Μεγάλο Μπέρδεμα! Άλλο σου λέω και άλλο ακούς…

Πώς θα ήταν άραγε η επικοινωνία μας αν μπορούσα να πω αυτό που ήθελα σε εσένα και αν εσύ επέτρεπες να ακούσεις αυτό που εγώ σου λέω;

Κάτι τόσο απλό, πώς μπορεί να γίνεται τόσο πολύπλοκο;

Και τα παιδιά μας, πώς άραγε καταφέρνουν να μας καταλάβουν και πώς μαθαίνουν να επικοινωνούν μέσα από εμάς;

Και οι διάλογοί μας εξελίσσονται κάπως έτσι…

  • Σου λέω «Μπλα μπλα μπλα μπλα μπλι»
  • – Μα γιατί μου λες «Ντι ντι ντι ντα ντο»
  • Να σου εξηγήσω τι ήθελα να πω «Μπλα μπλο μπλι μπλε»
  • – Εντάξει… «Τσι τσι τσι τσο τσα»

Κάπου εδώ σηκώνουμε τα χέρια ψηλά και αρχίζει ο καθένας να ερμηνεύει τι άκουσε από τον άλλον και απαντάει γνωρίζοντας ήδη, πριν καν ο άλλος μιλήσει και τότε κάποιος πληγώνεται ή αποσύρεται ή αρπάζεται ή… ή… ή… πάντως τελικά το ερώτημα που παραμένει είναι, μπορέσαμε να συνεννοηθούμε; Ακούσαμε τελικά αυτό που μας έλεγαν;

Μπορέσαμε να πούμε αυτό που θέλαμε;

‘Έχουμε την τάση να βάζουμε φίλτρα  σε αυτά που ακούμε, στα αυτιά μας δηλαδή, σε αυτά που λέμε, στο στόμα μας δηλαδή και σε αυτά που βλέπουμε, στα μάτια μας δηλαδή.

Μεγάλο Μπέρδεμα! Άλλο σου λέω και άλλο ακούς…

Τι σημαίνει βάζω φίλτρα;

Βάζω φίλτρα σημαίνει ότι εστιάζω ή περιορίζω την πληροφορία που θα εισπράξω από τον άλλον σε ένα πολύ συγκεκριμένο φάσμα, μέσα από το οποίο ο καθένας μας αντιλαμβάνεται την πραγματικότητά του και όπως κάνουν στην πραγματικότητα και τα φίλτρα, κάτι αφήνω να περάσει προς τα εμένα και κάτι αφήνω απέξω και είναι σαν να μην το άκουσα, είδα ή είπα ποτέ.

Με αυτό τον τρόπο μάς είναι εύκολο να χρωματίσουμε τους ανθρώπους και τα λεγόμενά τους όπως εμείς επιλέγουμε να είναι, έστω και αν αυτό γίνεται ασυνείδητα τις περισσότερες φορές.

Παρατηρήστε αν θέλετε όταν συνομιλείτε με κάποιον, πόσες φορές ακούτε χωρίς να σκέφτεστε τίποτα άλλο εκείνη τη στιγμή, αφήνοντας τον άλλον να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει και ακούγοντας ό,τι έχει να σας πει, σαν να είναι η πρώτη σας συνομιλία χωρίς παρελθόν και φόρτιση.

Μετά δείτε και την άλλη πλευρά, παρατηρήστε πόσες φορές συνομιλείτε με κάποιον και σκέφτεστε παράλληλα τι θα του απαντήσετε, τον διακόπτετε γιατί ξέρετε πού θα καταλήξουν τα λόγια του, άλλωστε έχετε κάνει ξανά στο παρελθόν αντίστοιχες συζητήσεις και έτσι από το «περιμένω να μάθω από σένα» έχω πάει χωρίς να το καταλάβω στο «ξέρω για σένα ήδη» και ξέρω βέβαια, μέσα από τα φίλτρα μου.

Κάπως έτσι οδηγούμαστε στις ερμηνείες, στην παράφραση, στη βίαιη επικοινωνία και τελικά στην αποσύνδεση και τελευταίο μένει το παράπονο… δεν μιλάμε αρκετά, δεν με καταλαβαίνει.

Στην επικοινωνία μας είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσω πού θέλω να εστιάσω! Θέλω να έχω μια αποτελεσματική επικοινωνία μαζί σου ή θέλω να επιβεβαιώσω κάποια δική μου αλήθεια που λέει ότι δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε εμείς οι δυο.

Καθώς λοιπόν παρατηρώ τον τρόπο που μιλάω και τις προθέσεις μου μπορώ να αλλάξω και την ποιότητα στην επικοινωνία μου!

Μαριτίνα Συμβουλίδη

Μαριτίνα Συμβουλίδη

Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

Η Μαριτίνα Συμβουλίδη είναι Σωματοδυναμική Ψυχοθεραπεύτρια (Bodynamic therapy system) με εξειδίκευση στο σοκ και το μετατραυματικό στρες (Bodynamic Shock, Trauma & PTSD Training). Με σπουδές στο κλάδο των θετικών επιστημών και μεταπτυχιακές σπουδές στο κλάδο της Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την έρευνα και εμπλουτίζει διαρκώς τα επαγγελματικά της εργαλεία όπως οι Τεχνικές Συναισθηματικής Απελευθέρωσης EFT, η Βοτανολογία, η Αρωματοθεραπεία, δίνοντας ολιστική διάσταση στην ψυχοθεραπεία. Μέσα από την αγάπη της για τον άνθρωπο και την υγιή του εξέλιξη υποστηρίζει ενήλικες, έγκυα ζευγάρια, γονείς και παιδιά, με σκοπό να δημιουργήσουν γερές βάσεις για σχέσεις βαθιάς σύνδεσης, κατανόησης και αγάπης τόσο με τον εαυτό τους όσο και με τους γύρω τους.

