Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Άσκηση: Μέσο πίεσης για την αυτό-εικόνα ή μία έμπρακτη μορφή αυτοφροντίδας;

Άσκηση: Μέσο πίεσης για την αυτό-εικόνα ή μία έμπρακτη μορφή αυτοφροντίδας;

Σε μια εποχή που το επίπεδο υγείας έχει ταυτιστεί με το πώς δείχνει το σώμα εξωτερικά και το Body Shaming* να βρίσκεται παντού, τώρα πιο πολύ από ποτέ είναι απαραίτητο να καταφέρουμε να αναστοχαστούμε το επίπεδο της υγείας μας με πιο ουσιαστικούς και ανατρεπτικούς για τα δεδομένα της σημερινής εποχής όρους. Τι είναι πραγματικά η άσκηση;

*Body Shaming ονομάζεται η πράξη του χλευασμού της εξωτερικής εμφάνισης ενός ατόμου.

Πώς ορίζεται η υγεία;

Σύμφωνα με τον ορισμό που διατυπώθηκε στο καταστατικό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (1946), υγεία είναι «η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας».

Πώς σχετίζεται η υγεία με την άσκηση;

  • Τι σκέψεις δημιουργούνται μέσα σου όταν ακούς τη λέξη “υγεία”;
  • Έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου ποιο είναι το ιδανικό επίπεδο υγείας για το δικό σου σώμα και το νευρικό σου σύστημα;
  • Έχεις κάνει τον διαχωρισμό ανάμεσα στις προσδοκίες που θέτεις στον εαυτό σου από εξωγενείς παράγοντες και την ιδανική πρόθεση που θα μπορούσες να έχεις για το επίπεδο υγείας σου; Καταλαβαίνεις πώς η διαφορά μεταξύ προσδοκίας και πρόθεσης μπορεί τελικά να σε εγκλωβίζει σε μια αδρανή κατάσταση αναφορικά με την υγεία σου;
  • Πώς αντιλαμβάνεσαι την έννοια της “άσκησης”;
  • Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόσο μπορεί να σε έχει επηρεάσει η κουλτούρα της δίαιτας στη σχέση που έχεις αυτή τη στιγμή με το σώμα σου;
  • Πόσο εύκολο είναι αλήθεια να επενδύσει κανείς στη φροντίδα του σώματός του, όταν βομβαρδίζεται συνεχώς από μηνύματα που του υπαγορεύουν πως “θα έπρεπε” να δείχνει το σώμα του;
  • Μήπως τελικά έχουμε χάσει το πραγματικό νόημα της ευεξίας και αντ’ αυτού εστιάζουμε -συχνά άθελά μας- μονάχα στην επιφάνεια; Και αλήθεια, τι μας προσφέρει αυτή η διαδικασία;

Είναι σημαντικό να ανακαλύψεις για εσένα τι σημαίνει άσκηση

Όποιες και εάν είναι οι σκέψεις σου, όποια και αν είναι τα συναισθήματά σου γύρω από το σώμα σου, την άσκηση και την υγεία… είναι όλα ευπρόσδεκτα! Τα υποδεχόμαστε όλα με την ίδια κατανόηση και τον ίδιο σεβασμό.

Πώς θα δεις την άσκηση ως μέσο αυτοφροντίδας;

Εάν αντιμετωπίζεις εμπόδια που σε απομακρύνουν από το να προσφέρεις στο σώμα σου τη φροντίδα που θα ήθελες… Σε καταλαβαίνουμε απόλυτα! Είναι πολύ ανθρώπινο αυτό που βιώνεις. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο είμαστε δίπλα σου. Μέσα από αυτό το βίντεο θα είμαστε μαζί σου για να ανακαλύψουμε παρέα τα δικά σου προσωπικά και εντελώς μοναδικά κίνητρα για να αρχίσεις να προσεγγίζεις τη σωματική κίνηση ως ένα πολύτιμο δώρο για το σώμα, την ψυχή και το πνεύμα σου.

Σε αυτό το βίντεο συζητάμε με τη Φωτεινή Μελετάκη, Εισηγήτρια Περιγεννητικής Yoga, Βοηθό Μητρότητας και Parent Coach και την Κωνσταντίνα Κατσανά, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Intuitive Eating Coach & Trauma-Informed Dietitian για όλα τα παραπάνω.

