Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

Εισαγωγή

Επεισόδιο 2

Πώς μαθαίνει το παιδί να επικοινωνεί και ποια μορφή έχει η επικοινωνία του σε κάθε ηλικία;

Επεισόδιο 3

Πώς μαθαίνει το παιδί μέσα από το παιχνίδι;

Επεισόδιο 4

Δραστηριότητες για γλωσσική ανάπτυξη 1-2 ετών

Επεισόδιο 5

Δραστηριότητες για γλωσσική ανάπτυξη 2-3 ετών

Επεισόδιο 6

Δραστηριότητες για γλωσσική ανάπτυξη 3-4 ετών

Επεισόδιο 7

Κλείσιμο

Η Γλωσσική ανάπτυξη ξεκινά να δομείται από τις πρώτες κιόλας μέρες ζωής του παιδιού. Την περίοδο δηλαδή που αρχίζει το βρέφος να επικοινωνεί με το περιβάλλον του και κυρίως με τη μητέρα. Ο προφορικός λόγος ο οποίος σύμφωνα με τα αναπτυξιακά ορόσημα αρχίζει να εκδηλώνεται περίπου στο 12ο-14ο μήνα, αποτελεί την ύψιστη μορφή επικοινωνίας, μέσω του οποίου ο άνθρωπος εκφράζει ανάγκες, επιθυμίες και συναισθήματα. Ο άνθρωπος διαθέτει από τη φύση του το δυναμικό να αναπτύξει λεκτική επικοινωνία, μέσα από την επαφή με το περιβάλλον του. Συνεπώς το περιβάλλον και τα γλωσσικά ερεθίσματα που προσφέρονται είναι δύο από τους βασικότερους παράγοντες που θα καθορίσουν τη γλωσσική ανάπτυξη.

Γιατί είναι σημαντικό να ενισχύω τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού μου;

Μπορεί να σκεφτείς… Μα γιατί να χρειάζεται να κάνω κάτι συγκεκριμένο για να αναπτυχθεί ο λόγος του παιδιού μου;

Η αλήθεια είναι ότι η καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας αποτελεί σήμερα ένα συχνό φαινόμενο στον παιδικό πληθυσμό, για το οποίο οι γονείς και οι παιδαγωγοί χρειάζεται να είναι ενήμεροι.

Τα αίτια μπορεί να εντοπίζονται σε εγγενείς ή επίκτητους παράγοντες. Και στις δύο περιπτώσεις αλλά ακόμα και αν το παιδί σου δεν έχει δείξει δείγματα γλωσσικής καθυστέρησης, είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως μπορεί το περιβάλλον να υποστηρίξει την ανάπτυξη του λόγου.

Γλωσσική ανάπτυξη παιδιού: Αν το παιδί μου εμφανίζει δείγματα γλωσσικής καθυστέρησης, αρκούν οι δραστηριότητες γλωσσικής ενίσχυσης;

Αν έχεις προβληματισμούς για τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού σου, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να επικοινωνήσεις με έναν λογοθεραπευτή και να πάρεις την κατάλληλη καθοδήγηση. Οι δραστηριότητες γλωσσικής ενίσχυσης είναι συμπληρωματικές της λογοθεραπευτικής παρέμβασης και δεν αποτελούν λύση στη γλωσσική καθυστέρηση. Είναι όμως ένας πολύ καλός τρόπος να προσφέρεις κατάλληλα γλωσσικά ερεθίσματα και τις επικοινωνιακές ευκαιρίες που θα επαυξήσουν τη λεκτική έκφραση του παιδιού σου.

Στόχοι αυτής της σειράς είναι:

  • Ιδέες για δραστηριότητες γλωσσικής ανάπτυξης
  • Πώς οι καθημερινές δραστηριότητες μπορούν να μετατραπούν σε παιχνίδι
  • Πώς μαθαίνει το παιδί να μιλάει μέσα από το παιχνίδι
  • Γιατί η γλωσσική ανάπτυξη αποτελεί πρόκληση σε κάποιες περιπτώσεις
  • Πώς αναπτύσσει το παιδί το λόγο του ανά ηλικία

Γίνε μέλος σήμερα!
Άννα Μαρία Σμυρναίου

Άννα Μαρία Σμυρναίου

Λογοθεραπεύτρια

Η Άννα Μαρία Σμυρναίου είναι Λογοθεραπεύτρια. Έχει ιδρύσει το Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΠΡΩΤΑ ΛΟΓΙΑ και το όνειρό της είναι να υποστηρίξει τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου, της ομιλίας και της μάθησης, όπως και τις οικογένειες τους παρέχοντας τις κατάλληλες συμβουλές και μεθόδους παρέμβασης. ‘’Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να θέσουμε τις βάσεις για μια ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη στον κόσμο του παιδιού.’’

Διαβάστε περισσότερα