Περιγραφή

Πόσο έτοιμο είναι το παιδί σου να πάει σχολείο;

Η περίοδος που διανύουμε και ειδικά τα 2 τελευταία χρόνια, είναι ιδιαίτερα δύσκολη σε πολλαπλά
επίπεδα. Τα παιδιά είναι αυτά που έχουν δυσκολευτεί ακόμα περισσότερο, καθώς η καθημερινότητά τους
έχει αλλάξει. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η αποχή από τη δια ζώσης διδασκαλία, ειδικά για τα παιδιά που
ετοιμάζονται να μεταβούν στην επόμενη σχολική βαθμίδα, καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη. Ως
θεραπευτική ομάδα, έχουμε παρατηρήσει ότι οι γονείς που έχουν νηπιάκια και ετοιμάζονται να μεταβούν
στην Α Δημοτικού, αλλά και οι γονείς που έχουν παιδιά που ετοιμάζονται να πάνε στο Γυμνάσιο,
αγχώνονται λίγο περισσότερο.

Για σένα λοιπόν γονέα…
…που ανησυχείς αν το παιδί σου θα τα καταφέρει
…που αναρωτιέσαι για το τι να περιμένεις από αυτό
…που αγχώνεσαι για το αν είναι έτοιμο
…που σκέφτεσαι πώς θα μπορούσες να το βοηθήσεις για να γίνει όλο αυτό ευχάριστα και ομαλά
δημιουργήσαμε ένα live αφιερωμένο στη σχολική ετοιμότητα και στο πώς να καταλάβεις αν το παιδί σου
είναι έτοιμο γι αυτή τη μετάβαση, αλλά και πώς μπορείς εσύ να το βοηθήσεις.

Σ’ αυτό το ebook θα δούμε:

Έλα να δούμε μαζί τι είναι σημαντικό να έχει κατακτήσει ένα παιδί, σε όλα τα επίπεδα, για να γίνει πιο
εύκολα η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό και από το δημοτικό στο γυμνάσιο, πώς μπορείς να
ενισχύσεις αυτή τη μετάβαση και πώς να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες που ίσως προκύψουν.
Αποδεχόμενος/η την πρόσκληση για την πλατφόρμα, θα βρεις όλο το υλικό που έχουμε δημιουργήσει
παρέα με το Project Parenting, θα λάβεις ένα εξειδικευμένο e-book και θα έχεις την ευκαιρία να
ανακαλύψεις έναν πλούτο πληροφοριών που προσφέρει η πλατφόρμα από αξιόλογους επαγγελματίες
πολλών ειδικοτήτων. Σχεδόν ό,τι μπορεί να χρειαστείς σε περιμένει ήδη, ενώ ως μέλος μπορείς να
ζητήσεις και οτιδήποτε εξειδικευμένο αφορά εσένα και το παιδί σου.

Τι σημαίνει σχολική ετοιμότητα;

Η σχολική ετοιμότητα είναι ένας πολυδιάστατος όρος που αφορά στην επιτυχή ένταξη του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον. Αρχικά, συνδεόταν αποκλειστικά με τη βιολογική ωριμότητα, η οποία θεωρούνταν ότι είναι ο μοναδικός παράγοντας που συμβάλλει στη σχολική ετοιμότητα. Τη δεκαετία του 60 η αντίληψη αυτή αλλάζει, με τον Bruner να υποστηρίζει ότι η μαθησιακή ετοιμότητα εξαρτάται περισσότερο από την ικανότητα των εκπαιδευτικών να προσαρμόζουν τις ιδέες και τις έννοιες στο εξελικτικό επίπεδο των παιδιών (Bruner, 1966)

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, ο όρος σχολική ετοιμότητα περιλαμβάνει την ετοιμότητα του ίδιου του παιδιού, την ετοιμότητα του σχολείου για τα παιδιά, την ικανότητα της οικογένειας και της κοινότητας να υποστηρίζει την ομαλή ανάπτυξη των παιδιών (American Academy of Pediatrics, 2018). Επομένως, έμφαση πρέπει να δίνεται όχι μόνο στις γνωστικές ακαδημαϊκές δεξιότητες, αλλά ταυτόχρονα και στις λεκτικές, νοητικές, συναισθηματικές, κοινωνικές κ.α δεξιότητες του παιδιού, καθώς και στις πρώιμες εμπειρίες της παιδικής ηλικίας που τις αναπτύσσουν.

Γράφουν οι:

Πετρούλα Δημητροπούλου

Πετρούλα Δημητροπούλου

Παιδαγωγός, Ψυχολόγος

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας την Δημητροπούλου Πετρούλα. Είναι Ψυχολόγος (Bsc) και Παιδαγωγός (Bsc) και ασχολείται με παιδιά και ενήλικες. Από το 2013 έχει το δικό της κέντρο ειδικών θεραπειών στο Πόρτο Ράφτη, όπου παρέχει τις υπηρεσίες της στους ενήλικες και τα παιδιά της ευρύτερης περιοχής, ενώ παράλληλα έχει την εποπτεία όλης της θεραπευτικής ομάδας. Αγαπά πολύ τη δουλειά της και γι αυτό ψάχνει συνεχώς καινούριες μεθόδους και προγράμματα που θα την φέρουν πιο κοντά στο όραμά της: να δημιουργήσουμε έναν κόσμο με περισσότερη ενσυναίσθηση.

