Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Παιδιά και οθόνες

Παιδιά και οθόνες

Αναμφισβήτητα ζούμε στην εποχή που οι οθόνες είναι παντού. Παλιότερα προβληματιζόμασταν με το θέμα της τηλεόρασης, πόσο μπορεί να βλέπει ένα παιδί ή αν είναι καλό να τρώει μπροστά στην τηλεόραση. Τώρα όμως η οθόνη μας ακολουθεί, βγαίνουμε έξω και έχουμε το κινητό μας ή το tablet μας και μπορούμε να παρακολουθούμε ότι θέλουμε όπου και αν είμαστε. Τα παιδιά, όπως και οι μεγάλοι είμαστε δέκτες αυτής της τεχνολογικής επανάστασης και σίγουρα δεν μένουμε ανεπηρέαστοι από αυτήν. Πώς μπορείς να χτίσεις μια υγιή σχέση στο παιδί για την τεχνολογία;

Τι συμβαίνει στο σήμερα ανάμεσα σε παιδιά και οθόνες;

Η επαφή με τις οθόνες από τη μία μπορεί να προσφέρει στιγμές ηρεμίας στους γονείς και από την άλλη ανησυχίες για το πόσο η έκθεση στις οθόνες μπορεί να βλάψει τα παιδιά. Σήμερα παρατηρούμε παιδιά 2 ετών να χρησιμοποιούν τα κινητά καλύτερα και από εμάς και παιδιά ηλικίας 6 χρονών και πάνω να έχουν ως παιχνίδι την ενασχόληση τους με τις οθόνες.

Ποια τα οφέλη και ποιοι οι κίνδυνοι της τεχνολογίας στα παιδιά;

Κάποιες έρευνες που έχουν γίνει υποστηρίζουν ότι οι οθόνες μπορεί να βοηθήσουν στη μάθηση όσο πιο διαδραστική εμπειρία προσφέρουν. Άλλες έρευνες υποστηρίζουν ότι βοηθάει  και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. Σήμερα πάρα πολλοί παιδικοί σταθμοί χρησιμοποιούν τεχνολογικά μέσα για τη μάθηση των παιδιών.   Υπάρχει όμως και ο αντίποδας που υποστηρίζει ότι η έκθεση σε οθόνες προκαλεί εθισμό, επηρεάζει αρνητικά την κοινωνικοποίηση των παιδιών, τη λεκτική επικοινωνία, το αυθόρμητο παιχνίδι, τη φυσική δραστηριότητα και συνολικά την υγιή ανάπτυξη των παιδιών. 

Πώς μπαίνουν όρια σε παιδιά και οθόνες;

Πού υπάρχει το όριο ανάμεσα σε όλα αυτά και τι μπορούμε να κάνουμε για να υπάρχει μια υγιής σχέση στην χρήση της τεχνολογίας στο βαθμό που αξιοποιούμε τα θετικά της στοιχεία. Άλλωστε η τεχνολογία αναπτύσσεται ραγδαία και έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και δεν μπορούμε να αποτρέψουμε εντελώς την χρήση της από τα παιδιά μας. Μπορούμε όμως να βρούμε το όριο και ανάλογα την ηλικία και το πλαίσιο της κάθε οικογένειας να την χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας.

Τι θα συζητήσουμε στο βίντεο αυτό:

  • Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για την έκθεση σε οθόνες
  • Πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος όταν εκτιθόμαστε στις οθόνες
  • Πώς βάζουμε όρια στην έκθεση στις οθόνες
  • Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αποσυνδεθούν από τις οθόνες

  1. Barbara Nicholson-Lysa Parker.(2013).Δεσμοί Καρδιάς(Δήμητρα Μεταλλινού-Μαρία Παπαφιλίππου μετ.) Αθήνα. ΠΑΠΑΖΗΣΗ
  2. Gabor Mate -Gordon Neufuld.(2019) Hold on to your kids.London. Ebury Publishing
  3. https://neufeldinstitute.org/courses/ ‘Preserving Play in a digital world
  4. American Academy of Pediatrics Council on Communications (2011). Media use by children younger than 2 years. Pediatrics, 128(5), pp. 1040-1045. 
  5. American Academy of Pediatrics Council on Communications and Media (2010). Media education. Pediatrics, 126(5), pp. 1012-1017; American Academy of Pediatrics Council on Communications and Media (2011). Media use by children younger than 2 years. Pediatrics, 128(5), pp. 1040-1045; and Kirkorian, H. L., Wartella, E. A., & Anderson, D. R. (2008). Media and young children’s learning. Future of Children, 18(1), pp. 39-61. 
Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!
Έλενα Κοντογιάννη

Έλενα Κοντογιάννη

Εκπαιδεύτρια Γονέων Attachment Parenting, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας την Έλενα Κοντογιάννη, είναι Σύμβουλος ψυχικής υγείας (Προσωποκεντρική) και σύμβουλος γονέων. Εργάζεται ιδιωτικά κάνοντας ατομικές συνεδρίες, ομάδες, συνεδρίες σε γονείς και σεμινάρια γονεϊκότητας. Στόχος της είναι να υποστηρίξει τους γονείς στο ταξίδι αυτό της γονεϊκότητας ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί ένας ασφαλής δεσμός μεταξύ γονέα και παιδιού.

Διαβάστε περισσότερα