Βίντεο

Εισαγωγή

Γίνε Μέλος στο Project Parenting σήμερα!

Επεισόδιο 1

Ανάπτυξη του παιδιού σου: Ορόσημα, πώς κατακτώνται & λύσεις σε δυσκολίες

‘’Πότε θα πει τις πρώτες λέξεις;’’
‘’Δεν λέει καλά το Ρ’’
‘’Το παιδί μου δεν δείχνει, τι να κάνω;’’
‘’Πότε θα περπατήσει;’’
‘’Είναι καλή περίοδος να βγάλει τη πάνα;’’
‘’Το παιδί μου πέφτει και σκοντάφτει συνέχεια’’
‘’Έχω παρατηρήσει ότι το παιδί μου επαναλαμβάνει κάποιες λέξεις!’’.
Μήπως ανησυχείς για τα παραπάνω ή για ακόμα περισσότερα; Ανησυχείς για την ανάπτυξη του παιδιού σου;

Ανάπτυξη του παιδιού

Σύμφωνα με τη Θεωρία Μοντεσσόρι, οι πιο σημαντικές ευαίσθητες περίοδοι προκύπτουν από τη γέννηση έως και την ηλικία των έξι ετών. Οι ευαίσθητες περίοδοι αναφέρονται επίσης ως παράθυρα ευκαιριών ή αναπτυξιακά ορόσημα. Κατά τα πρώτα έξι χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά περνούν από πέντε κύριες κατηγορίες ευαίσθητων περιόδων, όπως: τάξη, γλώσσα, αισθητηριακές δεξιότητες, κίνηση και κοινωνικές δεξιότητες. Κάθε ευαίσθητη περίοδος διαρκεί τόσο όσο είναι απαραίτητο, ώστε ένα παιδί να ολοκληρώσει ένα συγκεκριμένο στάδιο στην ανάπτυξή του. Αυτές οι περίοδοι ιδιαίτερης ευαισθησίας για κάποιο συγκεκριμένο επίτευγμα είναι προσωρινές και ξεθωριάζουν μόλις επιτευχθεί ο στόχος.

Σε αυτό το βίντεο

Συζητάμε με τη Θεώνη Καραμπετιάν, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια, και τη Στέλλα Ζαντίδου, Λογοθεραπεύτρια, για το τι να περιμένεις από το παιδί σου από 0-5 ετών. Και επειδή ξέρουμε ότι ανησυχείς και θέλεις να βοηθήσεις το παιδί σου δώσαμε τρόπους και λύσεις για κάθε πιθανό σου προβληματισμό.

Θέματα συζήτησης

  • Αναλύσαμε τα αναπτυξιακά ορόσημα λόγου, ομιλίας, κίνησης και αυτοφροντίδας για ηλικίες 0-5 ετών.
  • Πότε να προβληματιστείς και να αναζητήσεις βοήθεια.
  • Πώς πρακτικά και ουσιαστικά μπορείς να βοηθήσεις εσύ το παιδί σου.

Γίνε μέλος σήμερα
Στέλλα Ζαντίδου

Στέλλα Ζαντίδου

Λογοθεραπεύτρια

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των expert τη Στέλλα Ζαντίδου, κλινική Λογοθεραπεύτρια και υπεύθυνη του Πρότυπου Κέντρου Λογοθεραπείας «Φουρφούρι» στην πόλη της Καστοριάς. Το Φουρφούρι αποτελεί έναν όμορφο χώρο, φιλικό προς κάθε παιδί και την οικογένειά του. Στόχος της Στέλλας είναι η δημιουργία ομάδας, μέσω του τριγώνου παιδί- γονέας- θεραπευτής, για να επιτευχθούν πιο σύντομα και ολιστικά οι θεραπευτικοί στόχοι. Επίσης, οι δράσεις που πραγματοποιεί στον χώρο της, αποσκοπούν στην ενίσχυση της περιβαντολλογικής συνείδησης και της ανάπτυξης της επικοινωνίας και των δεξιοτήτων, μέσα από κατασκευές, μουσική και φυσικά, το παιχνίδι. Αναπόσπαστο κομμάτι της θεραπείας, αποτελεί η συζήτηση, καθοδήγηση και στήριξη του γονέα, ο οποίος αποτελεί πρότυπο για το κάθε παιδί.

Διαβάστε περισσότερα