Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Οικογενειακές φωτογραφίες ή κάτι παραπάνω: Γνώρισε το Play PhotoTherapy & Photo Art Therapy

Οικογενειακές φωτογραφίες ή κάτι παραπάνω: Γνώρισε το Play Photo Therapy & Photo Art Therapy

Δες πίσω από τις οικογενειακές φωτογραφίες και δες τις φωτογραφίες ως κάτι παραπάνω από μερικά απλά κλικς μέσα από το photo art therapy!

«Στη ζωή δε βλέπουμε τα πράγματα όπως είναι αλλά όπως είμαστε εμείς»

Τι κάνει το photo art therapy;

Μέσα από αυτό το πρίσμα είναι ένα συστημικό (κυρίως το photo art therapy) και μετά προβολικό εργαλείο όπου ανακατευθύνεται μέσα από τη γλώσσα των συμβόλων και της αλληγορίας ή μέσα από ένα χοροχρονικό αφήγημα ο συμβουλευόμενος στη διεύρυνση της αλληλουχίας: γεγονός – βίωμα – συναίσθημα – σκέψεις – σώμα – πρόβλεψη για το μέλλον μου.

Η προσέγγιση αυτή με την οποία θα ασχοληθούμε σε αυτή τη συζήτηση:

είναι μέρος του NowLetsPlay Syllabus & Toolbox, δηλαδή και διδάσκεται στους υποψηφίους NowLetsPlay Experts αλλά και παρέχεται ως υπηρεσία συμβουλευτική και θεραπευτική σε παιδιά και ενήλικες.

Τι μελετά και σε τι ακουμπά το Photo Art Therapy;

Οι μυστικές ζωές των προσωπικών στιγμιότυπων και των οικογενειακών φωτογραφιών είναι από μόνες τους μια σταματημένη, παγιωμένη, πλαισιωμένη αποτύπωση ενός συνεχούς χωροχρονικού ρου..

  • Ο χρόνος με μας ή χωρίς κυλά.
  • Ο χρόνος δεν είναι γραμμικός αλλά έτσι γίνεται αντιληπτός.
  • Ο χρόνος εδράζει σε κοινές συγκλίνουσες μελέτης με τον χώρο και τις συνθήκες.

Κάθε στιγμιότυπο που παίρνει ή κρατά ένα άτομο είναι επίσης ένας τύπος αυτοπροσωπογραφίας, ένα είδος «καθρέφτη με μνήμη» αντανακλώντας εκείνες τις στιγμές και τους ανθρώπους που ήταν αρκετά ξεχωριστοί για να κρατηθούν σε ένα παγωμένο καρέ στο χρόνο για πάντα. 

Συλλογικά, αυτές οι φωτογραφίες κάνουν ορατές τις συνεχιζόμενες ιστορίες αυτού του ατόμου και της ζωής του, χρησιμεύοντας ως οπτικά ίχνη που σηματοδοτούν το πού ήταν (και συναισθηματικά όπως φυσικά) και επίσης ίσως σηματοδοτώντας πού μπορεί να κατευθυνθεί στη συνέχεια. 

Ακόμα και τους συναισθηματικούς όρους που θα θέσει ένα άτομο για επόμενες εμπειρίες του, βάσει επανάληψης ενός μοτίβου ή αποφυγής.

Τι μελετά και σε τι ακουμπά το Photo Therapy;

Σε επίπεδο Photo Therapy… oι αντιδράσεις σε καρτ ποστάλ, φωτογραφίες περιοδικών και στιγμιότυπα που τραβήχτηκαν από άλλους μπορούν να προσφέρουν διαφωτιστικές ενδείξεις για την εσωτερική ζωή και τα μυστικά της ενός άσχετου με τις φωτογραφίες ατόμου, σε πλαίσιο ενισχυτικό, coaching, team building, play αλλά για κάποιον γνώστη και σε επίπεδο ψυχοθεραπευτικό ή τραυματοθεραπευτικό.

Υπάρχει βαθύτερο νόημα στις φωτογραφίες;

Το πραγματικό νόημα οποιασδήποτε φωτογραφίας βρίσκεται λιγότερο στα οπτικά της γεγονότα και περισσότερο στο τι αυτές οι λεπτομέρειες προκαλούν στο μυαλό, στο σώμα και την καρδιά κάθε θεατή. 

Κοιτάζοντας ένα στιγμιότυπο,οι άνθρωποι στην πραγματικότητα δημιουργούν αυθόρμητα το νόημα που πιστεύουν ότι προέρχεται από αυτή τη φωτογραφία

και αυτό μπορεί να είναι ή να μην είναι το νόημα που είχε αρχικά ο φωτογράφος πρόθεση να μεταφέρει ή να εκφράσει.