Άσκηση: Μέσο πίεσης για την αυτό-εικόνα ή μία έμπρακτη μορφή αυτοφροντίδας;

Τι αναμένεται να κερδίσεις παρακολουθώντας αυτό το βίντεο;

  • Θα αποκτήσεις μία πιο ολιστική προσέγγιση της υγείας
  • Θα απελευθερωθείς από πιθανές δυσλειτουργικές σκέψεις που σε κρατούν εγκλωβισμένη/ο και δεν σε αφήνουν να σου προσφέρεις τη φροντίδα που αξίζεις
  • Θα διερευνήσεις την αξία που έχει για εσένα η σωματική κίνηση στη ζωή σου
  • Θα ανακαλύψεις τα πολύτιμα δώρα που μπορεί να σου προσφέρει η σωματική κίνηση στην ψυχική, πνευματική και σωματική σου υγεία
  • Θα αναγνωρίσεις τους τρόπους, με τους οποίους η ευχάριστη κίνηση μπορεί να ωφελήσει τη σχέση σου με το φαγητό και το σώμα σου
  • Θα μιλήσουμε για συστήματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω πιο εύκολα και συνειδητά

Alleva, JM. Tylka, TL. (2021). Body functionality: A review of the literature. Body Image, 36:149-171. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Carraça, EV. Leong, SL. Horwath, CC. (2019). Weight-Focused Physical Activity Is Associated with Poorer Eating Motivation Quality and Lower Intuitive Eating in Women. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics,119(5):750-759. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Cox, AE. Ullrich-French, S. Tylka, TL. McMahon, AK. (2019). The roles of self-compassion, body surveillance, and body appreciation in predicting intrinsic motivation for physical activity: Cross-sectional associations, and prospective changes within a yoga context. Body Image, 29:110-117. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

de Barba, YC. Lazarotto, AK. Alves De Martini, MC. Artuso, E. Szpak Gaievski, EH. Gallin, AL. Benvegnú, DM. (2021). Effects of Intuitive Eating on the Quality of Life and Wellbeing of Yoga Practitioners, Physical Activity Practitioners and Sedentary Individuals. Alternative therapies in health and medicine, 31:AT6282. Epub ahead of print. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Ekkekakis, P. Parfitt, G. Petruzzello, SJ. (2011). The pleasure and displeasure people feel when they exercise at different intensities: decennial update and progress towards a tripartite rationale for exercise intensity prescription. Sports Medicine, 1;41(8):641-71. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Holland, G. Tiggemann, M. (2017). “Strong beats skinny every time”: Disordered eating and compulsive exercise in women who post fitspiration on Instagram. The international journal of eating disorders, 50(1):76-79. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Homan, KJ. Tylka, TL. (2014). Appearance-based exercise motivation moderates the relationship between exercise frequency and positive body image. Body Image, 11(2):101-8. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

https://www.academia.edu/14402203/Effects_of_yoga_on_psychological_health_in_older_adults?from=cover_page

https://www.academia.edu/33756557/The_effects_of_yoga_on_eating_disorder_symptoms_and_correlates_a_review?from=cover_page

https://www.academia.edu/7909016/Yoga_in_Psychotherapy_Best_Practices_for_Treating_Anxiety_and_Depression?from=cover_page

https://www.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/acm.2009.0044

Kawano, R. (1998). The effect of exercise on body awareness and mood. Doctorate dissertation, University Microfilms International.

Martha Eddy, Mindful Movement: The Evolution of the Somatic Arts and Conscious Action, Intellect, Bristol, UK/Chicago, IL, 2016,

Watts, AW. Rydell, SA. Eisenberg, ME. Laska, MN. Neumark-Sztainer, D. (2018). Yoga’s potential for promoting healthy eating and physical activity behaviors among young adults: a mixed-methods study. The international journal of behavioral nutrition and physical activity, 2;15(1):42. Ανακτήθηκε από: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Είναι τα πρώτα μας γενέθλια & γιορτάζουμε μαζί! Επιπλέον -35% έκπτωση στην ετήσια συνδρομή με τον κωδικό "Birthday"!
Φωτεινή Μελετάκη

Φωτεινή Μελετάκη

Βοηθός Μητρότητας, Εισηγήτρια Περιγεννητικής Γιόγκα, Εκπαιδεύτρια Γονέων, Πιστοποιημένη Attached at the Heart™

Καλωσορίζουμε με πολύ χαρά στην ομάδα των experts μας τη Φωτεινή Μελετάκη Βοηθό Μητρότητας. Το όνειρο της είναι να εναρμονιστεί ο Κόσμος μας ξανά με τις πραγματικές ποιότητες της θηλυκής ενέργειας – για την ίαση και την θεραπεία, της Μητέρας, του Παιδιού και κάθε συστήματος. Με εμπειριά στη περιγεννητική και μεταγεννητική yoga θα μοιραστεί τις γνώσεις της μαζί μας!

Διαβάστε περισσότερα
Κωνσταντίνα Κατσανά

Κωνσταντίνα Κατσανά

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts την Κωνσταντίνα Κατσανά, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο (M.Sc.) από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η Κωνσταντίνα είναι ενάντια στη Νοοτροπία της Δίαιτας και υποστηρίζει τον Διαισθητικό Τρόπο Διατροφής. Πιστεύει βαθιά στη σημασία ανάπτυξης μιας υγιούς σχέσης με το φαγητό, η οποία ιδανικά είναι καλό να διαμορφώνεται ήδη από την παιδική ηλικία. Μάθετε περισσότερα για την Κωνσταντίνα στην πλατφόρμα μας.

Διαβάστε περισσότερα