Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

 Διαλέγοντας τις «μάχες» μας! Γιατί έχει σημασία να διαλέγουμε συνειδητά τα όρια που θα υπερασπιστούμε;

«Βάλε μπουφάν!»

«Πλύνε τα χέρια σου»

«Μην μασάς με ανοιχτό το στόμα!»

«Άλλαξε ρούχα όταν γυρίσεις από το σχολείο!»

«Μην σηκώνεσαι από το τραπέζι πριν τελειώσεις το φαγητό σου»

«Κράτα μου το χέρι»

«Μάζεψε τα παιχνίδια σου»

«Μίλα πιο ευγενικά!»

«Πες ευχαριστώ!» – «Πες συγγνώμη!»

«Πιες το γάλα σου!»

«Φάε τις φακές σου!» – «Φάε όλο σου το φαγητό»

«Κάνε πιο ωραία γράμματα»

Θυμάστε πώς είναι να σου λένε όλη μέρα τι να κάνεις και πώς να το κάνεις;

Μπορείτε να νιώσετε πόση πίεση ασκείται στη σχέση μας με τα παιδιά μας, μέσα από όλες αυτές τις εντολές και τις προσδοκίες;

Μπορείτε να φανταστείτε τι επίδραση μπορεί να έχει κάτι τέτοιο στην αυτοπεποίθησή τους (ότι είναι δηλαδή ικανά να κάνουν πράγματα καλά και από μόνα τους), στην αυτονομία τους;

Νομίζω ότι αν συνδεθούμε λίγο με το παιδί μέσα μας, τις έχουμε αυτές τις απαντήσεις. 

Οπότε τι κάνουμε; Δεν λέμε τίποτα; Τα αφήνουμε χύμα να κάνουν ό,τι θέλουν; Τι γίνεται με τα όρια;

Σε αυτό το βίντεο θα συζητήσουμε για το πώς διαλέγουμε τις μάχες μας σε σχέση με τη συμπεριφορά των παιδιών μας και γιατί είναι σημαντικό να τις διαλέξουμε!

Πώς βάζουμε όρια στην τάση μας να υπαγορεύουμε διαρκώς στα παιδιά τι να κάνουν και πώς να το κάνουν;

Πώς ξεχωρίζουμε πότε χρειάζεται όντως να τους πούμε τι να κάνουνε και πώς;

Τι θα μάθεις σε αυτό το βίντεο:

  • Γιατί είναι σημαντικό να συγκρατούμε την τάση που έχουμε να υπαγορεύουμε διαρκώς στα παιδιά τι να κάνουν και πώς να το κάνουν;
  • Πώς μπορούμε να διαλέξουμε τις μάχες και να μην χάσουμε τον έλεγχο; 
  • Πώς μπορούμε να λύσουμε κάποια από τα καθημερινά θέματα που αντιμετωπίζουμε με τη συμπεριφορά των παιδιών μας, χωρίς να τους λέμε διαρκώς τι να κάνουν;
  • Ποιοι είναι κάποιοι εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες που χρειάζεται να έχουμε υπόψιν μας;

Florez, I. R. (2011). Developing young children’s self-regulation through everyday experiences. Young Children, 66(4), 46-51

Gordon, Thomas. Τα μυστικά του αποτελεσματικού γονέα , Κάκτος & Gordon Hellas, 2021

McMullen, M. B. (2013). Understanding development of infants and toddlers. Developmentally appropriate practice: Focus on infants and toddlers, 23-50

Schaefer C., & Digeromino-Foy T. Ages And Stages. Στάδια Ανάπτυξης: Ένας Οδηγός για την Ενίσχυση των Κοινωνικών, Συναισθηματικών και Γνωστικών Δεξιοτήτων του Παιδιού σας, Μάρτης & Gordon Hellas, 2016

Γίνε μέλος σήμερα
Δανάη Τριανταφύλλη

Δανάη Τριανταφύλλη

Ψυχοθεραπεύτρια – Σύμβουλος Γονέων

Η Δανάη Τριανταφύλλη είναι Σύμβουλος Γονέων και Ψυχοθεραπεύτρια. Για αυτήν, ιδιαίτερη σημασία έχει να βρούμε πως συνδεόμαστε σε μια αποσυνδεμένη, πλέον, κοινωνία. Είτε μιλάμε για τη σχέση μας με τα παιδιά μας, είτε για τις σχέσεις μας με σημαντικά άλλα πρόσωπα στη ζωή μας, είτε για τη σχέση μας με τον εαυτό μας, με τους ρυθμούς που ζούμε αυτή η ερώτηση αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Μέσω της σύνδεσης γινόμαστε ορατά και κατανοητά, μας εκτιμούν και εκτιμούμε κι εμείς τον εαυτό μας, νιώθουμε ασφαλείς, λαμβάνουμε αγάπη, γινόμαστε αποδεκτά και αποδεχόμαστε. Σχετιζόμαστε πραγματικά. Στόχος και επιθυμία της είναι να βοηθήσει γονείς (και μέσω αυτών τα παιδιά τους) να απολαύσουν αυτά που η σύνδεση και η υγιής επαφή έχει να μας προσφέρει.

Διαβάστε περισσότερα