Βίντεο

Εισαγωγή

Γίνε μέλος στο Project Parenting!

Επεισόδιο 1

Περπατώντας προς την ηρεμία

Περπατώντας προς την ηρεμία

Τι είναι ο διαλογισμός;

Ο διαλογισμός είναι μια πνευματική πρακτική που συχνά σχετίζεται με την συγκέντρωση του μυαλού και την εσωτερική ανάλυση. Σε αυτήν την πρακτική, ένα άτομο προσπαθεί να εστιάσει την προσοχή του σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, σκέψη, ή κατάσταση, με στόχο να επιτύχει εσωτερική ηρεμία, συνειδητότητα, και πνευματική ανάπτυξη.

Ο διαλογισμός μπορεί να υιοθετηθεί από διάφορες πνευματικές, θρησκευτικές, ή φιλοσοφικές παραδόσεις. Σε κάθε παράδοση, ο τρόπος και ο στόχος του διαλογισμού μπορεί να διαφέρει. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, ο διαλογισμός προσπαθεί να βοηθήσει τον εξασφαλισμό ενός εσωτερικού βάθους κατανόησης, συνειδητότητας και ειρήνης, ενώ μπορεί επίσης να έχει θετικές επιδράσεις στην ψυχολογική και σωματική υγεία.

Πολλά ερευνητικά έργα έχουν εξετάσει τα οφέλη του διαλογισμού στη μείωση του στρες, την αύξηση της προσοχής, τη βελτίωση της ψυχικής ευεξίας και άλλες πτυχές της ανθρώπινης ζωής.

Τι είναι ο διαλογισμός βαδίσματος;

Ο διαλογισμός βαδίσματος είναι μία κεντρική πρακτική διαλογισμού, συμπληρωματική του διαλογισμού σε καθιστή στάση. Εξασκεί την συγκέντρωση της προσοχής μας στη φυσική διαδοχή των κινήσεων του βαδίσματος, ενώ εντάσουμε και την αναπνοή, οπτικά ερεθίσματα, καθώς και σκέψεις και συναισθήματα που έρχονται στην επιφάνεια.

Συνδέει την εσωτερική ματιά του διαλογισμού, τις σωματικές αισθήσεις, με τα ερεθίσματα γύρω μας, καθώς πραγματοποιείται με ανοικτά μάτια, εξασκώντας μας στο να αντιλαμβανόμαστε ως ενιαία την κάθε στιγμή. Παράλληλα, η ενσυνείδητη παρατήρηση της φυσικότητας των κινήσεων του βαδίσματος και η διαρκής εναλλαγή εμπειριών που συμβαίνει κατά τη βάδιση μας συνδέουν με την παροδικότητα των εμπειριών μας. 

Πότε και πώς να τον εξασκώ;

Ως δομημένη πρακτική, όποτε χρειάζεσαι αν επανέλθεις στο σώμα σου και στις αισθήσεις σου, ή ως μη δομημένη πρακτική, όποτε μετακινείσαι από ένα μέρος σε ένα άλλο.

Πώς πραγματοποιείται; Σε όρθια στάση (με παπούτσια, κάλτσες ή χωρίς) με τα μάτια ανοιχτά. Σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο με δυνατότητα πραγματοποίησης τουλάχιστον 15 βημάτων χωρίς εμπόδια. Μπορεί να γίνει ως δομημένη πρακτική ή να τον εξασκήσεις όποτε μετακινείσαι από ένα μέρος σε ένα άλλο.

  1. Bögels, S.M., Lehtonen, A., & Restifo, K. (2010). Mindful Parenting in Mental Health Care. Mindfulness (N Y); 1(2): 107-120.
  2. Kabat-Ζinn J. (2013). Full catastrophe living: How to cope with stress, pain and illness using mindfulness meditation. Piatkus, Eds.
Γίνε μέλος σήμερα
Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ

Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ

Οικογενειακή Σύμβουλος, Ψυχολόγος

Η Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ είναι Ψυχολόγος και Οικογενειακή Σύμβουλος, PhD και πιστοποιημένη εισηγήτρια σεμιναρίων διαχείρισης του στρες, με βάση τις αρχές της Ενσυνειδητότητας (Mindfulness-Βased Stress Reduction) και ανάπτυξης της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης στα φυσικά περιβάλλοντα των παιδιών (Τhe Hanen Method). Η Μαρία Δημητροπούλου Λόπεζ είναι Ψυχολόγος & Οικογενειακή Σύμβουλος, PhD. Με κίνητρο την ανάγκη της να υποστηρίξεις τα παιδιά στην ανακάλυψη και την αποδοχή της πραγματικής τους φύσης, ξεκίνησε να μελετά τον εγκέφαλο, τις διεργασίες γνωστικής ανάπτυξης, τη σύνδεση νου-καρδιάς, τον γονεϊκό ρόλο και τις οικογενειακές δυναμικές. Aπό αυτήν τη σκοπιά, προσπαθεί να βρίσκεται δίπλα στον καθένα που επιθυμεί να ανακαλύψει τον πραγματικό εαυτό του και να αγκαλιάσει τη ζωή. Παράλληλα με την παροχή ψυχολογικής υποστήριξης σε παιδιά, εφήβους, ενήλικες και οικογένειες διδάσκει σε διαφορετικά προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα ψυχολογίας σε πανεπιστήμια της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Κύπρου και παρέχει επιμορφωτικά σεμινάρια για γονείς και επαγγελματίες πρώτης παιδικής ηλικίας σε όλο τον κόσμο.

Διαβάστε περισσότερα
Project Parenting

Project Parenting

Συντακτική ομάδα

Διαβάστε περισσότερα