Βίντεο

Εισαγωγή

Εισαγωγή

Επεισόδιο 1

Ενθαρρύνοντας την ανεξαρτησία

Επεισόδιο 2

Βιωματική πρακτική: Εδώ και τώρα με το βλέμμα στο μέλλον

Επεισόδιο 3

Τα κορίτσια και το σώμα τους

Επεισόδιο 4

Σχέση κόρης & Γονέων: Πώς την επηρεάζει στο μέλλον;

Επεισόδιο 5

Κλείσιμο

Μεγαλώνοντας ανεξάρτητα και δυναμικά κορίτσια

Η επικαιρότητα, τα ερευνητικά δεδομένα, οι καθημερινές αφηγήσεις εντός του ασφαλούς θεραπευτικού χώρου, μια γρήγορη περιήγηση στο διαδίκτυο, η καθημερινή παρατήρηση και πολλά άλλα ερεθίσματα, καταδεικνύουν με παραστατικό τρόπο ότι ζούμε σε έναν κόσμο που δεν είναι πάντα εύκολο, ενίοτε δε είναι πολύ δύσκολο, να είσαι κορίτσι…

Σε αυτή τη σειρά θα μοιραστούμε ιδέες γύρω από το πώς μπορούμε μέσα σε αυτό το δύσκολο πλαίσιο, να μεγαλώσουμε και να εμπνεύσουμε ανεξάρτητα, δυναμικά και ισορροπημένα κορίτσια που θα αντικρίζουν το μέλλον με μια προοπτική ισχύος και αισιοδοξίας. Μεγαλώνοντας ανεξάρτητα και δυναμικά κορίτσια, πώς το καταφέρνουμε;

Τι συμβαίνει με τα κορίτσια;

Αν και είναι απόλυτα προφανές ότι τόσο τα κορίτσια όσο και τα αγόρια έχουν τις δικές τους προκλήσεις και δυσκολίες να αντιμετωπίσουν καθώς αναπτύσσονται και ωριμάζουν, σε αυτή τη σειρά θα δώσουμε χώρο και φωνή στα κορίτσια, τα οποία, ενώ έχουν σαφώς περισσότερες ευκαιρίες και πεδία ανάπτυξης από τις γυναίκες των προηγούμενων γενεών, βιώνουν ταυτόχρονα έντονες και πολυεπίπεδες πιέσεις που επηρεάζουν την ψυχική τους υγεία και την ποιότητα της ζωής τους.

Το άγχος στα ύψη, η εικόνα σώματος ένα πάγιο πρόβλημα για πληθώρα μικρών ή μεγαλύτερων κοριτσιών, οι παραβιάσεις σε σωματικό και συναισθηματικό συχνότατες, η αυτοεκτίμηση κυμαινόμενη και σε μεγάλο βαθμό, η ικανοποίηση από τη ζωή και η αγάπη προς τον εαυτό πληττόμενες και ελλειμματικές.

Ας θυμηθούμε ότι ένα κορίτσι που αγαπάει τον εαυτό του, έχει σε γενικές γραμμές, δυνατές σχέσεις, μπορεί να είναι ο εαυτός του τον περισσότερο καιρό, είναι ήρεμο, αποδέχεται και βιώνει θετικά το σώμα του, αυτενεργεί, εξελίσσεται, εξερευνά, πιστεύει στις δυνατότητές του και τις θετικές προοπτικές, επιθυμεί να οδεύσει προς το μελλοντικό εαυτό χωρίς αποφυγή μα και χωρίς υπερβολική βιασύνη…

Ποιος ο δικός μας ρόλος και τι μπορούμε να κάνουμε για τα παραπάνω;

Ένα βασικό εργαλείο για όλους τους γονείς και όσους ασχολούνται συστηματικά με παιδιά είναι ο καθρέφτης! Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τις δικές μας αποσκευές, πεποιθήσεις, προκαταλήψεις και βιώματα. Τι πιστεύουμε και τι προσδοκούμε από τα κορίτσια; Τι είναι «φυσιολογικό» και πόσο ανοιχτές/οί είμαστε στις εκπλήξεις και τις διευρυμένες επιλογές που υπάρχουν σήμερα;

Τα καλά νέα ότι ο ρόλος μας είναι πράγματι σημαντικός και υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε και να πούμε, να υιοθετήσουμε και αν αλλάξουμε, προκειμένου να συμβάλλουμε θετικά στην άνθιση των κοριτσιών μας! 

Τι θα μάθεις λοιπόν;

Στη σειρά αυτή θα κατανοήσουμε τους παράγοντες επιρροής και τα «ευαίσθητα σημεία» κατά την συμπόρευσή μας με τα κορίτσια και θα συζητήσουμε για αρκετά και έμπρακτα εργαλεία που λειτουργούν πολύ βοηθητικά προς μια δημιουργική και γόνιμη κοινή διαδρομή… Μεγαλώνοντας ανεξάρτητα και δυναμικά κορίτσια, με την Βίκυ Βάββα!

Στόχοι της σειράς “Μεγαλώνοντας ανεξάρτητα και δυναμικά κορίτσια” είναι:

  • Να αναγνωρίσουμε τις δικές μας πεποιθήσεις και απόψεις γύρω από το μεγάλωμα και την ταυτότητα των κοριτσιών
  • Να αναθεωρήσουμε ό,τι είναι μη βοηθητικό και να εμπλουτίσουμε την οπτική μας με βάση τα δεδομένα της εποχής και τις ανάγκες του κάθε παιδιού
  • Πρακτικές εφαρμογές για την ενδυνάμωση της σχέσης μας με τις κόρες, ανιψιές, εγγονές, κτλ.
  • Να διερευνήσουμε τη σχέση με το σώμα και πώς θα παραμείνει όσο γίνεται πιο ισορροπημένη εν μέσω βομβαρδισμού ερεθισμάτων
  • Να κατανοήσουμε μέσα από παραδείγματα τη σύνδεση βασικών εννοιών: ανεξαρτησία, αυτοεκτίμηση, αυτενέργεια, συναίνεση
  • Να αντιληφθούμε εις βάθος τη σύνδεση των πρακτικών του σήμερα με τη μελλοντική διαμόρφωση των κοριτσιών
  • Να κάνουμε χώρο για τις γυναίκες που φωλιάζουν γεμάτες δυνατότητες και όνειρα, μέσα στα υπέροχα κορίτσια του σήμερα!

  • Heurre, P. (2008). “Τόπο στο παιχνίδι”. Αθήνα: Μεταίχµιο. 
  • Huizinga J. (1989) Ο άνθρωπος και το παιχνίδι. Μετάφραση: Στ. Ροζάνης. Αθήνα: Γνώση. 
  • Jennings, S. (2017) Υγιείς δεσµοί και Νευρο-Δραµατικό Παιχνίδι. Αθήνα: Παρισιάνου
  • Schaefer, Ch. & DiGeronimo, T.F. (2016) Ages & Stages Στάδια Ανάπτυξης. Αθήνα: Μάρτης
  • Winnicott, D. W. (2000) Το παιδί, το παιχνίδι και η πραγµατικότητα, Αθήνα: Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
  • Kestly, T. (2014) The interpersonal neurobiology of play. New York, United States: WW Norton & Co
  • Plocha A.H. (2007). “The Importance of Imaginative Play in Child Development”. Boston College Electronic Thesis or Dissertation, 2007

 

Πηγές 

  • https://empoweredparents.co/symbolic-play/
  • https://www.titechouette.com/en/blogs/parlons-jeux-jouets-en-bois/10-avantagesdes-jouets-en-bois
Γίνε μέλος σήμερα
Βίκυ Βάββα

Βίκυ Βάββα

Παιγνιοθεραπεύτρια, Σύμβουλος γονέων, Ψυχοθεραπεύτρια

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας την Παιγνιοθεραπεύτρια, Σύμβουλο Γονέων και ψυχοθεραπεύτρια, Βίκυ Βάββα. Χαιρόμαστε τόσο πολύ που θα μοιραστεί τις γνώσεις της μαζί μας.

Διαβάστε περισσότερα