Περιγραφή

Ποιες είναι οι μη θρεπτικές στοματικές συνήθειες;

Είναι ασφαλείς για την ανάπτυξη του παιδιού μου;

Θα μπορούσαν οι συνήθειες αυτές να επηρεάσουν την ανάπτυξη ομιλίας του;

Γιατί πρέπει να εξαλειφθούν;

Πιπίλες και πιπίλισμα του αντίχειρα (μη θρεπτικές συνήθειες), θηλασμός και χρήση μπιμπερό (θρεπτικές συνήθειες) είναι αρκετά συνηθισμένα στα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης των παιδιών, ωστόσο πολλοί γονείς αγνοούν τους πιθανούς κινδύνους που σχετίζονται με τις στοματικές συνήθειες.

Σύμφωνα έρευνα, υπολογίζεται ότι το 40% των παιδιών χρησιμοποιούσαν πιπίλα κατά τον πρώτο χρόνο ζωής τους και το 30% πιπίλιζαν τον αντίχειρά τους. Στην ηλικία των τριών ετών, περίπου το 12% των παιδιών συνέχιζαν να πιπιλίζουν τον αντίχειρά τους, ενώ μόνο το 4% των παιδιών εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί πιπίλα (Davidson, 2012).

Οι δομές που επηρεάζουν οι συνήθειες αυτές,  είναι: 

  • Οδοντοφυΐα (δόντια)
  • Στοματικές δομές
  • Κατάποση
  • Ήχοι Ομιλίας
  • Ανάπτυξη λόγου και ομιλίας

Ορισμένες από τις συχνότερες απορίες γονέων είναι οι εξής:

  • Η υπερώα (ουρανίσκος) φαίνεται να έχει βαθούλωμα 
  • Τα δόντια του δεν βγαίνουν σε ευθεία και κάνουν ένα τόξο προς τα έξω
  • Όταν καταπίνει βγάζει τη γλώσσα έξω
  • Δε λέει καθαρά το /σ/

Όλα αυτά θα τα αναλύσουμε και θα τα συζητήσουμε, δίνοντας και στρατηγικές για τη διευκόλυνση της απαλοιφής των συνήθειων αυτών, την Τρίτη 19 Οκτωβρίου, στις 21:30 στο group για τα Μέλη Project Parenting. Η Στέλλα Ζαντίδου, λογοθεραπεύτρια & δημιουργός του Κέντρου Λογοθεραπείας Φουρφούρι στην Καστοριά, έχει ετοιμάσει κάτι όμορφο για εσάς!

Ομιλητές

Στέλλα Ζαντίδου

Στέλλα Ζαντίδου

Λογοθεραπεύτρια

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των expert τη Στέλλα Ζαντίδου, κλινική Λογοθεραπεύτρια και υπεύθυνη του Πρότυπου Κέντρου Λογοθεραπείας «Φουρφούρι» στην πόλη της Καστοριάς. Το Φουρφούρι αποτελεί έναν όμορφο χώρο, φιλικό προς κάθε παιδί και την οικογένειά του. Στόχος της Στέλλας είναι η δημιουργία ομάδας, μέσω του τριγώνου παιδί- γονέας- θεραπευτής, για να επιτευχθούν πιο σύντομα και ολιστικά οι θεραπευτικοί στόχοι. Επίσης, οι δράσεις που πραγματοποιεί στον χώρο της, αποσκοπούν στην ενίσχυση της περιβαντολλογικής συνείδησης και της ανάπτυξης της επικοινωνίας και των δεξιοτήτων, μέσα από κατασκευές, μουσική και φυσικά, το παιχνίδι. Αναπόσπαστο κομμάτι της θεραπείας, αποτελεί η συζήτηση, καθοδήγηση και στήριξη του γονέα, ο οποίος αποτελεί πρότυπο για το κάθε παιδί.

Διαβάστε περισσότερα