Βίντεο

Εισαγωγή

Εισαγωγή

Επεισόδιο 1

Τι είναι το στρες και ποια η διαφορά του από το άγχος;

Επεισόδιο 2

Τι είναι το γονεϊκό άγχος και πώς μπορώ να το διαχειριστώ;

Επεισόδιο 3

Τι είναι το μετατραυματικό στρες; Τρόποι αντιμετώπισης του μετατραυματικού στρες (PTSD)

Επεισόδιο 4

Μπορεί η υπογονιμότητα να προκαλέσει άγχος;

Επεισόδιο 5

Άσκηση Μυϊκής χαλάρωσης

Επεισόδιο 6

Κλείσιμο

Στρες, άγχος και οι επιπτώσεις τους στην καθημερινότητά μας

Στρες και άγχος – δύο πολύ γνώριμες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στη ζωή μας.

Το στρες είναι πολύτιμος εξελικτικός μηχανισμός που μας προστατεύει από εξωγενείς απειλές ή κινδύνους. Όλοι μας κάποιες στιγμές βιώνουμε στρες και είναι χρήσιμο για την αποτελεσματική μας αυτορρύθμιση.

Το άγχος από την άλλη μεριά, δημιουργείται όταν σταθερά ενεργοποιείται ο μηχανισμός του στρες ακόμη και σε απειλές που δεν προέρχονται αντικειμενικά από το περιβάλλον αλλά δημιουργούνται και συνεχίζονται μέσα από τη σκέψη μας. Σκεφτείτε το σαν να χτυπά ασταμάτητα ο συναγερμός του σπιτιού μας ακόμη και όταν δεν υπάρχει κίνδυνος ή απειλή.

Οι επιπτώσεις που έχει το χρόνιο στρες και το άγχος στην φυσική και ψυχική μας υγεία είναι ερευνητικά αποδεδειγμένες και σημαντικά επιβαρυντικές. Συστήματα όπως το νευρικό, το ανοσοποιητικό, το ενδοκρινολογικό, το καρδιαγγειακό, το γαστρεντερολογικό επηρεάζονται και υποφέρουν. Το χρόνιο στρες μας αρρωσταίνει.

Γονεϊκό άγχος και μετατραυματικό στρες – Τι είναι και πώς μας επηρεάζουν

Σε αυτό το βίντεο μιλάμε για δύο εξειδικευμένες μορφές άγχους και χρόνιου στρες.

Το πρώτο είναι το γονεϊκό άγχος που προκύπτει από τα νέα δεδομένα που φέρνει η γονεϊκότητα. Είναι κάτι που μπορεί να απομυζήσει χαρά και σύνδεση με την οικογένειά μας, το κοινωνικό μας περιβάλλον, ακόμη και τον ίδιο μας τον εαυτό. Υπάρχουν τρόποι που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για την διαχείριση του γονεϊκό άγχους, όπως και καθημερινές πρακτικές που μπορούν να μας υποστηρίξουν στον γονεϊκό μας ρόλο.

Η δεύτερη μορφή στρες και άγχους που θα συζητήσουμε είναι γνωστή και ως μετατραυματικό στρες και μπορεί να εξελιχθεί σε διαταραχή γνωστή και ως PTSD.

Η αυτοπαρατήρηση, η επίγνωση, η αναγνώριση και η διαχείριση των συμπτωμάτων μιας τέτοιας κατάστασης είναι σημαντικές πρακτικές για την λειτουργικότητα και την ευζωία μας. Η αποζήτηση ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και θεραπευτικού πλαισίου είναι πολύτιμες και απαραίτητες παρεμβάσεις σε πολλές περιπτώσεις.

Άγχος, μετατραυματικό στρες και γονιμότητα: Πώς συνδέονται;

Πώς μπορεί το στρες και το άγχος να επηρεάσουν τη γονιμότητά μας; Μπορεί η υπογονιμότητα να προκαλείται ή να επιτείνεται λόγω παρατεταμένου, χρόνιου στρες; Η υπογονιμότητα θα μπορούσε να επιφέρει μετατραυματικό στρες; Αυτές είναι επίσης ερωτήσεις που θα μας προβληματίσουν και θα συζητηθούν στο παρόν βίντεο.

Ο σημαντικός ρόλος του σώματος στην αυτορρύθμιση

Το σώμα μας ως το πιο άμεσα παρατηρήσιμο και χειροπιαστό επίπεδο της ύπαρξής μας είναι μια καλή αφετηρία διαχείρισης και ρύθμισης του στρες και του άγχους. 

Θα μάθουμε μια τεχνική μυϊκής χαλάρωσης λοιπόν που μπορούμε να αξιοποιούμε οποιαδήποτε στιγμή νιώθουμε την ένταση του στρες ή την δυσάρεστη αίσθηση του άγχους να μας κυριεύουν.

Τελικά εμείς οι ίδιοι έχουμε ευθύνη απέναντι στον εαυτό μας να τον φροντίζουμε και ίσως με την αξιοποίηση συμβουλευτικής υποστήριξης, να τον εκπαιδεύσουμε στην αυτορρύθμιση και στη διαχείριση του στρες ώστε να μην εξελίσσεται σε δυσλειτουργικό άγχος.

Τι θα μάθεις σε αυτό το βίντεο:

  • Τι είναι το στρες, το άγχος, πώς επηρεάζει την υγεία μας και πώς μπορούμε να το διαχειριζόμαστε σε πρώτο επίπεδο.
  • Τι είναι το γονεϊκό άγχος και προτάσεις αντιμετώπισης του.
  • Τι είναι το μετατραυματικό στρες και πώς καταλαβαίνουμε πότε χρειαζόμαστε έγκυρη ψυχοκοινωνική υποστήριξη.
  • Το ρόλο του σώματος στην αυτορρύθμιση του στρες και του άγχους.
  • Μια τεχνική μυϊκής χαλάρωσης κατά του καθημερινού στρες. 

Mate, G. 2023, Όταν το σώμα λέει Όχι, Αθήνα: Key Books

Bessel A. Van Der Kolk, M.D., 2022, Το σώμα δεν ξεχνά, Αθήνα: Κλειδάριθμος

Gerhardt, S. 2016, Γιατί η αγάπη μετράει, Αθήνα: Καλέντης

Straub, R.O., 2021, Ψυχολογία της Υγείας, Αθήνα, Broken Hill Publishers Ltd

Γίνε μέλος σήμερα
Έλλη Παπαδοπούλου

Έλλη Παπαδοπούλου

Σύμβουλος Γονιμότητας & Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής, Ψυχολόγος

H Ελλη Παπαδοπούλου, είναι Ψυχολόγος (BSc), με μεταπτυχιακές σπουδές ΜΒΑ & πιστοποιημένη NLP Global Trainer & Coach, Μeta-Trauma & PTSD Trainer & Consultant. Ιδιαίτερη εξειδίκευση και πάθος της η Γονιμότητα, η Υπογονιμότητα και η Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή. Είναι δημιουργός & ιδρύτρια της HeartFert®, με αποστολή την ψυχοκοινωνική υποστήριξη ατόμων, ζευγαριών και οικογενειών στο ταξίδι της Γονιμότητας, της Υπογονιμότητας ή άλλων προκλήσεων υγείας, και πέραν αυτών. Tί επιθυμεί να είναι για σένα? Ενημερωμένη και γεμάτη περιέργεια συνταξιδιώτης σου, πάντα με εσένα οδηγό. H Γονιμότητα είναι τρόπος σκέψης και ύπαρξης και το Γόνιμο Mindset εφόδιο ζωής!

Διαβάστε περισσότερα