Διαβάστε περισσότερα

– Ann Holdway (2001). Κινησιολογία, Αλκυών.

– Ian Macnaughton (2004). Body Breath & Consciousness, North Atlantic Books Berkeley.

– Wallace Wright (2020). Daily Vagusnerve Exercises, Lightning Source Uk.

– Gaétan Chevalier (2015). The Effect of Grounding the Human Body on Mood. Sage Journal. doi: 10.2466/06.PR0.116k21w5

– Gaétan Chevalier, Kazuhito Mori, and James L. Oschman (2005). The effect of earthing (grounding) on human physiology. Research Gate

– Lisbeth Marcher, Sonja Fich (2011). Body Encyclopedia, Εκδόσεις North Atlantic Books. ISBN13   9781556439407

– LEVINE A.PETER, FREDERICK ANN (2000). Το ξύπνημα της τίγρης. Εκδόσεις Ελληκινά Γράμματα. ISBN13 9789603448716

– Mike Lake, Marjorie Needham (2000). Improving Concentration Skills

Εκδόσεις Questions Publishing. ISBN 1841900044

– Christopher Willard, Amy Saltzman (2015). Teaching Mindfulness Skills to Kids and Teens. The Guilford Press. Ανακτήθηκε από: https://books.google.gr

– Thomas Gordon (2009). Τα μυστικά του αποτελεσματικού γονέα. Εκδόσεις Ερευνητές. ISBN: 9789603684534

– Daniel Goleman (1998). Συναισθηματική Νοημοσύνη. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. ISBN: 9603442305

– Doc Childre, Howald Martin, Deborah Rozman, Rollin McCraty (2019). Η νοημοσύνη της καρδιας, Η Τέχνη της Ζωης.

– Naomi Aldort (2005). Αναθρέφοντας τα παιδιά μας αναθρέφουμε τον εαυτό μας, Αλκυών.

– Dr. Joe Dispenza (2013). Breaking The Habit of Being Yourself. ISBN:9751401938093

– Αρθουρ Τζανοφ (1978). Η πρωτογενής κραυγή. Εκδόσεις Μπουκουμάνης. ISBN 98277

– Phillipe Dransart (2010). Η αρρώστια προσπαθεί να με γιατρέψει. Εκδόσεις Αιώρα. ISBN: 978-960-7872-66-1

– A.H Maslow (2015). Motivation and Personality. Prabhat Books. Ανακτήθηκε από: https://books.google.gr

– Marshall Β. Rosenberg (2018). Μη βίαιη Επικοινωνία Η γλώσσα της καρδιάς, Εκδόσεις Κοντύλι. ISBN: 978-960-9661-23-2

– Bottaccioli Francesco (2002). Με τον Φρόυντ στην Κουζίνα, Εκδόσεις Μύρτος.                       ISBN13      9789608222021

– Bruce Lipton  PhD (2008). Η βιολογία της πεποίθησης. Εκδοτική Μπολερό. ISBN: 978-960-6794-04-9

– Christopher Willard, Amy Saltzman (2015). Teaching Mindfulness Skills to Kids and Teens. The Guilford Press. Ανακτήθηκε από: https://books.google.gr

– Paul Madaule (1998). Με ανοιχτά αυτιά…και τότε άκουσε. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. ISBN: 9603442348

– Ελένη Γαρυφαλάκη (2012). Πολλαπλή Νοημοσύνη. Εκδόσεις Διόπτρα. ISBN:9789603646679

– Ian Macnaughton (2004). Body Breath & Consciousness, North Atlantic Books Berkeley.

– Stephen W. Porges (2011). The Polyvagal Theory : Neurophysiological Foundations of Emotions, Attachment, Communication, and Self-regulation, Εκδόσεις WW Norton & Co, ISBN13 9780393707007

– Deb Dana (2020). Polyvagal Exercises for Safety and Connection : 50 Client-Centered Practices, Publisher WW Norton & Co, ISBN13: 9780393713855

– Alexandrer Lowen (2007), Χαρά, Εκδόσεις Ισορροπον, ISBN:9789606666223

– Mellody P., Wells-Miller, A., Miller J.Κ. (2010). Eξάρτηση Συνεξάρτηση, εκδόσεις Φυτράκη, ISBN 9789605356255

– Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (2011).  Ψυχολογια της Διατροφής, , Εκδόσεις Μεταίχμιο

– Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (2013).  Γυριζω σελίδα στη Διατροφή, Εκδόσεις Μεταίχμιο

– Αλίκη Πανοπούλου (2014).  Εγώ και η ανάγκη μου για τροφή, , Εκδόσεις Opera

Stephen W. Porges (2011). The Polyvagal Theory : Neurophysiological Foundations of Emotions, Attachment, Communication, and Self-regulation, Publisher WW Norton & Co, ISBN13: 9780393707007

Bruce H. Lipton (2015). The Biology of Belief : Unleashing the Power of Consciousness, Matter & Miracles, Publisher Hay House UK Ltd, ISBN13: 9781781805473

Piaget, J. (1962). Plays, Dreams, Imitation in childhood. New York: Norton

125 παιχνίδια για έξυπνα και χαρούμενα μωρά, 2016, Silberg Jackie, Εκδόσεις Διόπτρα, ISBN 9789606051531

THE PSYCHOLOGY OF BABIES. HOW RELATIONSHIPS SUPPORT DEVELOPMENT FROM BIRTH TO TWO, Μάρει Λιν, 2017, Εκδόσεις Παπαζήσης, ISBN13 9789600233544