Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Όλα όσα θες να μάθεις για το άγχος

Επεισόδιο 2

Τροχονόμος: 1η άσκηση για το άγχος

Επεισόδιο 3

Τα αυτάκια της σκέψης: 2η άσκηση για το άγχος

Επεισόδιο 4

Τα τεμπέλικα 8άρια

Επεισόδιο 5

Κλείσιμο

Βοήθησε το μυαλό σου να… ξεκολλήσει, μέσα από την κίνηση!

«Άδειασε το μυαλό μου», «ξέχασα τα μισά απ΄ότι ήθελα να πω». Όλοι μας έχουμε βρεθεί μπροστά στην κατάσταση αυτή. Κάποιοι πιο συχνά από κάποιους άλλους και φυσικά το θέμα δεν εμφανίστηκε πρώτη φορά όταν ενηλικιωθήκαμε. Έχουμε όλοι κάποια ιστορία παιδική να θυμηθούμε που νοιώσαμε το μυαλό μας να κολλάει. Βοήθησε το μυαλό σου να… ξεκολλήσει!

Τι συμβαίνει όταν το άγχος χτυπά την πόρτα.

Το πιθανότερο είναι πως δεν άδειασε μόνο το μυαλό όμως. Η ανάσα κόπηκε ή έγινε πιο γρήγορη, ιδρώσανε τα χέρια, τα μάτια ακινητοποιήθηκαν ή άρχισαν να πηγαίνουν από μέρος σε μέρος σαν τρομαγμένα πουλιά, οι λέξεις, πίσω από τα χείλη μπερδεύτηκαν και ο λόγος συγχίστηκε. Κάποιες φορές, ανάλογα με την περίπτωση, κόπηκαν τα πόδια και το σώμα άρχισε να τρέμει. 

Αυτές και άλλες είναι οι εκδηλώσεις του άγχους στο σώμα. Και είναι υπέροχες γιατί η κάθε μία έχει στόχο την επιβίωσή μας και όλες μας προετοιμάζουν για το επόμενο βήμα, φυγή, πάλη ή πάγωμα. 

Είναι μονόδρομος αυτό το κόλλημα;

Το θέμα είναι πως στην καθημερινότητα δεν υπάρχει ανάγκη να καταφεύγω σε ακραίες λύσεις και μου είναι πιο σημαντικό να μπορώ να βρίσκω ξανά την πρόσβαση στο λογικό μου νου για να μπορώ καλύτερα να διαχειριστώ μια κατάσταση.

Ακούγεται παράδοξο μα ο πιο γρήγορος τρόπος για να μπορέσουν και πάλι να ανέβουν οι διακόπτες του νου, είναι να κινηθεί το σώμα. Αυτό θα δώσει την ευκαιρία να καούν οι επιπλέον ορμόνες της κορτιζόνης και αδρεναλίνης που εκκρίνονται κάθε φορά που αγχώνομαι και να βγω από την κατάσταση της επιβίωσης. Βγαίνοντας από εκεί, μπορώ και πάλι να χρησιμοποιήσω τις ικανότητες του νου μου για περίσκεψη, ανάλυση, σύγκριση, λύση. Αυτές όμως οι ικανότητες βρίσκονται στον εγκεφαλικό φλοιό και την ώρα την δύσκολη πολύ μακριά από τον ερπετοειδή και λιβιδικό εγκέφαλο όπου βιώνω την αίσθηση της απειλής, τον φόβο ή το θυμό.

