Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Bullying: Τι είναι bullying και τι δεν είναι, συνέπειες στο παιδί, πρόληψη και πώς το αντιμετωπίζουμε ως γονείς

Ο εκφοβισμός, ή αλλιώς «bullying», είναι κάτι που απασχολεί τα τελευταία χρόνια έντονα τους γονείς, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Οι περισσότεροι γονείς όταν μιλάμε για τέτοια θέματα έχουμε συνήθως πολλές απορίες βάσει των δικών μας βιωμάτων. Αυτό ακριβώς θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε μέσα από το συγκεκριμένο βίντεο. Θα καλύψουμε τις δικές σας απορίες, αλλά και θέματα γύρω από αυτές. Ας πούμε, όμως, λίγα πράγματα γενικά για το bullying.

Τι είναι το Bullying:

Ο εκφοβισμός είναι η επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά ενός ή ομάδας ατόμων πάνω σε ένα άλλο άτομο με σκοπό να υποκύψει σε πράξεις χωρίς να το θέλει, ή να μην προβεί σε αυτές με βασικό κίνητρο το φόβο, χρησιμοποιώντας απειλές ή και βία. Λεκτική, ψυχολογική ή/και σωματική. Το bullying δεν είναι στιγμιαία παρενόχληση, αλλά μια καθημερινότητα, την οποία βιώνουν συνήθως τα θύματα λόγω της επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς του θύτη και πολλές φορές, ίσως τις περισσότερες, μπορεί να μην γίνει άμεσα αντιληπτή.

Bullying μπορεί να υφίσταται ένα παιδί ή ένα ενήλικο άτομο, στο σχολείο, στο εργασιακό περιβάλλον, μέσα σε φιλικές παρέες αλλά και μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον.

Το bullying χωρίζεται σε τέσσερα είδη:

  • Σωματικό: περιλαμβάνει σωματική βία (σπρωξίματα, χτυπήματα κ.ά.) ή καταστροφή περιουσίας, προσωπικών αντικειμένων κλπ.
  • Λεκτικό: προσβολές, απειλές, σεξιστικά/ομοφοβικά/ρατσιστικά σχόλια που στην αρχή μπορεί να μην επηρεάζουν το θύμα αλλά στη συνέχεια η επίδρασή τους μπορεί να κλιμακωθεί.
  • Κοινωνικό: περιλαμβάνει φήμες, κουτσομπολιά, διαδόσεις ψευδών ειδήσεων προκειμένου να πληγεί το θύμα, αλλά και αστεία που προσβάλλουν, άσεμνες χειρονομίες και μιμήσεις.
  • Διαδικτυακό: όταν ο εκφοβισμός γίνεται μέσω του διαδικτύου, των κοινωνικών δικτύων, του κινητού και τον υπολογιστών. Περιλαμβάνει απειλητικά ή άσεμνα mail, μηνύματα, chat κ.ά.

Τι θα μάθεις σε αυτό το βίντεο σε σχέση με το bullying:

  • Πρακτικούς τρόπους για να προετοιμάσεις και να ενδυναμώσεις το παιδί σου.
  • Τι μπορείς να κάνεις είτε σε συνεργασία με φορείς είτε με το σχολείο, για να αντιμετωπιστεί ο εκφοβισμός αν προκύψει.
  • Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις τους γονείς του παιδιού που ασκεί bullying.

Cowan, P. A., Cowan, C. P., Pruett, M. K., & Pruett, K. (2019). Fathers’ and mothers’ attachment styles, couple conflict, parenting quality, and children’s behavior problems: an intervention test of mediation. Attachment & human development. 

Edelstein, R. S., Alexander, K. W., Shaver, P. R., Schaaf, J. M., Quas, J. A., Lovas, G. S., & Goodman, G. S. (2004). Adult attachment style and parental responsiveness during a stressful event. Attachment & human development, 6(1), 31–52.

Karavasilis, L., Doyle, A. B. and Markiewicz, D. (2003) ‘Associations between parenting style and attachment to mother in middle childhood and adolescence’, International Journal of Behavioral Development, 27(2), pp. 153–164.

Lo, C., Chan, K. L., & Ip, P. (2019). Insecure Adult Attachment and Child Maltreatment: A Meta-Analysis. Trauma, violence & abuse, 20(5), 706–719.

