Βίντεο

Εισαγωγή

Γίνε μέλος στο Project Parenting

Επεισόδιο 1

Αλλάζει η διατροφή μας το καλοκαίρι;

Ναι, οι διατροφικές ανάγκες μας αλλάζουν το καλοκαίρι.

Καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, ο οργανισμός μας αντιδρά στις αλλαγές, ιδρώνουμε περισσότερο και χάνουμε βασικές βιταμίνες και μέταλλα. Είναι σημαντικό να προσαρμόζουμε τη διατροφή μας για να αντισταθμίσουμε αυτές τις απώλειες. Βιταμίνες όπως η Βιταμίνη Α, η Βιταμίνη C, και η Βιταμίνη D είναι ιδιαίτερα σημαντικές το καλοκαίρι. 

Η υψηλή θερμοκρασία μπορεί να μειώσει την όρεξή μας για βαριά γεύματα και να αυξήσει την ανάγκη μας για ενυδάτωση.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να διατηρήσουμε την υγεία και την ενέργειά μας το καλοκαίρι;

Eίναι σημαντικό:

  • Να πίνουμε πολύ νερό για να αποφύγουμε την αφυδάτωση.
  • Να εντάξουμε στη διατροφή μας φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνες.
  • Να προτιμάμε ελαφριά και λιγότερο λιπαρά γεύματα.
  • Να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή που θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε το βάρος μας.

Πώς μπορώ να πετύχω μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή το καλοκαίρι;

Μερικές συμβουλές και προτάσεις για ισορροπία στην καλοκαιρινή μας διατροφή θα ήταν οι εξής:

  • Ελαφριά πρωινά: Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πρωινό που περιλαμβάνει φρούτα εποχής, γιαούρτι ή smoothies. Αυτό θα σας δώσει ενέργεια χωρίς να σας βαρύνει.
  • Υδατάνθρακες ολικής άλεσης: Επιλέξτε δημητριακά ολικής άλεσης, ψωμί ολικής, βρώμη.
  • Ενυδάτωση: Πίνετε πολύ νερό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας για να παραμείνετε ενυδατωμένοι.
  • Ελαφριά γεύματα: Προτιμήστε ελαφριά γεύματα όπως σαλάτες με ξηρούς καρπούς και άπαχο τυρί, ή πιάτα με ψάρι/θαλασσινά και καστανό ρύζι ή κινόα.
  • Μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ: Προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση αλκοόλ, καθώς μπορεί να προσθέσει περιττές θερμίδες και να οδηγήσει σε αφυδάτωση.
  • Συχνά γεύματα: Καταναλώνετε μικρότερα και πιο συχνά γεύματα για να διατηρήσετε τον μεταβολισμό σας ενεργό και να αποφύγετε κάποιο υπερφαγικό επεισόδιο.

Καλοκαίρι και παιδιά: Τι αλλάζει στην καθημερινή διατροφή;

Κλειστά σχολεία, ελεύθερες ώρες, καθόλου δομημένο πρόγραμμα και κάθε μέρα παγωτό. Τι μπορούμε να κάνουμε για να οργανώσουμε τα καλοκαιρινά γεύματα των παιδιών μας αλλά και να καλύψουμε τις ανάγκες τους λόγω αυξημένης θερμοκρασίας και έκθεσης στον ήλιο.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, είναι σημαντικό τα παιδιά να τρώνε τροφές που είναι ταυτόχρονα θρεπτικές και δροσιστικές. Να θυμάστε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό, επομένως είναι πάντα καλή ιδέα να συμβουλευτείτε έναν παιδίατρο ή έναν διαιτολόγο για να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα διατροφής που να ταιριάζει στις συγκεκριμένες ανάγκες και τα επίπεδα δραστηριότητας του παιδιού σας.

Τι θα μάθεις σε αυτό το βίντεο για τη καλοκαιρινή διατροφή;

  • Σε αυτό το βίντεο μιλάμε για το πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε τα παιδιά μας  αλλά και τον εαυτό μας διατροφικά την περίοδο του καλοκαιριού.
  • Ποιες είναι οι διατροφικές μας ανάγκες όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία το καλοκαίρι.
  • Σε τι διαφέρει από τις άλλες εποχές του χρόνου.
  • Tips και ιδέες για καλοκαιρινά γεύματα.

Θυμηθείτε, μια ισορροπημένη διατροφή και η τακτική άσκηση θα σας βοηθήσουν να απολαύσετε το καλοκαίρι φροντίζοντας παράλληλα την υγεία σας. 

Απολαύστε τη γενναιοδωρία της σεζόν και την ευκαιρία να δραστηριοποιηθείτε σε εξωτερικούς χώρους!

Lobstein T, Baur L, Uauy R. Obesity in children and young people: a crisis in public health. Obes Rev. 2004;5:4–85. doi: 10.1111/j.1467-789X.2004.00133.x. – DOI – PubMed

Piaget, J. (1962). Plays, Dreams, Imitation in childhood. New York: Norton

Γίνε μέλος σήμερα
Τόνια Κούκα

Τόνια Κούκα

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος - MSc στη Δημόσια Υγεία - Απόφοιτος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου - Εξειδίκευση στην Ψυχοδιαιτολογία N.P.Psy - Μετεκπαίδευση στην Παιδιατρική Διατροφή M.N.P.N.

Η Τόνια Κούκα είναι Δαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc και γνωρίζοντας πως οι υγιεινές συνήθειες χτίζονται από πολύ μικρή ηλικία, έχει στόχο να εκπαιδεύσει γονείς και παιδιά σε ένα πιο ισορροπημένο και βιώσιμο οικογενειακό διατροφικό μοντέλο ζωής.

Διαβάστε περισσότερα