Βίντεο

Εισαγωγή

Εισαγωγή: Να σου πω μια ιστορία;

Επεισόδιο 1

Η επίδραση της ιστορίας στα παιδιά

Επεισόδιο 2

Οι ιστορίες που λέγονται είναι κι οι ιστορίες που παίζονται

Επεισόδιο 3

Μάθε πώς να φτιάχνεις ιστορίες αστραπή

Επεισόδιο 4

Θεραπευτικές παιχνιδοϊστορίες

Θα εξασκήσει τη φαντασία του και θα εκφραστεί μέσα από την αφήγηση και το παιχνίδι!

Ακόμη και χωρίς τη σύγχρονη νευρολογική έρευνα που αποδεικνύει ότι η αφήγηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να τραβήξετε την προσοχή των ανθρώπων – κι ακόμη περισσότερο των παιδιών, να δημιουργήσετε πληροφορίες στη μνήμη τους και βιωματικές αντανακλάσεις εμπειριών στο σώμα τους, καθώς και να σφυρηλατήσετε στενούς, προσωπικούς δεσμούς, η ανθρωπότητα ανέκαθεν γνώριζε ότι οι άνθρωποι λαχταρούν και αναζητούν εξαιρετικές ιστορίες σχεδόν όσο το φαγητό και νερό. Αν όχι περισσότερο. Είμαστε κοινωνικοί πολύ πριν υπάρξουμε άνθρωποι και οι ιστορίες είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανθρωπότητα έχει χτίσει μια ακόμη ατελείωτη ιστορία, εκείνη του ανθρώπινου είδους.Καμία ιστορία δεν είναι σημαντική, όσο ωραία και να είναι αν δεν ακουστεί και καμία ιστορία δε γίνεται βίωμα, διαδρομή για προοδο, μάθηση, χαρά και ατόφιο γέλιο αν δε γίνει παιχνίδι.

Σε αυτό το live το Project Parenting και το NowLetsPlay™®  ενώνουμε τις δύο όχθες που γειώνουν το ποτάμι της ζωής, τα παιδιά μας. Ενώνουμε το παιχνίδι με τις ιστορίες.

Τι θα μάθουμε σε αυτή τη σειρά:

Θα μάθουμε πώς να φτιάχνουμε ιστορίες οι οποίες λέγονται αλλά και παίζονται, πώς να έχουν οι ιστορίες υψηλή επιδραστικότητα και πώς χωρίς κάποιος να είναι ειδικός μπορεί να είναι δημιουργός μιας ιστορίας που κινητοποιεί τη σκέψη και τα συναισθήματα ενός παιδιού. Θα ενισχύσουμε αυτή μας την προσέγγιση με την υποστήριξη της επίστημης, της Ψυχολογίας και των νευροεπιστημών και φυσικά θα δώσουμε τεχνικές για τη δημιουργία παραμυθιών, θεραπευτικών ιστοριών καθώς και NowLetsPlay™® Flash Stories. Αυτές οι ιστορίες αστραπή είναι πολύ μικρές, πολύ επιδραστικές και εξαιρετικής απήχησης για τα παιδιά αλλά και το εσωτερικό  μας παιδί. Είναι ένας πολύ έντεχνος τρόπος να σπάμε τα στεγανά του προβλήματος και της δυσκολίας που απασχολεί ένα παιδί και να το διευκολύνουμε να ανακατευθυνθεί εκεί όπου τα δικά του εσωτερικά εφόδια, σκέψεις και συναισθήματα θα το συνδέσουν με τις λύσεις και τις επιλογές.

Σε αυτή τη σειρά με την βοήθεια της επιστημονικής έρευνας ετών του NowLetsPlay™® θα συνδέσουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία με το παιχνίδι, την πιο σπουδαία εργασία που μπορεί να κάνει ένα παιδί.

Τέλος θα διευρύνουμε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε, συνδεόμαστε, υποστηρίζουμε ένα παιδί με ιστορίες που παίζονται αλλά και ιστορίες που είναι χειροτεχνήματα. 

Αν για ένα παιδί το παιχνίδι είναι η ιστορία που ζει και τα παιχνίδια οι λέξεις με τις οποίες αφηγείται αυτή του την ιστορία, μαζί θα δούμε πώς είναι να ζεις σε κόσμους φανταστικούς που ψυχαγωγούν, θεραπεύουν, συνδέουν και δυναμώνουν.

Οι άνθρωποι που καταφέρνουν να πουν, να φτιάξουν ή να μοιραστούν  είναι σε θέση να έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο μας.

