Επειδόσια

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Τι είναι το παιχνίδι;

Επεισόδιο 2

Πώς να διαλέξω παιχνίδι;

Επεισόδιο 3

Πώς να διαλέξω Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι;

Επεισόδιο 4

Ποιο παιχνίδι διαλέγω ανάλογα με την ηλικία του παιδιού;

Επεισόδιο 5

Πώς να επιλέξω κατάλληλο παιχνίδι για το παιδί με ειδικές ανάγκες;

Αμέτρητες ώρες στους διαδρόμους ενός καταστήματος παιχνιδιών για να επιλεγεί το «κατάλληλο παιχνίδι». Σας θυμίζει κάτι; Σκηνικό που βιώνουν πολλές φορές οι γονείς, αλλά και γενικότερα οι καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν κάτι για ένα παιδί. Και μπορεί να αναρωτιέστε “Πώς θα επιλέξω το κατάλληλο παιχνίδι;”.

Πώς θα επιλέξω το κατάλληλο παιχνίδι ανάλογα την ηλικία του; 

Τι να επιλέξω; Το παιδί ζητάει κάτι συγκεκριμένο. Να του το αγοράσω; Ποια είναι τα κριτήρια για να διαλέξουμε ένα «καλό» παιχνίδι;

Το παιδί έχει πλαστεί για να μαθαίνει μέσα από το παιχνίδι. Το παιχνίδι είναι η «αναπτυξιακή τροφή» του παιδιού που θα το βοηθήσει να αναπτύξει τις πνευματικές και σωματικές του δεξιότητες και ικανότητες και να καλλιεργήσει τη φαντασία του ώστε στη συνέχεια να αποκτήσει πρότυπα και συμπεριφορές, που θα το βοηθήσουν να διαμορφώσει σε ένα μεγάλο βαθμό την προσωπικότητά του.

Διαλέγοντας ηλικιακά το κατάλληλο παιχνίδι 

Όσο μικρότερη είναι η ηλικία του, τόσο το παιχνίδι είναι πιο απλοϊκό και στηρίζεται στην ανακάλυψη, μέχρι το παιδί να φτάσει στις μεγαλύτερες ηλικίες στο στάδιο μελέτης και παιχνιδιών με σημαντικότερη απαίτηση επίλυσης προβλημάτων.

Από την ηλικία ακόμη των 4 μηνών κατά Piaget (όπου θα καλλιεργηθεί ο συντονισμός ματιού-χεριού και η αναπαραγωγή σημαντικών γεγονότων) μέχρι και την εφηβική – «τυπικών λειτουργιών» (όπου λύνει λογικά όλων των τύπων τα προβλήματα, σκέφτεται επιστημονικά, λύνει πολύπλοκα λεκτικά και υποθετικά προβλήματα και ωριμάζουν οι γνωστικές δομές.), το παιδί θα χρειαστεί τα ανάλογα παιχνίδια ανά στάδιο και ηλικία για να κατακτήσει ευκολότερα τους αναπτυξιακούς και τους συναισθηματικούς δείκτες.

Ο βασικός παράγοντας για να διαλέξετε το κατάλληλο παιχνίδι

Το πρώτο που θα πρέπει να θυμόμαστε για ένα παιδί, είναι ότι πριν διαλέξουμε ένα παιχνίδι, θα πρέπει να σκεφτούμε όχι τόσο την πραγματική του ηλικία, αλλά το αναπτυξιακό του στάδιο και επίπεδο, την προσωπικότητά του και τη συναισθηματική του ανάπτυξη. Το παιχνίδι είναι η πιο προνομιούχος διαδικασία μάθησης και οδηγεί το παιδί στην ολόπλευρη ανάπτυξη.

Στόχοι βίντεο:

– Ο σκοπός αυτού του video, είναι να παρουσιάσει τα βασικά αναπτυξιολογικά στάδια του παιδιού και να προτείνει τα κατάλληλα για το κάθε στάδιο παιχνίδια που θα το βοηθήσουν να αναπτυχθεί σε αυτό το στάδιο και να προχωρήσει ομαλά στο επόμενο.