Έτσι, το νόημα της φωτογραφίας (και το συναισθηματικό «μήνυμα») εξαρτάται από το ποιος το δίνει κοιτάζοντας, γιατί οι αντιλήψεις των ανθρώπων και οι μοναδικές εμπειρίες ζωής θα είναι πάντα αυτόματα πηγαίες και θα πλαισιώνουν – και στην πραγματικότητα ορίζουν – αυτό που βλέπουν ως πραγματικό ΕΚΕΙΝΟΙ. Ως εκ τούτου, οι αντιδράσεις των ανθρώπων σε αυτό που βλέπουν είναι να αφηγούνται τη δική τους ιστορία και να κοιτούν τη δική τους ταινία, κρατώντας ένα άσχετο instantané που σχεδόν ξεγαλά τη συνειδητότητα για να βρει ελεύθερο πεδίο το ασυνείδητο να εκφράσει τον πλούτο του.

 

  • 2005 — A Picture is worth a thousand words: Using PhotoTherapy Techniques in Arts (and other) Therapies practice. In: Kossolapow, L., Scoble, S., and Waller, D. (Eds.), Arts Therapies Communication (Vol. III), Different Approaches to a Unique Discipline: Opening Regional Portals, Münster: Lit-Verlag Publishers, 481-486. 
  • 2004 — PhotoTherapy techniques in counseling and therapy: Using ordinary snapshots and photo-interactions to help clients heal their lives. The Canadian Art Therapy Association Journal, Fall, 17:2, 23-53. 
  • 2002(a) — PhotoTherapy Techniques: Exploring the Secrets of Personal Snapshots and Family Albums. Child & Family, Spring/Summer, 16-25. 2002(b) — PhotoTherapy Techniques: Exploring the Secrets of Personal Snapshots and Family Albums. B.C. Psychologist, Winter, 26-27. 
  • 2001(a) — PhotoTherapy techniques: Using clients’ personal snapshots and family photos as counseling and therapy tools (Invited feature article in “Special Double Issue: Media art as/in therapy”). Afterimage – The Journal of Media Arts and Cultural Criticism, 29:3 (Nov/Dec), 10-15. 
  • 2001(b) — PhotoTherapy Techniques in Counseling and Therapy. Website: http://www.phototherapy-centre.com (50+pages). 
  • 2000 — PhotoTherapy’s message for Art Therapists in the new Millennium. Journal of the American Art Therapy Association, 17:3, 160-162. 
  • 1999 — PhotoTherapy Techniques: Exploring the Secrets of Personal Snapshots and Family Albums, 2nd Ed. (first edition: 1993), Vancouver, PhotoTherapy Centre Press. 
  • 1990 — “More than meets the eye”: Using ordinary snapshots as tools for therapy. In: Laidlaw, T.; Malmo, C.; & Associates (Eds.), Healing voices: Feminist approaches to therapy with women (pp. 83-117). San Francisco: Jossey-Bass. 
  • 1988(a) — “See what I mean?” Photography as nonverbal communication in cross-cultural psychology. In: Poyatos, F. (Ed.), Cross-cultural perspectives in nonverbal communication (pp. 245-290). Toronto: Hogrefe. 
  • 1988(b) — PhotoTherapy: Using snapshots and photo-interactions in therapy with youth. In: Schaefer, C. (Ed.), Innovative interventions in child and adolescent therapy (pp. 339- 376). New York: Wiley. 
  • 1986 — Ethical considerations in PhotoTherapy training and practice. Phototherapy, 5:1, 12-17 
  • 1985 — Training and teaching photo and video therapy: Central themes, core knowledge, and important considerations. Phototherapy, 4:4, 9-16. 
  • 1984 — PhotoTherapy: Becoming visually literate about oneself. In: Walker, A.D.; Braden, R. A.; and Dunker, L. H. (Eds.), Visual literacy: enhancing human potential (pp. 392-406). Virginia Polytechnic State University Press. 
  • 1983 — Using photographs in therapy with people who are ‘different’. In: Krauss, D. A. and Fryrear, J. L. (Eds.), Phototherapy in mental health (pp. 174-199). Springfield, IL: Charles Thomas. 
  • 1975 — PhotoTherapy: Photography as a verb. The B.C. Photographer, 2, 33-36.
Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!
Μαριάννα Αντωνακάκη, ΜΑ

Μαριάννα Αντωνακάκη, ΜΑ

MindsetMaps™ Partner & Consultant, Trainer in nlpgreece®, Δημιουργός του NowLetsPlay®

H Μαριάννα Αντωνακάκη θεωρώντας πως η εκπαίδευση είναι μια δια βίου διαδικασία που προσεγγίζεται συνολικά στο πώς επιδρά στην εξέλιξη του ανθρώπου, ξεκίνησε τις σπουδαστικές της διαδρομές με στόχο να μη σταματήσει όσο ζει...

Διαβάστε περισσότερα