Βίντεο

Εισαγωγή

Εισαγωγή

Επεισόδιο 1

Τι είναι η φαντασία και γιατί είναι σημαντική για την ανάπτυξη του παιδιού;

Επεισόδιο 2

Πώς η φαντασία ενισχύει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων;

Επεισόδιο 3

Πώς η φαντασία ενισχύει την κριτική σκέψη;

Επεισόδιο 4

Πώς η φαντασία ενισχύει την σωματική ανάπτυξη;

Επεισόδιο 5

Πως η φαντασία συνδέεται με την συναισθηματική ανάπτυξη;

Επεισόδιο 6

Πώς η φαντασία μπορεί να αποτελέσει ένα μέσο-τρόπο μάθησης και να υποστηρίξει τα παιδιά στο διάβασμα;

Επεισόδιο 7

Ποια είναι τα όρια μεταξύ υποστηρικτικής φαντασίας και ανησυχητικών φαντασιών;

Επεισόδιο 8

Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω τυχόν ανησυχίες που έχει το παιδί μου για φανταστικά τέρατα ή φόβους;

Επεισόδιο 9

Ποια παιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν με τη σύνδεση της φαντασίας;

Επεισόδιο 10

Πώς αναπτύσσεται η φαντασία μέσα από το MySvooryTales;

Επεισόδιο 11

Κλείσιμο

Η σειρά αυτή δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Ανέμη και το γύρισμα έγινε στο κατάστημα της Ανέμης στο Χαλάνδρι!

Τι είναι η φαντασία;

Η φαντασία είναι η δυνατότητα του ανθρώπου να δημιουργεί εικόνες, ιδέες και σκέψεις που δεν βασίζονται απαραίτητα στην πραγματικότητα ή στην αντίληψη. Είναι η δυνατότητα να φανταζόμαστε και να δημιουργούμε κόσμους, προσωπικότητες, γεγονότα και σενάρια που δεν υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο.

Η φαντασία είναι μια διαδικασία που συμβαίνει στον νου και μπορεί να εκδηλωθεί μέσα από διάφορες δραστηριότητες, όπως το παιχνίδι, η λογοτεχνία, η τέχνη, η μουσική, η επικοινωνία και άλλες. Επίσης, είναι σημαντική για τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την ανάπτυξη της προσωπικότητας.

Η φαντασία στην παιδική ηλικία

Η φαντασία αποτελεί τον κινητήριο μοχλό για το παιδί να εξερευνά τον κόσμο γύρω του με νέο και δημιουργικό τρόπο. Του επιτρέπει να ενσωματώνει νέες ιδέες, να δημιουργεί παραμύθια, να αναπτύσσει φανταστικούς φίλους και να εξερευνά νέα σενάρια. 

Στην παιδική ηλικία, η φαντασία παίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των παιδιών, καθώς τους επιτρέπει να εξερευνούν τον κόσμο γύρω τους, να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους και να μάθουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις και προβλήματα.Στη σειρά μας, ανοίγουμε το παράθυρο σε έναν συναρπαστικό κόσμο – τον κόσμο της φαντασίας. Με κάθε επεισόδιο, εξερευνούμε τη σημασία της φαντασίας στην ανάπτυξη της παιδικής ηλικίας, καθώς και τα πλούσια οφέλη που φέρνει στη ζωή των παιδιών.

Τι θα καταφέρουμε μέσα από την σειρά: 

  • Να εμβαθύνουμε στα γνωστικά, συναισθηματικά, και κοινωνικά οφέλη της φαντασίας
  • Να εξερευνήσουμε πώς η φαντασία συμβάλλει στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και πώς συνδέεται με τη σωματική και κινητική τους ανάπτυξη.
  • Να προσφέρουμε συγκεκριμένες συμβουλές και προτάσεις για δραστηριότητες για γονείς, φροντιστές και εκπαιδευτικούς, για να καλλιεργήσουν τη φαντασία στην καθημερινή ζωή των παιδιών. 
  • Να εξετάσουμε το ρόλο της φαντασίας στην εκπαίδευση και να προτείνουμε στρατηγικές για την ενσωμάτωσή της στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  • Να εμπνεύσουμε γονείς, φροντιστές, εκπαιδευτικούς και παιδιά να ανακαλύψουν τη μαγεία της δημιουργικότητας και της φαντασίας στον κόσμο της παιδικής ηλικίας. 

Λίγα λόγια για την Ανέμη

Η Ανέμη είναι μια εταιρεία εισαγωγής και κατασκευής παιχνιδιών! Επιλέγει προϊόντα τα οποία έχουν τον δικό τους χαρακτήρα και ξεχωρίζουν όχι μόνο για την καλαισθησία τους αλλά και την ποιότητα και εκπαιδευτική τους αξία. Στόχος της είναι τα παιχνίδια της να οξύνουν την περιέργεια και την φαντασία του παιδιού και να το βοηθήσουν να ανακαλύψει τον εαυτό του και την προσωπικότητα του μέσα από το παιχνίδι.

