Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Πώς βοηθούν οι ιστορίες στη δύσκολη συμπεριφορά των παιδιών;

«Μια φορά και έναν καιρό, πριν πολλά χρόνια….»…
« …και ζήσαμε εμείς καλά και αυτοί καλύτερα».
κάπως έτσι αρχίζουν και τελειώνουν οι ιστορίες. Πώς μπορούν όμως να μετατραπούν από απλά παραμύθια σε εργαλεία για την αντιμετώπιση της δύσκολης συμπεριφοράς των παιδιών;

Ο ρόλος της ιστορίας

Οι ιστορίες είναι ο πρωταρχικός τρόπος διατήρησης των παραδόσεων και της κουλτούρας, μεταξύ των γενεών. Η Clarissa Pinkola Estes, γιουνκιανή αναλύτρια, μας λέει ότι είναι το φάρμακο του σώματος.

Μπορεί να λέγονται είτε με τα λόγια είτε με τη μουσική είτε με την κίνηση είτε με τις εικόνες.

Μια ιστορία δεν λέει στο παιδί πώς να νιώσει, ούτε τι να κάνει. Το παιδί μέσω των μεταφορών, έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει τις δικές του δυνατότητες και δυνάμεις και να κάνει τις δικές του επιλογές.

Πώς σχετίζονται οι ιστορίες με τη δύσκολη συμπεριφορά του παιδιού;

Μέσω του θεραπευτικού αυτού μέσου, ο θεραπευτής «σπέρνει σπόρους» που έχουν να κάνουν με τη δυσκολία του κάθε παιδιού, βοηθώντας έτσι να βρει θετικές λύσεις σε αυτές και να ενεργοποιήσει την εσωτερική του ανθεκτικότητα.

Σημαντικό ρόλο στη διαδικασία αυτή παίζουν τα αισθητηριακά κανάλια που χρησιμοποιεί κάθε παιδί περισσότερο ή λιγότερο, ενεργοποιώντας ή ξεμπλοκάροντάς τα, έτσι ώστε να επιτευχθεί η αισθητηριακή ισορροπία και εσωτερική αρμονία.

Πώς χρησιμοποιούνται οι ιστορίες για να βοηθήσουν στη δύσκολη συμπεριφορά ενός παιδιού;

Οι σπόροι που περιέχει κάθε ιστορία, είναι το «υποσυνείδητο γιατρικό» του καθενός και η προοπτική της επίλυσης . Οι ιστορίες αυτές μπορεί να είναι μύθοι, παραμύθια, ιστορίες από την δική μας ζωή, της φύσης, καλλιτεχνικές ιστορίες (ζωγραφική, χειροτεχνίες, μουσική), τελετουργικά, παιχνίδια, δραστηριότητες, αισθητηριακές ασκήσεις κ.τλ.

Στο Βίντεο συζητάμε παρέα με τη Πόπη Γιαλυράκη, Ψυχοθεραπεύτρια – Παιγνιοθεραπεύτρια,
kalliopiyaliraki@hotmail.com

  • Combs,G. & Freedman, J.(1990) “Symbol story and ceremony”, New York: WW Norton & Company.
  • Mills, J. & Crowley, R. (2014)”Therapeutic Metaphors for children and the Child within”, Second Edition, New York: Routledge.
  • Mills, J.( 1999)”Reconnecting to the magic of life” USA: Imaginal press.
  • Oaklander, V.(2007) “ Windows to our children”, USA: Gestalt Journal
Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!