


Παιδιά και οθόνες
Αναμφισβήτητα ζούμε στην εποχή που οι οθόνες είναι παντού. Παλιότερα προβληματιζόμασταν με το θέμα της τηλεόρασης, πόσο μπορεί να βλέπει ένα παιδί ή αν είναι καλό να τρώει μπροστά στην τηλεόραση. Τώρα όμως η οθόνη μας ακολουθεί, βγαίνουμε έξω και έχουμε το κινητό μας ή το tablet μας και μπορούμε να παρακολουθούμε ότι θέλουμε όπου και αν είμαστε. Τα παιδιά, όπως και οι μεγάλοι είμαστε δέκτες αυτής της τεχνολογικής επανάστασης και σίγουρα δεν μένουμε ανεπηρέαστοι από αυτήν. Πώς μπορείς να χτίσεις μια υγιή σχέση στο παιδί για την τεχνολογία;
Η επαφή με τις οθόνες από τη μία μπορεί να προσφέρει στιγμές ηρεμίας στους γονείς και από την άλλη ανησυχίες για το πόσο η έκθεση στις οθόνες μπορεί να βλάψει τα παιδιά. Σήμερα παρατηρούμε παιδιά 2 ετών να χρησιμοποιούν τα κινητά καλύτερα και από εμάς και παιδιά ηλικίας 6 χρονών και πάνω να έχουν ως παιχνίδι την ενασχόληση τους με τις οθόνες.
Κάποιες έρευνες που έχουν γίνει υποστηρίζουν ότι οι οθόνες μπορεί να βοηθήσουν στη μάθηση όσο πιο διαδραστική εμπειρία προσφέρουν. Άλλες έρευνες υποστηρίζουν ότι βοηθάει και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. Σήμερα πάρα πολλοί παιδικοί σταθμοί χρησιμοποιούν τεχνολογικά μέσα για τη μάθηση των παιδιών. Υπάρχει όμως και ο αντίποδας που υποστηρίζει ότι η έκθεση σε οθόνες προκαλεί εθισμό, επηρεάζει αρνητικά την κοινωνικοποίηση των παιδιών, τη λεκτική επικοινωνία, το αυθόρμητο παιχνίδι, τη φυσική δραστηριότητα και συνολικά την υγιή ανάπτυξη των παιδιών.
Πού υπάρχει το όριο ανάμεσα σε όλα αυτά και τι μπορούμε να κάνουμε για να υπάρχει μια υγιής σχέση στην χρήση της τεχνολογίας στο βαθμό που αξιοποιούμε τα θετικά της στοιχεία. Άλλωστε η τεχνολογία αναπτύσσεται ραγδαία και έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και δεν μπορούμε να αποτρέψουμε εντελώς την χρήση της από τα παιδιά μας. Μπορούμε όμως να βρούμε το όριο και ανάλογα την ηλικία και το πλαίσιο της κάθε οικογένειας να την χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας.