Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Καλοκαιρινές δραστηριότητες για παιδιά με αναπηρίες

Καλοκαιρινές δραστηριότητες για παιδιά με αναπηρίες

Όταν φτάνουν οι καλοκαιρινές διακοπές, οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με την επιλογή σημαντικών δραστηριοτήτων για το παιδί τους με αναπηρίες. Πολλοί γονείς βλέπουν το καλοκαίρι ως μια εποχή για να καλύψουν τη διαφορά στις ακαδημαϊκές δεξιότητες μέσω φροντιστηρίων, θερινών σχολείων ή ατομικής διδασκαλίας με τους γονείς. Άλλοι γονείς βλέπουν το καλοκαίρι ως μια πολύ αναγκαία περίοδο για να ξεκουραστούν και να απαλλαγούν από το άγχος που σχετίζεται με το σχολείο και τις μαθησιακές δραστηριότητες. Άλλοι πάλι βλέπουν το καλοκαίρι ως ώρα για την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων που δεν υπάρχει χρόνος να μάθουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Δεν υπάρχει μία σωστή απάντηση. Όλα εξαρτώνται από το παιδί και τις ανάγκες του.

Πώς επηρεάζονται τα παιδιά με αναπηρίες;

Μια τεράστια αλλαγή της ρουτίνας σε συνδυασμό με την προσπάθεια εύρεσης κατάλληλων δραστηριοτήτων για παιδιά με αναπηρίες μπορεί, μερικές φορές, να είναι προκλητική. Και με το καλοκαίρι προ των πυλών γονείς με παιδιά με αναπηρίες όπως π.χ εγκεφαλική παράλυση ή αυτισμό και άλλες διαταραχές πρέπει να προετοιμαστούν εκ των προτέρων για να γεμίσουν χρόνο με ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

Με ποια κριτήρια διαλέγουμε δραστηριότητες για παιδιά με αναπηρίες;

Τα παιδιά με αναπηρίες έχουν τις ίδιες βασικές ανάγκες με τα άλλα παιδιά. Δείχνουν το ίδιο ενδιαφέρον για τον κόσμο τους. Η επιλογή των δραστηριοτήτων για κάθε παιδί αρχίζει με δύο κριτήρια. Πρώτον, μαθαίνοντας τι ενδιαφέρει το παιδί και, δεύτερον, με την αξιολόγηση του επιπέδου δεξιοτήτων του.

Τι χαρακτηριστικά χρειάζεται να έχουν οι δραστηριότητες για παιδιά με αναπηρίες;

Οι δραστηριότητες θα πρέπει να επικεντρώνονται στη δράση, προσελκύοντας την προσοχή του παιδιού. Τα παιδιά με αναπηρίες είναι παιδιά όλων των δυνατοτήτων, πολιτισμών, φυλών και οικονομικών υποβάθρων. Όπως όλα τα παιδιά, έχουν ατομικά ενδιαφέροντα, συμπάθειες και αντιπάθειες. Ορισμένα παιδιά με αναπηρίες έχουν σωματικές αναπηρίες, διαταραχές ομιλίας ή άλλες αναπτυξιακές διαταραχές ή ακόμα και πρόβλημα στην αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά ή ενήλικες.

Σε αυτό το βίντεο παρουσιάζονται προτάσεις για καλοκαιρινές δραστηριότητες για τα παιδιά με αναπηρίες.

Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!
Μαρία Γκουγκούμη

Μαρία Γκουγκούμη

Ειδική Παιδαγωγός

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των επαγγελματιών μας τη Μαρία Γκουγκούμη. Αποφοίτησε ως ψυχοπαιδαγωγός από το τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας – Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών» της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ειδικεύθηκε στην Ειδική Αγωγή μέσα από πλήθος σεμιναρίων που σχετίζονται με την ειδική αγωγή. Εκπαιδεύτηκε στο θεραπευτικό παιχνίδι Κ.Α.Λ.Ε.Σ.Μ.Α. για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Είναι κάτοχος πιστοποίησης γραφής Braille και έχει εκπαιδευτεί στην εφαρμογή του TEACCH. Μετεκπαιδεύτηκε στη ΔΕΠΥ από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός με μαθητές προσχολικής και σχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, νοητική υστέρηση και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Έχει λάβει μέρος σε πολλά επιστημονικά σεμινάρια σχετικά με τη διάγνωση και αποκατάσταση νευροαναπτυξιακής καθυστέρησης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Είναι δημιουργός της εκπαιδευτικής πλατφόρμας www.special-learners.gr και όνειρό της είναι να δημιουργήσει εκπαιδευτικά εργαλεία, τα οποία θα κάνουν προσιτή τη γνώση σε όλα τα παιδιά!

Διαβάστε περισσότερα
Special Learners

Σε συνεργασία με:

Special Learners

Καλωσορίζουμε με πολλή χαρά στην ομάδα μας την πλατφόρμα special-learners, ένα site για όσους αναζητούν κάτι φρέσκο και διασκεδαστικό που λατρεύουν τόσο οι μαθητές κι οι γονείς τους όσο και οι θεραπευτές. Έχουν αναπτύξει υλικό με βάση το Διαδίκτυο που είναι δημιουργικό, προσιτό, φιλικό και προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε παιδιού. Η δημιουργός του Μαρία Γκουγκούμη, πιστεύει ότι οι μαθησιακές δραστηριότητες πρέπει να είναι διασκεδαστικές, λειτουργικές και διαδραστικές. Γνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι οι θεραπευτές χρόνο να αναζητήσουν νέες ιδέες ή τον προϋπολογισμό για να αποκτήσουν νέο υλικό. Από την επαφή της με τους γονείς, γνωρίζει πως οι γονείς αναζητούν συνεχώς υλικό για τα παιδιά τους που είναι να είναι διασκεδαστικό και να τους δίνεται η δυνατότητα να ανακαλύπτουν μόνα τους τη γνώση. Οι μαθητές περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στις smartphone συσκευές και δείχνουν εξοικειωμένοι με τη χρήση τους. Με τα διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια μαθαίνουν παίζοντας! Για να βοηθήσει, έχει δημιουργήσει αυτή την ψηφιακή πλατφόρμα και σας καλεί να να την επισκεφτείτε!

Διαβάστε περισσότερα