Βίντεο

Εισαγωγή

Trailer

Επεισόδιο 1

3 κι άλλες 3 μάχες που χρειάζεται να κερδίσεις όταν έχεις έναν picky eater

Το παιδί σου είναι picky eater; Τότε σίγουρα κάτι από τα παρακάτω θα σου ακούγεται οικείο!

🥄 Φάε, κάνει καλό.

🥄 Έκανε τόσο κόπο η μανούλα…

🥄 Τα παιδιά στην Αφρική πεινάνε.

🥄 Πώς θα μεγαλώσεις;

🥄 Μη στεναχωρείς τη μαμά…

🥄 Αν φας τη φακή σου θα σου δώσω γλειφιτζούρι.

🥄 Μαύρα μακαρόνια; Δεν τα τρώει θα του φτιάξω άσπρα.

🥄 Δοκίμασε έστω μια μπουκιά.

🥄 Δε σ’ αρέσει; Μα δεν το έχεις δοκιμάσει.

🥄 Σου φαίνονται οικία κάποια από αυτά; Σε βασανίζει η ώρα του φαγητού; Νιώθεις ότι ενώ έχεις κάνει τόσο κόπο να μαγειρέψεις και να ετοιμάσεις το φαγητό, ο μικρός αρνητής φαγητού σου, σε δοκιμάζει και αυτό σε καταβάλει;

👉 Είμαστε εδώ για σένα, πάρε μια ανάσα και νιώσε ότι κάποιος σε καταλαβαίνει, δεν είναι και τόσο εύκολο.

Ποιες 3 συνήθειες δημιουργούν τους picky eaters;

Υπάρχουν όμως 3 συνήθειες, που ακολουθούνται κατά κόρον στην ελληνική οικογένεια και οδηγούν τους μικρούς μας μπάμπουρες να τρώνε όλο και λιγότερο, όλο και λιγότερες τροφές, όλο και λιγότερες ομάδες τροφίμων.

Έτσι οι φροντιστες, μαμάδες, μπαμπάδες, γιαγιάδες και παππούδες καθημερινά βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα μεγάλο πρόβλημα, τι θα φάει σήμερα το παιδί μου, κι ΑΝ τελικά θα φάει.

Αξίζει να παλέψεις για να κάνεις έναν picky eater να φάει;

Κάπου διάβαζα για τις μάχες του φαγητού και ποιες είναι αυτές που δεν πρέπει να διαπραγματευτούμε. Υπάρχουν μάχες που δεν αξίζει καν να μπούμε μέσα, υπάρχουν και οι μάχες που αξίζει να κερδηθούν. Κι η μάχη για θρεπτικό φαγητό, καθημερινά, είναι μια από αυτές.

Τι θα μάθεις μέσα από τη συζήτηση:

Πάμε να δούμε πως θα αλλάξουμε μερικές από τις διατροφικές συνήθειες και τους τρόπους συμπεριφοράς μας ώστε να προσκαλέσουμε τα παιδιά μας να κάνουν το ίδιο.

Αρχικά θα μιλήσουμε για το τι περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο γεύμα. Όταν γνωρίζουμε τι χρειάζεται ένα παιδί, δεν μένει παρά να του το προσφέρουμε.

Και πότε είναι ιδανικό να προσφέρουμε τα γεύματα; Τα ωράρια είναι επίσης ένα θέμα προς συζήτηση, πότε και πόσο διάστημα θα πρέπει να απέχουν τα γεύματα;

Ποιες είναι οι τρεις βασικές συνήθειες που οδηγούν τα παιδιά να τρώνε λιγότερο;

Με τι άλλο μπορεί να συνδέεται η περιορισμένη λήψη φαγητού και πως μπορεί να αλλάξει.

  • Zhang X, Chen X, Xu Y, Yang J, Du L, Li K, Zhou Y. Milk consumption and multiple health outcomes: umbrella review of systematic reviews and meta-analyses in humans. Nutr Metab (Lond). 2021 Jan 7;18(1):7. doi: 10.1186/s12986-020-00527-y. PMID: 33413488; PMCID: PMC7789627
  • Łoboś P, Januszewicz A. Food neophobia in children. Pediatr Endocrinol Diabetes Metab. 2019;25(3):150-154. English. doi: 10.5114/pedm.2019.87711. PMID: 31769273.
  • Brown CL, Vander Schaaf EB, Cohen GM, Irby MB, Skelton JA. Association of Picky Eating and Food Neophobia with Weight: A Systematic Review. Child Obes. 2016 Aug;12(4):247-62. doi: 10.1089/chi.2015.0189. Epub 2016 May 2. PMID: 27135525; PMCID: PMC4964761.
  • Li P, Ren Z, Zhang J, Lan H, Szeto IM, Wang P, Zhao A, Zhang Y. Consumption of Added Sugar among Chinese Toddlers and Its Association with Picky Eating and Daily Screen Time. 2022 Apr 28;14(9):1840. doi: 10.3390/nu14091840. PMID: 35565808; PMCID: PMC9102033.
  • Yalcin S, Oflu A, Akturfan M, Yalcin SS. Characteristics of picky eater children in Turkey: a cross-sectional study. BMC Pediatr. 2022 Jul 20;22(1):431. doi: 10.1186/s12887-022-03458-0. PMID: 35854285; PMCID: PMC9297567.
  • Griebler U, Bruckmüller MU, Kien C, Dieminger B, Meidlinger B, Seper K, Hitthaller A, Emprechtinger R, Wolf A, Gartlehner G. Health effects of cow’s milk consumption in infants up to 3 years of age: a systematic review and meta-analysis. Public Health Nutr. 2016 Feb;19(2):293-307. doi: 10.1017/S1368980015001354. Epub 2015 May 20. PMID: 25989719.
  • Kutbi HA. The Relationships between Maternal Feeding Practices and Food Neophobia and Picky Eating. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(11):3894. Published 2020 May 31. doi:10.3390/ijerph17113894
Σοφία Κανέλλου

Σοφία Κανέλλου

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc

Η Σοφία Κανέλλου είναι Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc. Πραγματοποιεί το όνειρό της απενοχοποιώντας τους γονείς από την ευθύνη του καθημερινού ΤΕΛΕΙΟΥ φαγητού. Σκοπός της είναι ολοένα και περισσότεροι μικροί και μεγάλοι άνθρωποι να τρέφονται απλά, θρεπτικά, οικολογικά, με σεβασμό στη φύση, τον πλανήτη και τα ζώα.

Διαβάστε περισσότερα