– Ποια είναι τα κριτήρια για να επιλέξω ένα παιχνίδι; Είναι το παιχνίδι ασφαλές; Είναι ανθεκτικό; Είναι εύκολο στην χρήση;

– Ποιο είναι το κατάλληλο ηλεκτρονικό παιχνίδι να επιλέξω για το παιδί μου; Τι πρέπει να προσέξω;

  • Μπούζα Γ., (2017). Ποιά είναι τα κατάλληλα παιχνίδια ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Ανακτήθηκε από https://paixnidaki.com/katallila-paixnidia-analoga-me-tin-ilikia-tou-paidiou/
  • Αλεξάνδρου Σ., (2021). Κατάλληλα Παιχνίδια για κάθε Ηλικία. Ανακτήθηκε από https://proseggisi.gr/καταλληλα-παιχνιδια-για-καθε-ηλικια/
  • Βαράκης Ν., Κατάλληλα παιχνίδια ανά ηλικία. Ανακτήθηκε από https://www.paidiatre.gr/ygies-paidi-reader/katallila-paichnidia-ana-ilikia.html
  • Κουτσοσταμάτη Σ.,  (2020), Ανάλυσέ Το | Ποια είναι τα κατάλληλα παιχνίδια για παιδιά σε κάθε ηλικία; Ανακτήθηκε από https://www.missbloom.gr/life/pia-ine-ta-katallila-pechnidia-ya-pedia-se-kathe-ilikia/
  • Τσουρούνης Α. (2020), Πως θα επιλέξω το κατάλληλο παιχνίδι για το παιδί μου; Ανακτήθηκε από https://www.markcenter.gr/blog/pos-tha-epilekso-to-katallilo-paixnidi-gia-to-paidi-mou/
  • Ηλεκτρονική πηγή, Επιλέγοντας παιχνίδια. Ανακτήθηκε από https://www.paidorama.com/epilegontas-paihnidia
  • Παπαδημητρίου Φ. (2015), Πως να βρείτε το κατάλληλο παιχνίδι για το παιδί σας! Ανακτήθηκε από https://www.iatropedia.gr/paidi/pos-na-vrite-to-katallilo-pechnidi-gia-to-pedi-sas/35701/
  • Αλειφεροπούλου Ι. (2021), Ανάπτυξη Παιδιού – Ποια παιχνίδια είναι κατάλληλα για την ηλικία του. Ανακτήθηκε από https://www.imommy.gr/2021/10/09/anaptyksi-paidiou-poia-paixnidia-einai-katallila-gia-tin-ilikia-tou/
Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!
Μαρία Γκουγκούμη

Μαρία Γκουγκούμη

Ειδική Παιδαγωγός

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των επαγγελματιών μας τη Μαρία Γκουγκούμη. Αποφοίτησε ως ψυχοπαιδαγωγός από το τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας – Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών» της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ειδικεύθηκε στην Ειδική Αγωγή μέσα από πλήθος σεμιναρίων που σχετίζονται με την ειδική αγωγή. Εκπαιδεύτηκε στο θεραπευτικό παιχνίδι Κ.Α.Λ.Ε.Σ.Μ.Α. για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Είναι κάτοχος πιστοποίησης γραφής Braille και έχει εκπαιδευτεί στην εφαρμογή του TEACCH. Μετεκπαιδεύτηκε στη ΔΕΠΥ από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός με μαθητές προσχολικής και σχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, νοητική υστέρηση και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Έχει λάβει μέρος σε πολλά επιστημονικά σεμινάρια σχετικά με τη διάγνωση και αποκατάσταση νευροαναπτυξιακής καθυστέρησης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Είναι δημιουργός της εκπαιδευτικής πλατφόρμας www.special-learners.gr και όνειρό της είναι να δημιουργήσει εκπαιδευτικά εργαλεία, τα οποία θα κάνουν προσιτή τη γνώση σε όλα τα παιδιά!

Διαβάστε περισσότερα
Special Learners

Σε συνεργασία με:

Special Learners

Καλωσορίζουμε με πολλή χαρά στην ομάδα μας την πλατφόρμα special-learners, ένα site για όσους αναζητούν κάτι φρέσκο και διασκεδαστικό που λατρεύουν τόσο οι μαθητές κι οι γονείς τους όσο και οι θεραπευτές. Έχουν αναπτύξει υλικό με βάση το Διαδίκτυο που είναι δημιουργικό, προσιτό, φιλικό και προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε παιδιού. Η δημιουργός του Μαρία Γκουγκούμη, πιστεύει ότι οι μαθησιακές δραστηριότητες πρέπει να είναι διασκεδαστικές, λειτουργικές και διαδραστικές. Γνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι οι θεραπευτές χρόνο να αναζητήσουν νέες ιδέες ή τον προϋπολογισμό για να αποκτήσουν νέο υλικό. Από την επαφή της με τους γονείς, γνωρίζει πως οι γονείς αναζητούν συνεχώς υλικό για τα παιδιά τους που είναι να είναι διασκεδαστικό και να τους δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύπτουν μόνα τους τη γνώση. Οι μαθητές περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στις smartphone συσκευές και δείχνουν εξοικειωμένοι με τη χρήση τους. Με τα διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια μαθαίνουν παίζοντας! Για να βοηθήσει, έχει δημιουργήσει αυτή την ψηφιακή πλατφόρμα και σας καλεί να να την επισκεφτείτε!

Διαβάστε περισσότερα