Προτεινόμενα παιχνίδια:
- Ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος: Δίνετε στα παιδιά, με την σειρά, ένα κουτί που έχει μέσα έναν καθρέφτη και τους λέτε: «Μέσα σε αυτό το κουτί κρύβεται ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος. Χωρίς να ανοίξετε το κουτί κρατείστε το στα χέρια σας, κουνήστε το και προσπαθήστε να μαντέψετε ποιος κρύβεται μέσα. Τώρα κοιτάξτε χωρίς να αποκαλύψετε τι είδατε». Μόλις τα παιδιά αποκαλύψουν τον ξεχωριστό άνθρωπο, τους δίνετε υλικά να κατασκευάσουν ή να ζωγραφίσουν τον ξεχωριστό άνθρωπο.
- Καθρέφτης: Ο ένας θα είναι ο καθρέφτης και θα κάνει ό,τι κάνει ο άλλος.
- Ρομπότ και μηχανικός: Ο ένας είναι το ρομποτάκι και ο άλλος ο μηχανικός. Το ρομποτάκι μπορεί να περπατήσει μόνο μπροστά. Μόλις βρει εμπόδιο σταματάει. Ο μηχανικός πρέπει να φροντίσει να τον αλλάζει θέση για να συνεχίσει να περπατάει.
- Μπαλόνι: Παίρνετε ένα μπαλόνι και το πετάτε ψηλά. Στόχος μας είναι να μην πέσει το μπαλόνι κάτω. Αν θέλετε να την κάνετε πιο δύσκολη την δραστηριότητα, προσθέτετε και άλλα μπαλόνια. Μπορείτε να βάλετε και μουσική να συνοδεύει τη δραστηριότητα.
- Το ασφαλές μου μέρος: Δίνετε υφάσματα ή τούλια στα παιδιά και τα παροτρύνετε να φτιάξουν σε ένα μέρος του χώρου το ασφαλές τους μέρος. Μετά τους προτείνετε να το περιγράψουν και μετά να το ζωγραφίσουν.
- Φτιάχνω το δικό μου νησί : Παροτρύνετε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ή να φτιάξουν με άλλα υλικά το δικό τους νησί. Αφού το φτιάξουν και σας το περιγράψουν, τα ενθαρρύνετε τα ενώσουν τα νησιά τους!
- Μαέστρος: Ο ένας είναι ο μαέστρος και καθορίζει την ένταση της φωνής του άλλου, ανάλογα με την θέση που βάζει τα χέρια του (πάνω, κάτω…)
- Χαρτάκια με συναισθήματα: Γράφετε σε χαρτάκια διάφορα συναισθήματα. Ο ένας τραβάει χαρτάκι, διαβάζει από μέσα του το συναίσθημα και προσπαθεί με το σώμα του (παντομίμα) να το εξηγήσει στον άλλον.
- Κολάζ εαυτού: Ενθαρρύνετε τα παιδιά να φτιάξουν ένα κολάζ σε ένα χαρτόνι που να περιέχει εικόνες που τους αρέσουν και τους χαρακτηρίζουν. Δώστε τους παλιά περιοδικά να ξεφυλλίσουν και να βρουν τις εικόνες που τους ταιριάζουν. Μετά ζητήστε τους να το περιγράψουν.
- Δώρα: Με ό,τι υλικό θέλουν, τα παιδιά φτιάχνουν ένα δώρο το ένα για το άλλο. Τα ανταλλάσσουν και πρέπει να πουν ευχαριστώ ο ένας στον άλλος και να κάνουν μια ζεστή αγκαλιά.

Πόπη Γιαλυράκη
Παιγνιοθεραπεύτρια, Ψυχοθεραπεύτρια
Καλωσορίζουμε στην ομάδα των experts μας την Πόπη Γιαλυράκη. Με Master Συμβουλευτικής από το Strathclyde University of Scotland, ειδίκευση στο playtherapy, τίτλο ψυχοθεραπεύτριας και πιστοποίηση στην εκπαίδευση ομάδων γονέων, θα μοιραστεί μαζί μας την εμπειρία και τις γνώσεις της!
Διαβάστε περισσότερα