Gabrielli S, Rizzi S, Carbone S, Piras EM. School Interventions for Bullying-Cyberbullying Prevention in Adolescents: Insights from the UPRIGHT and CREEP Projects. Int J Environ Res Public Health. 2021;18(21):11697. Published 2021 Nov 7. doi:10.3390/ijerph182111697

Salmivalli C, Laninga-Wijnen L, Malamut ST, Garandeau CF. Bullying Prevention in Adolescence: Solutions and New Challenges from the Past Decade. J Res Adolesc. 2021;31(4):1023-1046. doi:10.1111/jora.12688

Silva JLD, Oliveira WA, Mello FCM, Andrade LS, Bazon MR, Silva MAI. Anti-bullying interventions in schools: a systematic literature review. Revisão sistemática da literatura sobre intervenções antibullying em escolas. Cien Saude Colet. 2017;22(7):2329-2340. doi:10.1590/1413-81232017227.16242015

Menesini E, Salmivalli C. Bullying in schools: the state of knowledge and effective interventions. Psychol Health Med. 2017;22(sup1):240-253. doi:10.1080/13548506.2017.1279740

Siegel, D. J., & Payne Bryson, T. (2015). Whole-Brain Child Workbook. PESI Publishing & Media.

Siegel, D. J. (2015). Brainstorm: The power and purpose of the teenage brain. Penguin.

Παπαδάκου, Σ., & Τσίτσικα, Ά. Κ. (2016). Σχολικός Εκφοβισμός.

Juvonen J, Graham S. Bullying in schools: the power of bullies and the plight of victims. Annu Rev Psychol. 2014;65:159-185. doi:10.1146/annurev-psych-010213-115030

Méndez I, Jorquera AB, Ruiz-Esteban C, Martínez-Ramón JP, Fernández-Sogorb A. Emotional Intelligence, Bullying, and Cyberbullying in Adolescents. Int J Environ Res Public Health. 2019;16(23):4837. Published 2019 Dec 2. doi:10.3390/ijerph16234837

Hoge E, Bickham D, Cantor J. Digital Media, Anxiety, and Depression in Children. Pediatrics. 2017;140(Suppl 2):S76-S80. doi:10.1542/peds.2016-1758G

Clark KN, Eldridge MA, Dorio NB, Demaray MK, Smith TJ. Bullying, victimization, and bystander behavior: Risk factors across elementary-middle school transition. Sch Psychol. 2022;37(1):37-46. doi:10.1037/spq0000477

Zhang Y, Chen JK. Emotional Intelligence and School Bullying Victimization in Children and Youth Students: A Meta-Analysis. Int J Environ Res Public Health. 2023;20(6):4746. Published 2023 Mar 8. doi:10.3390/ijerph20064746

Burger C. Humor Styles, Bullying Victimization and Psychological School Adjustment: Mediation, Moderation and Person-Oriented Analyses. Int J Environ Res Public Health. 2022;19(18):11415. Published 2022 Sep 10. doi:10.3390/ijerph191811415

Hansson E, Garmy P, Vilhjálmsson R, Kristjánsdóttir G. Bullying, health complaints, and self-rated health among school-aged children and adolescents. J Int Med Res. 2020;48(2):300060519895355. doi:10.1177/0300060519895355

Lee C, Patchin JW, Hinduja S, Dischinger A. Bullying and Delinquency: The Impact of Anger and Frustration. Violence Vict. 2020;35(4):503-523. doi:10.1891/VV-D-19-00076

Sabah A, Aljaberi MA, Lin CY, Chen HP. The Associations between Sibling Victimization, Sibling Bullying, Parental Acceptance-Rejection, and School Bullying. Int J Environ Res Public Health. 2022;19(23):16346. Published 2022 Dec 6. doi:10.3390/ijerph192316346

Γίνε μέλος σήμερα
Αφροδίτη Κονδύλη

Αφροδίτη Κονδύλη

PCI Parent Coach, Εκπαιδεύτρια Γονέων, Σύμβουλος Θηλασμού

Η Αφροδίτη Κονδύλη είναι Parent Coach, Εκπαιδεύτρια γονέων και Σύμβουλος θηλασμού. Έχει ιδρύσει τον Κύκλο, ένα κέντρο υποστήριξης γυναικών , θηλασμού και οικογενειών και το Parent Coach Lab. To όραμά της είναι οι γονείς να έχουν την υποστήριξη και την πληροφόρηση που χρειάζονται, την ευκαιρία να ανακαλύψουν το δικό τους μοναδικό μονοπάτι στην πορεία της γονεϊκότητας τους...

Διαβάστε περισσότερα
Κύκλος

Σε συνεργασία με:

Κύκλος

Ο Κύκλος ένα κέντρο υποστήριξης γυναικών και των οικογενειών τους. Λειτουργεί από το 2015, στηρίζοντας τη γυναίκα ολιστικά, στην περιγεννητική περίοδο, στη γονεϊκότητα αλλά και σε κάθε άλλη στιγμή που το έχει ανάγκη. Μάθε περισσότερα για τον Κύκλο στην πλατφόρμα μας!

Διαβάστε περισσότερα