Στόχοι αυτής της σειράς είναι:

  • Η συνειδητοποίηση πως το άγχος αφήνει τα χνάρια του στο σώμα.
  • Το σώμα να βοηθά το μυαλό να ξεκολλήσει
  • Να μπορείς να προετοιμαστείς για μια δύσκολη κατάσταση
  • Καθώς επαναλαμβάνεις με πρόθεση κάποιες κινήσεις, να αυξάνεις σταδιακά την ανοχή σου στις στρεσογόνες αιτίες
  • Να μάθεις απτές, εύκολες και γρήγορες κινήσεις που μπορείς να κάνεις για να ξεκολλήσει το μυαλό σου όπου κι αν είναι

  1.  Blomburg, Harald. Rhythmic Movement Training. International, 2006, 2008
  2. Brain Gym International, Brain Gym Journal – Volume X, Number 3, Ventura, CA: Educational Kinesiology Foundation, 1996
  3. Cohen, Bonnie Bainbridge. Sensing, Feeling and Action: The Experiential Anatomy of Body-Mind Centering. Northhampton Contact Editions, 1993
  4. Dennison, Paul E. and Gail Hargrove. Personalized Whole Brain Integration (The Basic II Manual on Educational Kinesiology), Ventura CA: Edu-Kinesthetics, Inc, 1985
  5. Dennison, Gail E and Paul E. Dennison. The Visioncircles Workshop, Ventura, CA: Edu-Kinesthetics, Inc, 1986
  6. Dennison, Paul E and Gail E. Dennison, Brain Gym, Teachers Edition, Revised. Ventura, CA: Edu-Kinesthetics, Inc., 1994
  7. Doman, Glenn. What To Do About Your Brain-Injured Child. Garden City Park, NY: Avery Publishing Group, 1994
  8. Goddard, Sally. Reflexes, Learning and Behavior: A Window Into The Child’s Mind, second edition revised and expanded  Eugene: Fern Ridge Press, 2002
  9. Goddard, Sally. The Well Balanced Child: Movement and early learning, : Gloucestershire, UK, Hawthorn Press 2005
  10. Goddard, Sally. What Babies and Children Really Need: Gloucestershire, UK, Hawthorn Press 2008
  11. Hannaford, Carla. Smart Moves: Why Learning Is Not All In Your Head. Salt Lake City, UT: Great River Books, 2005, 1995
  12. Hannaford, Carla. The Dominance Factor: How Knowing Your Dominant Eye, Ear, Brain, Hand and Foot Can Improve Your Learning. Salt Lake City, UT: Great River Books, 1997
  13. Hornbeak, Denise C.,The SuperConfintelligent Child: Loving to Learn through Movement and Play. Cardiff-by-the-Sea, Calif.:PEAK Producers, 2007
  14. Hubert, Bill. Bal-A-Vis-X(R): Rhythmic Balance/Auditory/Vision eXercises for Brain and Brain-Body Integration, Wichita: Bal-A-Vis-X, Inc, 2001
  15. Koester, Cecilia, 2006, Movement Based Learning for Children of All Abilities, Reno, Nevada, Movement Based Learning, Inc
  16. Koester, Cecilia (Freeman) and Gail E. Dennison. I Am The Child: Using Brain Gym with Children Who Have Special Needs, Ventura, Calif.: Edu-Kinesthetics, Inc., 2010
  17. Masutova, Svetlana, and Pamela Curlee. Trauma Recovery: You Are a Winner; A New Choice Through Natural Developmental Movements. Fairfield, Iowa: First World Publishing, 2007
  18. Ratey, John. A User’s Guide to the Brain: Perception, Attention and the four Theatres of the Brain. New York: Pantheon Books, 2001
  19. Tomatis, Alfred A. The Conscious Ear, My Life of Transformation through Listening. Barrytown, N.Y. : Station Hill Press, 1991
Mαρία Καρακωστάνογλου

Mαρία Καρακωστάνογλου

Brain Gym - Εξειδικευμένη Κινησιολογία, Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

Καλωσορίζουμε τη Mαρία Καρακωστάνογλου, που εξειδικεύεται στο Brain Gym και την Εξειδικευμένη Κινησιολογία. Είμαστε τόσο χαρούμενοι για αυτή μας τη συνεργασία.

Διαβάστε περισσότερα