Διαβάστε περισσότερα
Καλλιόπη Χριστίνα Μαγκλή

Καλλιόπη Χριστίνα Μαγκλή

Ειδική Παιδαγωγός, Φιλόλογος

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας την Καλλιόπη Χριστίνα Μαγκλή, Ζει και εργάζεται ως Φιλόλογος και Ειδική Παιδαγωγός στο Πόρτο Ράφτη. Σπούδασε στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών στο τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ασχολείται με την διδακτική των φιλολογικών και ανθρωπιστικών μαθημάτων στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης εξειδικεύεται στην διδακτική των μαθημάτων και την ειδική αγωγή και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές μαθησιακές- εκπαιδευτικές ανάγκες. Στα πλαίσια της συνεχούς εξέλιξης και της επιτακτικής ανάγκης της επιμόρφωσης και εξειδίκευσης των εκπαιδευτικών και επαγγελματιών του επιστημονικού μου πεδίου, παρακολουθεί σεμινάρια, συνέδρια και ημερίδες που αφορούν το λειτούργημα μου. Έ χει παρακολουθήσει μαθήματα και έχει πάρει το πρώτο πτυχίο της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας , όπως επίσης έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια που αφορούν την Ειδική Διαπαιδαγώγηση και τον Αυτισμό και σεμινάρια διδακτικής μεθοδολογίας.

Διαβάστε περισσότερα
Κυριακή Δημοπούλου

Κυριακή Δημοπούλου

Λογοθεραπεύτρια

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας τη Δημοπούλου Κυριακή. Ζει και εργάζεται ως Λογοθεραπέυτρια στο Πόρτο Ράφτη. Σπούδασε στο τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας του Ανώτατου Τεχνολογικού Επαγγελματικού Ιδρύματος Πελοποννήσου. Ασχολείται με διαταραχές επικοινωνίας, λόγου, ομιλίας και άρθρωσης σε παιδιά και ενήλικες. Της αρέσει να συνδέει το παιχνίδι και το θέατρο στα προγράμματα θεραπείας της και πολύ συχνά κατασκευάζει δικό της υλικό και ειδικά προσαρμοσμένα ασκησιολόγια. Στα πλαίσια της συνεχούς επιμόρφωσης και επαγγελματικής της κατάρτισης παρακολουθεί σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια, που αφορούν την ειδικότητα της. Έχει λάβει την βασική εκπαίδευση σε Makaton, PECS και SIMATA. Τέλος, μεταξύ άλλων έχει παρακολουθήσει σεμινάρια που αφορούν το παιδικό ιχνογράφημα, την βρεφική δυσφαγία και το αισθητηριακό παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία “Messy Play” . Όνειρο της και στόχος της, η διατήρηση της παιδικότητας και της φαντασίας.

Διαβάστε περισσότερα
Αντωνία Βλάχου

Αντωνία Βλάχου

Λογοθεραπεύτρια

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας την Αντωνία Βλάχου. Eίναι Πτυχιούχος Λογοθεραπεύτρια από το Πανεπιστήμιο Πατρών (ΑΤΕΙ Σχολές Υγείας). Ειδικευμένη θεραπεύτρια ένταξης και παρέμβασης κατοίκον. Ειδικεύεται σε αναπτυξιακές διαταραχές επικοινωνίας, λόγου και ομιλίας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Ασχολείται κλινικά με πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά ηλικίας κάτω των 3 ετών. Έχει αναλάβει ως συνοδός σε παιδιά από το Φάσμα του Αυτισμού και έχει οργανώσει εξατομικευμένα προγράμματα σε εξωτερικό περιβάλλον. Αυτή την χρονική περίοδο παρακολουθεί ειδικό επιμορφωτικό σεμινάριο που αφορά τη Σχολική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει ειδικευτεί σε αρκετές μεθόδους αξιολόγησης και παρέμβασης που αφορούν τον τομέα της Λογοθεραπείας, όπως Simata, Makaton, Pecs, TEACCH, MessyPlay και άλλα. Είναι μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Λογοθεραπευτών Λογοπαθολόγων Ελλάδος ΣΕΛΛΕ. Εργάζεται ιδιωτικά σε ατομικές συνεδρίες ή σε ομαδικές συνεδρίες παιδιών. Συνεργάζεται με ειδικά κέντρα αγωγής τα τελευταία 9 χρόνια. Προασπίζεται την ομαδική συνεργασία όλων των ειδικοτήτων σε μια διεπιστημονική ομάδα για την καλύτερη επίτευξη των στόχων που αφορούν κάθε οικογένεια. Πέρα από την σωματική υγεία πιστεύει πως η ψυχική υγεία είναι αναπόσπαστο μέρος της προσωπικότητας μας.

Διαβάστε περισσότερα
Ήλια Λέφα

Ήλια Λέφα

Εργοθεραπεύτρια

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας την Ήλια Λέφα. Είναι απόφοιτη του τμήματος Εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Σ.Ε.Υ.Π. Τμήμα Εργοθεραπείας). Έχει επικεντρώσει την κατάρτισή της στην παιδιατρική Εργοθεραπεία έχοντας ολοκληρώσει το σεμινάριο «The Greenspan Floortime Approach» και παρακολουθώντας την εκπαίδευση στη μέθοδο της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης. Επιπρόσθετα έχει στο βιογραφικό της πλήθος σεμιναρίων και εκπαιδεύσεων όπως η Εκπαίδευση στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς (ΑΒΑ), σεμινάριο «Άτυπα Εργαλεία Αξιολόγησης για παιδιά & ενήλικες». Παρακολουθεί ετήσιους εποπτικούς κύκλους στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία. Έχει εργαστεί σε πολλά πλαίσια αναλαμβάνοντας παιδιά και ενήλικες με νευρολογικές, αναπτυξιακές και ψυχιατρικές διαταραχές.

Διαβάστε περισσότερα