθιά στη σημασία ανάπτυξης μιας υγιούς σχέσης με το φαγητό, η οποία ιδανικά είναι καλό να διαμορφώνεται ήδη από την παιδική ηλικία. Μάθετε περισσότερα για την Κωνσταντίνα στην πλατφόρμα μας.

Διαβάστε περισσότερα

Calogero, R. Pedrotty, K. (2007). Daily Practices for Mindful Exercise. In: L’Abate L. (eds) Low-Cost Approaches to Promote Physical and Mental Health. Springer, New York, NY.

Emmons, RA. McCullough, ME. (2003). Counting blessings versus burdens: an experimental investigation of gratitude and subjective well-being in daily life. Journal of personality and social psychology, 84(2):377-89. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Kelly, AC. Miller, KE. Stephen, E. (2016). The benefits of being self-compassionate on days when interactions with body-focused others are frequent. Body Image, 19:195-203.

Tribole, E. Resch, E. (2021). Intuitive Eating: A Revolutionary Anti-Diet Approach that Works (4th Edition). New York. St. Martin’s Essentials