Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Εισαγωγή

Επεισόδιο 2

Γενικές πληροφορίες

Επεισόδιο 3

Σύντομο σκανάρισμα σώματος για επανασύνδεση με τον/ην εαυτό/ή σου

Επεισόδιο 4

Διαλογισμός αναπνοής (5 λεπτά)

Επεισόδιο 5

Περπατώντας προς την ηρεμία (10 λεπτά)

Επεισόδιο 6

Ανακαλώντας την καλοσύνη προς τον εαυτό μου

Επεισόδιο 7

S.T.O.P. Δημιούργησε χώρο γύρω από τις αυτόματες αντιδράσεις σου (1- 4 λεπτά)

Επεισόδιο 8

R.A.I.N.: Μια άσκηση καλωσορίσματος των δύσκολων συναισθημάτων

Επεισόδιο 9

Κλείσιμο

Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της καθημερινότητας, η προώθηση της τελειότητας ως αυτοσκοπό και η υπερπληροφόρηση, μας έχουν οδηγήσει σε μια πραγματικότητα που προσπαθεί να συμφιλιώσει το συσσωρευμένο άγχος, με μια διαρκή αίσθηση ανεπάρκειας και με εξωπραγματικές προσδοκίες για το μέλλον.

Αποτέλεσμα είναι μια γενική αίσθηση δυσφορίας προς τον/ην εαυτό/ή μας και προς τους άλλους που, όταν τα πράγματα έξω τύχει να δυσκολέψουν και άλλο, ενεργοποιεί περιοριστικές πεποιθήσεις και αντιδράσεις. Η πρώτη μας αντίδραση συνήθως; Να μοιράσουμε ευθύνες, πρώτα σε εμάς τους ίδιους, και να μπούμε σε μια διαδικασία είτε διαφυγής είτε επίλυσης μέσα από συγκρούσεις και προσπάθειες, που τις περισσότερες φορές μας βυθίζουν περισσότερο στην αίσθηση εγκλωβισμού.

Τι θα έλεγες να δοκιμάσεις την προσέγγιση της Ενσυνειδητότητας; Μια προσέγγιση με βάση την μη-αντίδραση και την «ξεκούραση» στο παρόν ό,τι και αν αυτό φέρνει μαζί του. 

H Eνσυνειδητότητα (Μindfulness) είναι μια έμφυτη ανθρώπινη δεξιότητα που επιτρέπει την απόλυτα συγκεντρωμένη παρουσία μας στο παρόν. Μέσα από αυτή την ματιά, οι καθημερινές μας εμπειρίες, εύκολες, δύσκολες, διασκεδαστικές ή βαρετές αποκτούν παροδικότητα και αντί να μας εγκλωβίζουν, μας φέρνουν πιο κοντά στον/ην εαυτό/ή μας και στους άλλους. Επίσης, επιτρέποντας να βιώσουμε την κάθε εμπειρία καθολικά οι πρακτικές της Ενσυνειδητότητας μας βοηθούν να εξασκήσουμε την κατανόηση, την συμπονετικότητα και την αποδοχή μας, και, λίγο-λίγο, να επανερχόμαστε στη συναισθηματική ισορροπία.

Σε αυτή τη σειρά, η Δρ. Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ, Ψυχολόγος και πιστοποιημένη επιμορφώτρια του Προγράμματος Διαχείρισης του Στρες βασισμένης της Ενσυνειδητότητας  (Mindfulness-Based Stress Reduction program) θα βρεις σύντομους διαλογισμούς (1-10 λεπτά) βασισμένους στις αρχές της Ενσυνειδητότητας (Mindfulness) που μπορείς να εντάξεις εύκολα στην καθημερινότητά σου ώστε να αρχίσεις να γνωρίζεις την Ενσυνειδητότητα και τα οφέλη της, και να χτίζεις μια ρουτίνα επανασύνδεσης με τον εαυτό σου και το περιβάλλον σου, χωρίς στοχοθεσίες, πλάνα και απόρριψη.

Ποια είναι τα οφέλη της πρακτικής της Ενσυνειδητότητας στην καθημερινότητά μου;

Η ένταξη των πρακτικών της Ενσυνειδητότητας στη ζωή μας, μας βοηθά στο να:

  1. μειώσουμε την αντιδραστικότητα των συναισθημάτων μας και των συμπεριφορών μας
  2. αυξήσουμε την δυνατότητα αναγνώρισης και παρατήρησης των συναισθημάτων, των σωματικών αισθήσεων, των σκέψεών και των μοτίβων συμπεριφοράς μας
  3. αυξήσουμε την ικανότητά μας να επικοινωνούμε τις εμπειρίες και τα συναισθήματά μας
  4. αυξήσουμε την μη-κριτική αποδοχή των εμπειριών μας, του/της εαυτού/ής μας και των άλλων

Πολυπληθείς έρευνες έχουν δείξει ότι οι πρακτικές επαναφοράς της συγκέντρωσης στην εμπειρία του παρόντος οδηγούν σταδιακά σε μείωση του στρες και των καταθλιπτικών τάσεων, σε βελτίωση του ύπνου και της διαχείρισης του χρόνιου πόνου.

