Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Συναισθηματικό Φαγητό: Πώς να το σταματήσω ή πώς να το κατανοήσω;

«Πότε θα σταματήσω να τρέφομαι επιτέλους συναισθηματικά;» Μήπως είναι μία φράση που εκφράζει και τις δικές σου ανησυχίες γύρω από το φαγητό; Τι είναι τελικά το συναισθηματικό φαγητό;

Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε το συναισθηματικό φαγητό; 

Πώς έχεις μάθει να διαχειρίζεσαι τα άβολα συναισθήματα που βιώνεις; Σου φαίνεται δύσκολο να βρεις διαφορετικούς τρόπους για να σου προσφέρεις ανακούφιση πέρα από την κατανάλωση φαγητού; Έχεις κουραστεί να νιώθεις πως χάνεις τον έλεγχο απέναντι στο φαγητό και αναρωτιέσαι πώς θα μπορέσεις να αντιμετωπίσεις αυτό που σου συμβαίνει;

Αγωνίες γύρω από το συναισθηματικό φαγητό

Αρχικά θέλω να σου εκφράσω πως καταλαβαίνω απόλυτα όλες τις αγωνίες σου και το άγχος που μπορεί να σου δημιουργούν οι σκέψεις σου γύρω από τη συναισθηματική κατανάλωση φαγητού. Το συναισθηματικό φαγητό αποτελεί μία από τις πιο συχνές συζητήσεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον, ακριβώς επειδή είναι κάτι που μας αφορά όλους. 

Τι θα μάθεις γύρω από το συναισθηματικό φαγητό και τι θα κερδίσεις παρακολουθώντας το βίντεο;

  • Θα απενοχοποιήσεις το συναισθηματικό φαγητό και έτσι, θα ανακαλύψεις τα πολύτιμα μηνύματα που μεταφέρει.
  • Θα αντιληφθείς τον ρόλο της αυτο-φροντίδας στη σχέση σου με το φαγητό.
  • Θα μάθεις να διαχωρίζεις πότε η κατανάλωση φαγητού εν απουσία βιολογικής πείνας, έρχεται για να καλύψει κάποιο συναίσθημα ή πηγάζει από άλλους παράγοντες.
  • Θα διαπιστώσεις τη σύνδεση που μπορεί να έχει η στέρηση και ο περιορισμός που προέρχονται από τη νοοτροπία της δίαιτας με τη συναισθηματική κατανάλωση φαγητού.
  • Θα συνειδητοποιήσεις την αξία του να αναγνωρίζεις και να αποδέχεσαι τα συναισθήματά σου.
  • Θα έρθεις πιο κοντά στις πραγματικές σου ανάγκες.
  • Θα μάθεις πώς μπορείς να προσφέρεις υποστήριξη & ανακούφιση στο σώμα σου όταν βιώνεις ένα δύσκολο συναίσθημα.
  • Θα ενδυναμώσεις τους συναισθηματικούς σου μυς.
  • Θα μπορέσεις να δώσεις τα κατάλληλα ερεθίσματα και στο παιδί σου, ώστε να αποκτήσει μια λειτουργική σχέση με το φαγητό.

Czepczor-Bernat, K. Brytek-Matera, A. Gramaglia, C. Zeppegno, P. (2020). The moderating effects of mindful eating on the relationship between emotional functioning and eating styles in overweight and obese women. Eating and weight disorders, 25(4), 841–849. Ανακτήθηκε από:  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

Lattimore P. (2020). Mindfulness-based emotional eating awareness training: taking the emotional out of eating. Eating and weight disorders, 25(3), 649–657. Ανακτήθηκε από:  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

Linardon, J. Tylka, T. Fuller-Tyszkiewicz, M. (2021). Intuitive eating and its psychological correlates: a meta-analysis. International Journal of Eating Disorders, 54(7):1073-1098. Ανακτήθηκε από:  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

Modrzejewska, A. Czepczor-Bernat, K. Modrzejewska, J. Matusik, P. (2021). Eating Motives and Other Factors Predicting Emotional Overeating during COVID-19 in a Sample of Polish Adults. Nutrients, 13(5), 1658. Ανακτήθηκε από:  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

Péneau, S. Ménard, E. Méjean, C. Bellisle, F. Hercberg, S. (2013). Sex and dieting modify the association between emotional eating and weight status. The American journal of clinical nutrition, 97(6):1307-13. Ανακτήθηκε από:  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

Sairanen, E. Tolvanen, A. Karhunen, L. Kolehmainen, M. Järvelä, E. Rantala, S. Peuhkuri, K. Korpela, R. Lappalainen, R. (2015). Psychological flexibility and mindfulness explain intuitive eating in overweight adults. Behavior modification, 39(4):557-79. Ανακτήθηκε από:  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

van Strien, T. (2018). Causes of Emotional Eating and Matched Treatment of Obesity. Current Diabetes Reports, 18(6): 35. Ανακτήθηκε από:  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!
Κωνσταντίνα Κατσανά

Κωνσταντίνα Κατσανά

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts την Κωνσταντίνα Κατσανά, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο (M.Sc.) από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η Κωνσταντίνα είναι ενάντια στη Νοοτροπία της Δίαιτας και υποστηρίζει τον Διαισθητικό Τρόπο Διατροφής. Πιστεύει βαθιά στη σημασία ανάπτυξης μιας υγιούς σχέσης με το φαγητό, η οποία ιδανικά είναι καλό να διαμορφώνεται ήδη από την παιδική ηλικία. Μάθετε περισσότερα για την Κωνσταντίνα στην πλατφόρμα μας.

Διαβάστε περισσότερα