Γονιός κάθε μέρα, γονιός χωρίς διαλείμματα ή ρεπό, γονιός με όλα τα γεγονότα που συμβαίνουν τώρα… Η διαχείριση συναισθημάτων και αντιδράσεων μπροστά στο παιδί είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα που καλείσαι να κάνεις. Ταυτόχρονα είναι ένα από τα πιο σημαντικά. Πώς μπορείς να μένεις ανέκφραστος μπροστά σε αυτό που βλέπεις;

διαχείριση συναισθημάτων αγκαλιά και μωρό

Όλα αυτά είναι πολλά για σένα; Αν ναι, είναι απόλυτα φυσιολογικό.

Διανύουμε μια χρονιά που πραγματικά βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. Σαν να μην έφτανε όλο αυτό… Στις άλλοτε ανέμελες μέρες του καλοκαιριού, μαζί με τα δέντρα & πολλά άλλα, έχουν τυλιχτεί στις φλόγες και τα συναισθήματά μας.

Διαχείριση συναισθημάτων: Τι να κάνω τα συναισθήματά μου; Πώς να εκφραστώ μπροστά στο παιδί μου; Πώς να διαχειριστώ αυτό που συμβαίνει;

Ξέρεις κάτι αγαπημένε μου γονιέ, απόφυγε να σκέφτεσαι και για αυτά, δοκίμασε να είσαι ο εαυτός σου. Αναρωτιέμαι πραγματικά αν αυτό που σου γράφω σε απελευθερώνει ή σε πελαγώνει παραπάνω.

Διαχείριση συναισθημάτων αγκαλιά στο δάσος

Γι’ αυτό θα μοιραστώ μαζί σου προτάσεις για τη διαχείριση συναισθημάτων ώστε να διαλέξεις και να κρατήσεις όποια σου ταιριάζει!

  1. Τα παιδιά μας ήδη αφουγκράζονται τα αυθεντικά και βαθύτερά μας συναισθήματα κι ας προσπαθούμε να τα καλύψουμε. Είναι λυτρωτικό για όλους να δώσουμε χώρο. Χώρο να εκφραστεί η λύπη, ο πόνος, ο θυμός, η αγανάκτηση ή οτιδήποτε άλλο αναδύεται.
  2. Πολλές φορές τα «μεγάλα σε φορτίο» συναισθήματά μας σηκώνονται δύσκολα από ένα παιδί. Εδώ λοιπόν, μην ξεχνάς τη θαυματουργή δράση της αγκαλιάς. Μοιράσου αγκαλιές με το παιδί σου, να θρέφεται το σώμα και να μαλακώνει η καρδιά.
  3. Μίλησε και εξήγησε στο παιδί σου για όσα συμβαίνουν. Χρησιμοποίησε απλές λέξεις σε όσα μπορεί να καταλάβει, χωρίς να χρωματίσεις τα γεγονότα, να μπορεί να είναι συμμέτοχο. Επίτρεψε και σε αυτό να σου μιλήσει αν το θέλει. Συχνά αφήνουμε τα παιδιά μας απέξω από δυσάρεστα γεγονότα για να μην στενοχωρηθούν. Αυτά όμως λαμβάνουν το συναίσθημα και δεν ξέρουν τελικά από πού έρχεται.
  4. Μην φοβάσαι να αντιδράσεις, ίσως έχεις ανάγκη να συμβεί αυτό. Ζήτα να έχεις έστω και λίγο χρόνο με τον εαυτό σου. Αυτό θα σε βοηθήσει ώστε να βρεις ξανά πιο εύκολα το κέντρο σου.
  5. Μπορείς να μην έχεις αισιόδοξες σκέψεις ή απαντήσεις για κάθε ερώτηση του παιδιού σου. Δεν πειράζει! Σε επόμενες μέρες θα έχεις πιο καθαρή σκέψη, δώσε χρόνο.
  6. Ξέρω ότι το παιδί σου είναι η προτεραιότητά σου. Προέχεις όμως εσύ για να μπορείς να είσαι καλά να του προσφέρεις. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις μια «μπουνίτσα» ανθρώπους να σε στηρίζουν, να είναι τα ασφαλή σου πρόσωπα. Αν δεν τους έχεις μαζεμένους γύρω σου, κάνε το τώρα, θα σε ανακουφίσει πολύ να τους μιλήσεις!
  7. Καλώς ή κακώς ό,τι και να συμβαίνει προχωράμε μπροστά και αυτό γεννά ελπίδα. Οραματίσου την αυριανή μέρα, μόνος σου ή μαζί με το παιδί σου. Ίσως τώρα να είναι νωρίς για σένα να το κάνεις, αλλά κράτα το για όταν θα είσαι έτοιμος.
Διαχείριση συναισθημάτων κρατά το μωρό