Πώς μπορεί να με βοηθήσει αυτή η σειρά στη διαχείριση των συναισθηματικών δυσκολιών και των καθημερινών προκλήσεων

Όπως και όλες οι δεξιότητες, έτσι και η πρακτική της ενσυνειδητότητας θέλει μια ουσιαστική ευκαιρία από εμάς για να την γνωρίσουμε, να την προσαρμόσουμε στη ζωτική μας στιγμή και στις ανάγκες μας και να την μετατρέψουμε σε μέρος της αυτοφροντίδας μας. 

Η σειρά αυτή του Project Parenting σου δίνει την ευκαιρία να γνωρίσεις κάποιες από τις κεντρικές πρακτικές της Ενσυνειδητότητας, μέσα από μια σειρά διαλογισμων/ασκήσεων που αποτελούν τη βάση για την καλλιέργεια των αρχών της Ενσυνειδητότητας. 

Οι διαλογισμοί που θα βρεις σε κάθε επεισόδιο της σειράς έχουν επιλεγεί και σχεδιαστεί ώστε:

  1. Να μην απαιτούν προηγούμενη εξοικείωση με τις αρχές της Ενσυνειδητότητας ούτε και προηγούμενη εμπειρία με διαλογισμούς 
  2. Να είναι σύντομοι και πραγματοποιήσιμοι οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας
  3. Να σου παρέχουν υποστήριξη σε καθημερινές προκλήσεις
  4. Να προσφέρουν εξοικείωση με τις κεντρικές πρακτικές και αρχές της Ενσυνειδητότητας

Στόχοι αυτής της σειράς είναι:

  • Η εξοικείωση με το περιεχόμενο των διαλογισμών ώστε να χρησιμοποιούνται οποτεδήποτε μέσα στην ημέρα χρειαζόμαστε να επανασυνδεθούμε με το παρόν
  • Η δημιουργία μιας ρουτίνας διαλογισμού ως εργαλείο αυτογνωσίας και αυτοφροντίδας 
  • Η σταδιακή αναγνώριση και απελευθέρωση από περιοριστικές πεποιθήσεις και συμπεριφορές
  • Η υϊοθέτηση μιας στάσης κατανόησης και αποδοχής προς τα δύσκολα συναισθήματα, τα δικά μας και των άλλων
  • Η συνολική επανασύνδεση με την κάθε εμπειρία σε επίπεδο σωματικό, συναισθηματικό, νοητικό και ψυχικό

Bögels, S.M., Lehtonen, A., & Restifo, K. (2010). Mindful Parenting in Mental Health Care. Mindfulness (N Y); 1(2): 107-120. 

Kabat-Ζinn J. (2013). Full catastrophe living: How to cope with stress, pain and illness using mindfulness meditation. Piatkus, Eds.

ΚΛΕΙΣΕ ΕΔΩ το dryrun (πρόβα) για να συζητήσουμε τη δομή της σειράς σου και τι θέλεις να πεις, ώστε να είναι εκπαιδευτική και διαδραστική ταυτόχρονα. Αν δυσκολευτείς κάπου είμαστε εδώ να το δούμε μαζί και να σε στηρίξουμε με κάθε τρόπο

Μαριαλένα Αγγελή – Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Υλικού

Γίνε μέλος σήμερα
Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ

Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ

Οικογενειακή Σύμβουλος, Ψυχολόγος

Η Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ είναι Ψυχολόγος και Οικογενειακή Σύμβουλος, PhD και πιστοποιημένη εισηγήτρια σεμιναρίων διαχείρισης του στρες, με βάση τις αρχές της Ενσυνειδητότητας (Mindfulness-Βased Stress Reduction) και ανάπτυξης της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης στα φυσικά περιβάλλοντα των παιδιών (Τhe Hanen Method). Η Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ είναι Ψυχολόγος & Οικογενειακή Σύμβουλος, PhD. Με κίνητρο την ανάγκη της να υποστηρίξεις τα παιδιά στην ανακάλυψη και την αποδοχή της πραγματικής τους φύσης, ξεκίνησε να μελετά τον εγκέφαλο, τις διεργασίες γνωστικής ανάπτυξης, τη σύνδεση νου-καρδιάς, τον γονεϊκό ρόλο και τις οικογενειακές δυναμικές. Aπό αυτήν τη σκοπιά, προσπαθεί να βρίσκεται δίπλα στον καθένα που επιθυμεί να ανακαλύψει τον πραγματικό εαυτό του και να αγκαλιάσει τη ζωή. Παράλληλα με την παροχή ψυχολογικής υποστήριξης σε παιδιά, εφήβους, ενήλικες και οικογένειες διδάσκει σε διαφορετικά προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα ψυχολογίας σε πανεπιστήμια της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Κύπρου και παρέχει επιμορφωτικά σεμινάρια για γονείς και επαγγελματίες πρώτης παιδικής ηλικίας σε όλο τον κόσμο.

Διαβάστε περισσότερα
Project Parenting

Project Parenting

Συντακτική ομάδα

Διαβάστε περισσότερα