Βίντεο

Επεισόδιο 1

Πρακτικά πώς µπορώ να δηµιουργήσω ένα υγιές και ισορροπηµένο µενού για τα παιδιά µου;

Η γρήγορη ανάπτυξη των παιδιών απαιτεί μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, η οποία θα περιλαμβάνει:

  • Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, για να έχουν ενέργεια να εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους.
  • Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, για να γίνουν δυνατά.
  • Τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά, για να ενισχύσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου τους.
  • Φρούτα και λαχανικά, για να λάβουν βιταμίνες, που θα βοηθήσουν στην υγιή ανάπτυξή
    τους.

Πώς µπορώ να τα συµπεριλάβω τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία στο µενού των παιδιών;

Οι πιο σημαντικές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών είναι:

  • Το ασβέστιο
  • Ο σίδηρος
  • Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Η βιταμίνη D
  • Η βιταμίνη Ε

Προκειμένου τα παιδιά μας να λάβουν αυτά τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, φροντίζουμε:

  • Να προσφέρουμε καθημερινά ποικιλία φρούτων και λαχανικών, διαφορετικών χρωμάτων.
  • Να καταναλώνουν 3 μερίδες γαλακτοκομικών ή επαρκή ποσότητα φυτικών τροφών πλούσιων σε ασβέστιο.
  • Να καταναλώνουν καθημερινά ζωικές τροφές, χαμηλές σε λιπαρά. Εάν είστε vegan, τότε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην
    επαρκή λήψη βιταμίνης Β12 (η οποία βρίσκεται μόνο σε ζωικά προϊόντα), μέσω λήψης συμπληρώματος ή μέσω κατανάλωσης διατροφικής μαγιάς.
  • Να χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο κατά το μαγείρεμα αλλά και στη σαλάτα. Επίσης, καλή ιδέα είναι να αυξάνουμε τη θρεπτική αξία των γευμάτων με τρόφιμα πλούσια σε καλά λιπαρά, όπως ξηρούς καρπούς, σπόρους, λιπαρά ψάρια.
  • Να έχουν τα παιδιά δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους και να τους δίνουμε συμπλήρωμα βιταμίνης D, κατάλληλο για την ηλικία τους, προκειμένου να αποφύγουμε την ανεπάρκειά της στο σώμα.

Πώς µπορώ να διαχειριστώ τις προτιµήσεις και τις απαιτήσεις των παιδιών µου κατά την επιλογή τροφίµων για το µενού τους;

Τα παιδιά, όπως κι εμείς, έχουν προτιμήσεις στο φαγητό και οφείλουμε να τις σεβόμαστε. Δεν είναι πρόβλημα αν δεν τους αρέσει κάποιο συγκεκριμένο τρόφιμο, αν όμως απορρίπτουν πολλές τροφές ή ολόκληρες ομάδες τροφίμων, οφείλουμε να δράσουμε.

  • Κάνουμε το πιάτο πιο διασκεδαστικό.
  • Συνδυάζουμε τα νέα φαγητά με τα αγαπημένα του.
  • Μαγειρεύουμε μαζί με το παιδί.
  • Δίνουμε το καλό παράδειγμα.

Λίγα λόγια για το ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο κατέχει σημαντική θέση στη μεσογειακή διατροφή και όχι άδικα, αφού η κατανάλωσή του σχετίζεται με υγεία και μακροζωία. Το ελαιόλαδο αποτελεί την καλύτερη πηγή λίπους για καθημερινή κατανάλωση. Υπερέχει από το βούτυρο και τη μαργαρίνη, αλλά και από τα περισσότερα φυτικά έλαια, καθώς περιέχει μικρό ποσοστό κορεσμένων λιπαρών, ενώ είναι καλή πηγή βιταμίνης Ε και άλλων αντιοξειδωτικών ουσιών, βιταμίνης Κ και φυτοστερολών.

Τι θα μάθει όποιος/α παρακολουθήσει αυτό το βίντεο;

  • Ποια είναι η σηµασία των βιταµινών και των µεταλλικών στοιχείων στη διατροφή των παιδιών και πώς µπορώ να τα συµπεριλάβω στο µενού τους;
  • Πώς µπορώ να διαχειριστώ τις προτιµήσεις και τις απαιτήσεις των παιδιών µου κατά την επιλογή τροφίµων για το µενού τους;
  • Ποιες είναι οι υγιεινές εναλλακτικές για τα συνήθη αναψυκτικά και γλυκές λιχουδιές που προτιµούν τα παιδιά και πώς µπορώ να τις ενσωµατώσω στο µενού;
  • Πώς µπορώ να προγραµµατίσω και να οργανώσω το µενού των παιδιών µου για να εξασφαλίσω την ποικιλία και τη διατροφική τους ισορροπία;
  • Χρήσιμες πληροφορίες για το ελαιόλαδο.

Λίγα λόγια για την εταιρεία

Η ΚΟΡΕ είναι μία Ελληνική εταιρεία από τις μεγαλύτερες στο κλάδο παραγωγής και τυποποίησης σπορελαίων και ελαιολάδων.
Παράγει και τυποποιεί τα ελαιόλαδα Χρυσελιά, κλασικό και εξαιρετικό παρθένο και τα σπορέλαια Sanola, Corola και Soyala. Επιπλέον, παράγει τα προϊόντα τομάτας Γκρέκα που καλλιεργούνται και παράγονται στην περιοχή των Σερρών. Τα προϊόντα της εταιρείας ΚΟΡΕ θα τα βρείτε σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Δείτε περισσότερα στο site της για το μεράκι και τα ποιοτικά της προϊόντα για να ενισχύσετε την υγιεινή σας διατροφή!

https://lpi.oregonstate.edu/mic/life-stages/children

http://www.diatrofikoiodigoi.gr/?page=diatrofikoi-odigoi-paidia-systaseis

Gorzynik-Debicka M, Przychodzen P, Cappello F, Kuban-Jankowska A, Marino Gammazza A, Knap N,
Wozniak M, Gorska-Ponikowska M. Poten al Health Benefits of Olive Oil and Plant Polyphenols. Int J
Mol Sci. 2018 Feb 28;19(3):686. doi: 10.3390/ijms19030686. PMID: 29495598; PMCID:
PMC5877547.

Ολυμπία Βλασερού

Ολυμπία Βλασερού

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Η Ολυμπία Βλασερού έχει πτυχίο Διατροφής- Διαιτολογίας, από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Έχει εξειδικευτεί στην αντιμετώπιση των διατροφικών διαταραχών.

Διαβάστε περισσότερα