Δεν θέλω να σε φορτώσω άλλο με θεωρίες, μόνο να ξέρεις ότι είμαι δίπλα σου!

Ο γονιός είναι ένα ουράνιο τόξο που έχει χρώματα και στη δύναμή του και στην ευαλωτότητά του. Βάλε γύρω σου σαν κουβερτούλα στην πλάτη αυτό το ουράνιο τόξο. Θα σε στηρίξει και θα σε ζεστάνει και νιώσε την πλάτη σου να χορταίνει!

Υ.Γ: Αν έχεις δυνατά τη φωνούλα που σου ζητά ακόμη και σε αυτές τις μέρες να είσαι «τέλειος» γονιός… Απλά χαμήλωσε την έντασή της!

Μαριτίνα Συμβουλίδη

Μαριτίνα Συμβουλίδη

Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

Η Μαριτίνα Συμβουλίδη είναι Σωματοδυναμική Ψυχοθεραπεύτρια (Bodynamic therapy system) με εξειδίκευση στο σοκ και το μετατραυματικό στρες (Bodynamic Shock, Trauma & PTSD Training). Με σπουδές στο κλάδο των θετικών επιστημών και μεταπτυχιακές σπουδές στο κλάδο της Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την έρευνα και εμπλουτίζει διαρκώς τα επαγγελματικά της εργαλεία όπως οι Τεχνικές Συναισθηματικής Απελευθέρωσης EFT, η Βοτανολογία, η Αρωματοθεραπεία, δίνοντας ολιστική διάσταση στην ψυχοθεραπεία. Μέσα από την αγάπη της για τον άνθρωπο και την υγιή του εξέλιξη υποστηρίζει ενήλικες, έγκυα ζευγάρια, γονείς και παιδιά, με σκοπό να δημιουργήσουν γερές βάσεις για σχέσεις βαθιάς σύνδεσης, κατανόησης και αγάπης τόσο με τον εαυτό τους όσο και με τους γύρω τους.

Διαβάστε περισσότερα

– Ann Holdway (2001). Κινησιολογία, Αλκυών.

– Ian Macnaughton (2004). Body Breath & Consciousness, North Atlantic Books Berkeley.

– Wallace Wright (2020). Daily Vagusnerve Exercises, Lightning Source Uk.

– Gaétan Chevalier (2015). The Effect of Grounding the Human Body on Mood. Sage Journal. doi: 10.2466/06.PR0.116k21w5

– Gaétan Chevalier, Kazuhito Mori, and James L. Oschman (2005). The effect of earthing (grounding) on human physiology. Research Gate

– Lisbeth Marcher, Sonja Fich (2011). Body Encyclopedia, Εκδόσεις North Atlantic Books. ISBN13   9781556439407

– LEVINE A.PETER, FREDERICK ANN (2000). Το ξύπνημα της τίγρης. Εκδόσεις Ελληκινά Γράμματα. ISBN13 9789603448716

– Mike Lake, Marjorie Needham (2000). Improving Concentration Skills

Εκδόσεις Questions Publishing. ISBN 1841900044

– Christopher Willard, Amy Saltzman (2015). Teaching Mindfulness Skills to Kids and Teens. The Guilford Press. Ανακτήθηκε από: https://books.google.gr

– Thomas Gordon (2009). Τα μυστικά του αποτελεσματικού γονέα. Εκδόσεις Ερευνητές. ISBN: 9789603684534

– Daniel Goleman (1998). Συναισθηματική Νοημοσύνη. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. ISBN: 9603442305

– Doc Childre, Howald Martin, Deborah Rozman, Rollin McCraty (2019). Η νοημοσύνη της καρδιας, Η Τέχνη της Ζωης.