Στόχοι αυτής της σειράς είναι:

  • σύνδεση του παιδιού με τα εσωτερικά του εφόδια
  •  την ενίσχυση της ψυχικής του ανθεκτικότητας
  • την ικανότητα κριτικής σκέψης κι επίλυσης προβλημάτων 
  • την ενδυνάμωσή του απέναντι σε προκλήσεις στο ηλικιακό στάδιο όπου βρίσκεται
  • τη σύνδεση με τον εαυτό του, το μικρο περιβάλλον και το μακροπεριβάλλον
  • την αυτοπεποίθησή του
  • τη συναισθηματική ρύθμιση
  • τη σύνδεση της οικογένειας μεταξύ των μελών
  • την κατανόηση του κόσμου μας
  • την ενδυνάμωση των κοινωνικών και προκοινωνικών δεξιοτήτων 
  • την τόνωση της φαντασίας και της δημιουργικότητας
  • την ενδυνάμωση των λόγου
  • την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της συναισθηματικής ευφυίας.
  • η ικανότητα των γονιών και των εκπαιδευτικών να βοηθήσουν τα παιδιά να χτίσουν ανθεκτικότητα και να μπορέσουν να αναπτυχθούν και να προοδεύσουν.

Βιβλιογραφία

APAC. Academy of Play and Child Psychotherapy. (2019). Postgraduate certificate academic folder

Axline, V., 1989. Play therapy. Edinburgh: Churchill Livingstone

Bandler, R., Grinder, J. and Bandler, R., 1976. The structure of magic. Palo Alto, Calif.: Science and Behavior Books

Barker., Philip., 1996. Psychotherapeutic Metaphors, a Guide to Theory and Practice. Brunnel Mazel

Barnes, M., n.d. The healing path with children

Bateson., Gregory., 1979. Mind and Nature, a Necessary Unity . Pateson New York

Burns., George. W., 2007. Healing with Stories Your Casebook Collectionfor Using Therapeutic Metaphors. John Wiley & Sons Inc.

Campbell.,  Joseph.1994. The hero’s Journey. New World Library Novano. California

Cattanach., Ann. 2008. Narrative Approaches in Play with Children. Jessica Kingsley Publishers

Erikson, M. and Rosen, S., 1991. My voice will go with you.  New York: Norton

Erickson, M. and Rossi, E., 1980. The collected papers of Milton H. Erickson on hypnosis.

Grinder, J., DeLozier, J. and Bandler, R., 1977. Patterns of the hypnotic techniques of Milton H. Erickson, M.D.. Cupertino, CA: Meta Pubs

Jung, C., Henderson, J., Franz, M., Jaffé, A. and Jacobi, J., n.d. Man and his symbols

Mellon, N., 2020. Healing Storytelling. Hawthorn Press

Mills, J. and Crowley, R., 2014. Therapeutic metaphors for children and the child within. New York: Routledge

Moschini Lisa B. Art, Play, and Narrative Therapy Using Metaphor to Enrich Your Clinical Practice First published 2019, Routledge

Scientific Articles Referencing

Zeig, Jeffrey K. & Lankton, Stephen R. (1988). Developing Ericksonian therapy: State of the art. New York: Brunner/Mazel

Website Referencing

Ted.com. 2021. Ideas about Storytelling. [online] Available at: <https://www.ted.com/topics/storytelling> [Accessed 29 July 2021]

How to Tell Stories to Children. 2021. How to Tell Stories to Children. [online] Available at: <https://howtotellstoriestochildren.com/> [Accessed 29 July 2021]

Γίνε μέλος σήμερα!
Μαριάννα Αντωνακάκη, ΜΑ

Μαριάννα Αντωνακάκη, ΜΑ

MindsetMaps™ Partner & Consultant, Trainer in nlpgreece®, Δημιουργός του NowLetsPlay®

H Μαριάννα Αντωνακάκη θεωρώντας πως η εκπαίδευση είναι μια δια βίου διαδικασία που προσεγγίζεται συνολικά στο πώς επιδρά στην εξέλιξη του ανθρώπου, ξεκίνησε τις σπουδαστικές της διαδρομές με στόχο να μη σταματήσει όσο ζει...

Διαβάστε περισσότερα
Μαρίνα Αρπλιά

Μαρίνα Αρπλιά

Δημιουργός του Project Parenting & Παιδαγωγός

Γεια σου! Είμαι η Μαρίνα Αρπλιά, η δημιουργός του Project Parenting 💛 Σπούδασα στο Παιδαγωγικό και παρακολούθησα πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ευρώπη και την Αφρική,...

Διαβάστε περισσότερα