Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Πώς υποστηρίζουμε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Oι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν αποτελούν αποκλειστικό πρόβλημα της παιδικής ηλικίας, αλλά συνεχίζονται στην εφηβεία ή στην ενήλικη ζωή και απαιτείται ειδική στήριξη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να υποστηρίζουμε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και τι συμβαίνει με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες της Δευτεροβάθμιας;

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι αυξημένα και αφορούν τόσο στον γνωστικό όσο και στον συναισθηματικο-κοινωνικό τομέα.

Γνωστικά θέματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες:

Αν και τα πιο συχνά και σοβαρά προβλήματα αφορούν στην κατανόηση και στην παραγωγή του γραπτού λόγου, δυσκολίες εμφανίζονται επίσης στα μαθηματικά και στην κατανόηση των εννοιών στις φυσικές επιστήμες. Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν επίσης σημαντικά προβλήματα στην αξιοποίηση γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών, ενώ παράλληλα εμφανίζουν δυσκολίες στις στρατηγικές μελέτης, στην παρακολούθηση της διδασκαλίας και αυξημένο άγχος και αποτυχία στις εξετάσεις.

Κοινωνικά θέματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες:

Τα προβλήματα των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες περιλαμβάνουν επίσης τις κοινωνικές σχέσεις, τα κίνητρα και την αυτοεκτίμησή τους, τομέα που έχει παραμεληθεί έως σήμερα.

Τι συμβαίνει με την ίδια την εκπαίδευση;

Οι απαιτητικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές δεν οφείλονται αποκλειστικά στη φύση των Μαθησιακών Δυσκολιών, αλλά και στις ιδιαίτερες γνωστικές και οργανωτικές απαιτήσεις που δημιουργούνται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Πολλοί μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στην περιοχή των κοινωνικών δεξιοτήτων τα οποία οφείλονται εν μέρει και στη δυνατή συσχέτιση μεταξύ των κοινωνικών δεξιοτήτων, της σχολικής επιτυχίας, της παραμονής στο σχολείο και της ενήλικης προσαρμογής.

Πώς επηρεάζεται η εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες;

Οι προκλήσεις στις δεξιότητες κοινωνικής αντίληψης μπορεί να επηρεάσουν και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι έφηβοι με Μαθησιακές Δυσκολίες τον εαυτό τους. Φτωχή κοινωνική αντίληψη δημιουργεί προβλήματα στις κοινωνικές επαφές και σχέσεις με αποτέλεσμα ορισμένες φορές το άτομο να απομονώνεται, να έχει λιγότερες ευκαιρίες για κοινωνικές σχέσεις και να αναπτύσσει τελικά χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Το συναισθηματικό προφίλ των εφήβων που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να θεωρηθεί αιτία, ώστε οι μαθητές αυτοί να είναι θύματα σχολικού εκφοβισμού.

Πώς υποστηρίζουμε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες;

Σε αυτό το βίντεο συζητάμε:

  • για τις Μαθησιακές Δυσκολίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • ποιες είναι οι δεξιότητες που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους
  • πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους εφήβους με Μαθησιακές Δυσκολίες ως γονείς και εκπαιδευτικοί.

  • Παντελιάδου, Σ., Πατσιοδήμου Α., Μπότσας Γ. (2004). Οι Μαθησιακές Δυσκολίες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Προσπελάστηκε 6/12/2021 από http://edu-gate.minedu.gov.gr/amea/prakseis_epeaek/MD_epeaek.pdf
  • Γκουγκούμη Μ., Λάου Α. Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολικός Εκφοβισμός. Προσπελάστηκε 6/12/2021 από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/edusc/article/viewFile/199/164
Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!
Μαρία Γκουγκούμη

Μαρία Γκουγκούμη

Ειδική Παιδαγωγός

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των επαγγελματιών μας τη Μαρία Γκουγκούμη. Αποφοίτησε ως ψυχοπαιδαγωγός από το τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας – Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών» της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ειδικεύθηκε στην Ειδική Αγωγή μέσα από πλήθος σεμιναρίων που σχετίζονται με την ειδική αγωγή. Εκπαιδεύτηκε στο θεραπευτικό παιχνίδι Κ.Α.Λ.Ε.Σ.Μ.Α. για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Είναι κάτοχος πιστοποίησης γραφής Braille και έχει εκπαιδευτεί στην εφαρμογή του TEACCH. Μετεκπαιδεύτηκε στη ΔΕΠΥ από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός με μαθητές προσχολικής και σχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, νοητική υστέρηση και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Έχει λάβει μέρος σε πολλά επιστημονικά σεμινάρια σχετικά με τη διάγνωση και αποκατάσταση νευροαναπτυξιακής καθυστέρησης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Είναι δημιουργός της εκπαιδευτικής πλατφόρμας www.special-learners.gr και όνειρό της είναι να δημιουργήσει εκπαιδευτικά εργαλεία, τα οποία θα κάνουν προσιτή τη γνώση σε όλα τα παιδιά!

Διαβάστε περισσότερα
Special Learners

Σε συνεργασία με:

Special Learners

Καλωσορίζουμε με πολλή χαρά στην ομάδα μας την πλατφόρμα special-learners, ένα site για όσους αναζητούν κάτι φρέσκο και διασκεδαστικό που λατρεύουν τόσο οι μαθητές κι οι γονείς τους όσο και οι θεραπευτές. Έχουν αναπτύξει υλικό με βάση το Διαδίκτυο που είναι δημιουργικό, προσιτό, φιλικό και προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε παιδιού. Η δημιουργός του Μαρία Γκουγκούμη, πιστεύει ότι οι μαθησιακές δραστηριότητες πρέπει να είναι διασκεδαστικές, λειτουργικές και διαδραστικές. Γνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι οι θεραπευτές χρόνο να αναζητήσουν νέες ιδέες ή τον προϋπολογισμό για να αποκτήσουν νέο υλικό. Από την επαφή της με τους γονείς, γνωρίζει πως οι γονείς αναζητούν συνεχώς υλικό για τα παιδιά τους που είναι να είναι διασκεδαστικό και να τους δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύπτουν μόνα τους τη γνώση. Οι μαθητές περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στις smartphone συσκευές και δείχνουν εξοικειωμένοι με τη χρήση τους. Με τα διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια μαθαίνουν παίζοντας! Για να βοηθήσει, έχει δημιουργήσει αυτή την ψηφιακή πλατφόρμα και σας καλεί να να την επισκεφτείτε!

Διαβάστε περισσότερα