– Naomi Aldort (2005). Αναθρέφοντας τα παιδιά μας αναθρέφουμε τον εαυτό μας, Αλκυών.

– Dr. Joe Dispenza (2013). Breaking The Habit of Being Yourself. ISBN:9751401938093

– Αρθουρ Τζανοφ (1978). Η πρωτογενής κραυγή. Εκδόσεις Μπουκουμάνης. ISBN 98277

– Phillipe Dransart (2010). Η αρρώστια προσπαθεί να με γιατρέψει. Εκδόσεις Αιώρα. ISBN: 978-960-7872-66-1

– A.H Maslow (2015). Motivation and Personality. Prabhat Books. Ανακτήθηκε από: https://books.google.gr

– Marshall Β. Rosenberg (2018). Μη βίαιη Επικοινωνία Η γλώσσα της καρδιάς, Εκδόσεις Κοντύλι. ISBN: 978-960-9661-23-2

– Bottaccioli Francesco (2002). Με τον Φρόυντ στην Κουζίνα, Εκδόσεις Μύρτος.                       ISBN13      9789608222021

– Bruce Lipton  PhD (2008). Η βιολογία της πεποίθησης. Εκδοτική Μπολερό. ISBN: 978-960-6794-04-9

– Christopher Willard, Amy Saltzman (2015). Teaching Mindfulness Skills to Kids and Teens. The Guilford Press. Ανακτήθηκε από: https://books.google.gr

– Paul Madaule (1998). Με ανοιχτά αυτιά…και τότε άκουσε. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. ISBN: 9603442348

– Ελένη Γαρυφαλάκη (2012). Πολλαπλή Νοημοσύνη. Εκδόσεις Διόπτρα. ISBN:9789603646679

– Ian Macnaughton (2004). Body Breath & Consciousness, North Atlantic Books Berkeley.

– Stephen W. Porges (2011). The Polyvagal Theory : Neurophysiological Foundations of Emotions, Attachment, Communication, and Self-regulation, Εκδόσεις WW Norton & Co, ISBN13 9780393707007

– Deb Dana (2020). Polyvagal Exercises for Safety and Connection : 50 Client-Centered Practices, Publisher WW Norton & Co, ISBN13: 9780393713855

– Alexandrer Lowen (2007), Χαρά, Εκδόσεις Ισορροπον, ISBN:9789606666223

– Mellody P., Wells-Miller, A., Miller J.Κ. (2010). Eξάρτηση Συνεξάρτηση, εκδόσεις Φυτράκη, ISBN 9789605356255

– Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (2011).  Ψυχολογια της Διατροφής, , Εκδόσεις Μεταίχμιο

– Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (2013).  Γυριζω σελίδα στη Διατροφή, Εκδόσεις Μεταίχμιο

– Αλίκη Πανοπούλου (2014).  Εγώ και η ανάγκη μου για τροφή, , Εκδόσεις Opera

Stephen W. Porges (2011). The Polyvagal Theory : Neurophysiological Foundations of Emotions, Attachment, Communication, and Self-regulation, Publisher WW Norton & Co, ISBN13: 9780393707007

Bruce H. Lipton (2015). The Biology of Belief : Unleashing the Power of Consciousness, Matter & Miracles, Publisher Hay House UK Ltd, ISBN13: 9781781805473

Piaget, J. (1962). Plays, Dreams, Imitation in childhood. New York: Norton

125 παιχνίδια για έξυπνα και χαρούμενα μωρά, 2016, Silberg Jackie, Εκδόσεις Διόπτρα, ISBN 9789606051531

THE PSYCHOLOGY OF BABIES. HOW RELATIONSHIPS SUPPORT DEVELOPMENT FROM BIRTH TO TWO, Μάρει Λιν, 2017, Εκδόσεις Παπαζήσης, ISBN13 9789600233544