Βίντεο

Εισαγωγή

Εισαγωγή

Επεισόδιο 1

Η αυτοπεποίθηση των γονιών στη σχέση τους με τα παιδιά

Επεισόδιο 2

Πώς το αίσθημα κατωτερότητας και μειονεξίας μπορεί να επηρεάσει τη σχέση με το παιδί;

Επεισόδιο 3

Πώς ως γονιός μπορώ να ενισχύσω την αυτοπεποίθηση του παιδιού μου;

Επεισόδιο 4

Κλείσιμο

Τι σημαίνει αυτοπεποίθηση στον γονεϊκό ρόλο;

Αυτοπεποίθηση είναι το αίσθημα ικανότητας και σιγουριάς που απορρέει από τον εαυτό και τις δυνάμεις του καθενός μας. Η αυτοπεποίθηση δεν είναι στατική και ολιστική. Δεν είναι μια πάγια και αμετάβλητη συνθήκη που υπάρχει στον οργανισμό μας. Αντιθέτως είναι μια κατάσταση δυναμική που διαμορφώνεται από σκέψεις και συναισθήματα ανάλογα με το κοινωνικό πλαίσιο και τον ρόλο που ενστερνιζόμαστε σε κάθε συνθήκη σε σχέση με το περιβάλλον μας. Η υγιής αυτοπεποίθηση στον ρόλο του γονέα φαίνεται από τη στάση, την συμπεριφορά και τις δεξιότητες επικοινωνίας που ο ίδιος χρησιμοποιεί στη σχέση με το παιδί.

Πώς η μειωμένη αυτοπεποίθηση και τα αισθήματα μειονεξίας του γονέα επηρεάζουν τη σχέση με το παιδί;

Παρατηρείται πως ο ρόλος του γονέα είναι πολλές φορές ικανός να ξυπνήσει στα άτομα αίσθημα ανικανότητας και μειονεξίας καθώς και ανασφαλειών σε σχέση με την αποτελεσματικότητα που έχουν ως γονείς. Είναι γνωστό πως μπαίνοντας στον ρόλο του γονέα είναι πιθανό να αναδυθούν συνειδητά και ασυνείδητα σκέψεις και συναισθήματα από την εποχή που οι ίδιοι οι γονείς ήταν παιδιά και αυτό να επηρεάσει τη σχέση που έχουν με τα δικά τους παιδιά στο παρόν. Αισθήματα ανεπάρκειας των γονέων επηρεάζουν την συμπεριφορά τους προς τα παιδιά, τα συναισθήματα των παιδιών και κατ’ επέκταση την μεταξύ τους σχέση.

Πώς η ύπαρξη αυτοπεποίθησης του γονέα ενισχύει την επικοινωνία και την επαφή με το παιδί;

 Ο γονέας που νιώθει πως μπορεί να ανταπεξέλθει επιτυχώς στον ρόλο του σεβόμενος τις ανάγκες του καθώς και τις ανάγκες του παιδιού, είναι ένας γονέας που παρέχει ένα ασφαλές περιβάλλον ικανό να αναπτυχθεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ τους. Ένας γονιός που νιώθει πως μπορεί να τα καταφέρει και πως ταυτόχρονα μπορεί να είναι ευάλωτος και ειλικρινής με τον εαυτό του, είναι ένας γονιός που μαθαίνει στο παιδί τρόπους να αναγνωρίζει και να σέβεται τα συναισθήματά του και στην συνέχεια τα συναισθήματα των ανθρώπων που σχετίζεται.

Στόχοι αυτής της σειράς είναι:

  • Κατανόηση της σημασίας της αυτοπεποίθησης για τους γονείς.
  • Πώς το αίσθημα μειονεξίας και ανεπάρκειας του γονέα επηρεάζει τη σχέση με το παιδί.
  • Πώς η ύπαρξη υγιούς αυτοπεποίθησης και σιγουριάς επηρεάζει την επικοινωνία με το παιδί.
  • Μέσω ποιου τρόπου επικοινωνίας θα ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση στο γονέα και στο παιδί.

Nelson- Jones,R. (2009). Βασικές δεξιότητες συμβουλευτικής. Ένα εγχειρίδιο για βοηθούς. Αθήνα: Πεδίο

Wyckoff, J. & Unell, B.C. (2002). Discipline without shouting or spanking. Meadowbrook press 

 

Γίνε μέλος σήμερα
Μαρία Κοντογιάννη

Μαρία Κοντογιάννη

Ειδική Παιδαγωγός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Η Μαρία Κοντογιάννη γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1992. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας με κατεύθυνση Ψυχολογίας, ενώ παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Ειδική Αγωγή, Διαγνωστική, Θεραπευτική, Συμβουλευτική» του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων» του ΕΚΠΑ, και είναι εγγεγραμμένο μέλος στην Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής όντας κάτοχος διπλώματος στη Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας. Πιστοποιήθηκε ως συντονίστρια εμψύχωσης ομάδων παιδιών και ενηλίκων με τη μέθοδο της Συνθετικής Παιγνιόδρασης. Από το 2016, εργάζεται ως συνοδός παράλληλης στήριξης παιδιών σε σχολεία και παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα κατ’ οίκον σε παιδιά σχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες. Εργάζεται επίσης σε κέντρα ειδικών θεραπειών ως ειδική παιδαγωγός υλοποιώντας εξατομικευμένα προγράμματα σε παιδιά, καθώς και ως σύμβουλος ψυχικής υγείας παρέχοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά, γονείς και ενήλικες. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε συνέδρια που αφορούν την ψυχολογία, την εκπαίδευση και τη θεατρική αγωγή. Από την ηλικία των έξι ετών ασχολείται με το χορό και τη μουσική λαμβάνοντας μέρος σε παραστάσεις.

Διαβάστε περισσότερα