Παράλληλα τα προϊόντα της επιλέγονται ύστερα από αυστηρό ποιοτικό έλεγχο και είναι φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και προς το παιδί. Τα προϊόντα της απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών, ενώ οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται είναι κορυφαίες στο είδος τους και διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους, την λειτουργικότητα τους και την ανθεκτικότητα τους στον χρόνο και κάποιες από αυτές είναι: Haba, Sigikid, Djeco, Pintoys, Radio Flyer, Ludi, Συλλογή Ανέμη, Zoggs, Nostalgic-Art, Eitech-Teifoc, Quut, Navir, Krooom, Mystery, Helvetiq, Flensted Mobiles, Kovap και πολλές άλλες.

Το όραμά της Ανέμης είναι κάθε γονιός να αντιμετωπίσει (να επιλέγει προσεκτικά) το παιχνίδι ως το καλύτερο μέσο εκπαίδευσης για το παιδί του και κάθε παιδί να εμπλουτίσει δυναμικά τις γνώσεις του με τον πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο, παίζοντας! 

Η φιλοσοφία της Ανέμης βασίζεται στις παρακάτω αρχές: 

  • Η προσφορά αγαθών, τα οποία εσωκλείουν συσσωρευμένη επιστημονική γνώση με στόχο την μετάδοση ιδεών, γνώσεων και μηνυμάτων.
  • Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας
  • Η ενθάρρυνση της παιδικής φαντασίας. Η ενίσχυση της σχέσης γονέα – παιδιού
  • Ο σεβασμός στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών
  • Οι προδιαγραφές ασφαλείας σε κάθε προϊόν
  • Η χρήση μη επιβλαβών υλικών για το περιβάλλον

Bateson, P. (2015). Play, playfulness, creativity and innovation. Cambridge University Press.

Bateson, P. (2015). Play, playfulness, creativity and innovation. Cambridge University Press.

Brown, S. L., & Vaughan, C. C. (2009). Play: How it shapes the brain, opens the imagination,

and invigorates the soul. Avery.

Brown, S. L., & Vaughan, C. C. (2009). Play: How it shapes the brain, opens the imagination,

and invigorates the soul. Avery.

Carlson, S. M., White, R. E., & Davis-Unger, A. C. (2014). Evidence for a relation between

executive function and pretense representation in preschool children. Cognitive

Development, 29, 1-16.

Carlson, S. M., White, R. E., & Davis-Unger, A. C. (2014). Evidence for a relation between

executive function and pretense representation in preschool children. Cognitive

Development, 29, 1-16.

Gopnik, A. (2020). The philosophical baby: What children's minds tell us about truth, love,

and the meaning of life. Farrar, Straus and Giroux.

Gopnik, A. (2020). The philosophical baby: What children's minds tell us about truth, love,

and the meaning of life. Farrar, Straus and Giroux.

Hirsh-Pasek, K., & Golinkoff, R. M. (2008). Why play=learning: A challenge for parents and

educators. Oxford University Press.

Hirsh-Pasek, K., & Golinkoff, R. M. (2008). Why play=learning: A challenge for parents and

educators. Oxford University Press.

Johnson, M. H. (2005). Developmental cognitive neuroscience: An introduction (3rd ed.).

Blackwell Publishing.

Johnson, M. H. (2005). Developmental cognitive neuroscience: An introduction (3rd ed.).

Blackwell Publishing.

Lillard, A. S. (2013). Playful learning and Montessori education. American Journal of Play,

5(2), 157-186.

Lillard, A. S. (2013). Playful learning and Montessori education. American Journal of Play,

5(2), 157-186.

Nicolopoulou, A. (2010). The alarming disappearance of play from early childhood

education. Human Development, 53(1), 1-4.

Nicolopoulou, A. (2010). The alarming disappearance of play from early childhood

education. Human Development, 53(1), 1-4.

Panksepp, J. (2007). Affective neuroscience: The foundations of human and animal

emotions. Oxford University Press.

 

Μαριάννα Αντωνακάκη, ΜΑ

Μαριάννα Αντωνακάκη, ΜΑ

MindsetMaps™ Partner, Δημιουργός του NowLetsPlay®, Παιγνιοθεραπεύτρια, Υπ. Ερευνήτρια Ψυχολόγος

H Μαριάννα Αντωνακάκη θεωρώντας πως η εκπαίδευση είναι μια δια βίου διαδικασία που προσεγγίζεται συνολικά στο πώς επιδρά στην εξέλιξη του ανθρώπου, ξεκίνησε τις σπουδαστικές της διαδρομές με στόχο να μη σταματήσει όσο ζει...

Διαβάστε περισσότερα