Περιγραφή

Η απόκτηση ενός παιδιού με αναπηρία, εκ γενετής ή από ατύχημα είναι από τα πιο σημαντικά μακροχρόνια ζητήματα που επηρεάζουν τη δομή και λειτουργία της οικογένειας.

Η οικογένεια όσο περνά ο χρόνος μετασχηματίζεται, προσαρμόζεται και αναδομείται για να συνεχίσει να λειτουργεί. Οι γονείς και τα παιδιά, σε μια οικογένεια που μεγαλώνει ένα άτομο με αναπηρία, βιώνουν δύσκολες καταστάσεις, όχι μόνο γιατί οι σχέσεις μεταλλάσσονται και παίρνουν άλλη μορφή, αλλά και γιατί το περιβάλλον (κοινωνικό, σχολικό, εργασιακό) δεν είναι πάντα έτοιμο να δεχτεί τις ιδιαιτερότητές τους.

Τα βασικά στοιχεία για τη σταθεροποίηση αυτής της συνοχής είναι:

α) η υποστήριξη του άλλου γονιού και η ισχυρή συζυγική σχέση όταν αυτό είναι εφικτό, αλλά ακόμα και στις μονογονεϊκές οικογένειες είναι καλό να υπάρχει υποστήριξη,
β) οι αρμονικές σχέσεις στην οικογένεια και η ανοιχτή επικοινωνία.

Αυτά ισχυροποιούν την οικογένεια και την κάνουν ικανή να αντιμετωπίζει  την πρόκληση.

Πώς θα βρούμε έναν τρόπο να αντιμετωπίσουμε τα αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να δημιουργούνται στο αδερφάκι τυπικής ανάπτυξης όπως ο θυμός, η ζήλεια, οι ενοχές, η ντροπή και ο φόβος;

🗓️ Δευτέρα 4/7

🕐 21:30

📍 Στο Facebook Group για Μέλη Project Parenting

🌈 Με τη Μαρία Γκουγκούμη, Ειδική Παιδαγωγό  

Ομιλητές

Μαρία Γκουγκούμη

Μαρία Γκουγκούμη

Ειδική Παιδαγωγός

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των επαγγελματιών μας τη Μαρία Γκουγκούμη. Αποφοίτησε ως ψυχοπαιδαγωγός από το τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας – Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών» της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ειδικεύθηκε στην Ειδική Αγωγή μέσα από πλήθος σεμιναρίων που σχετίζονται με την ειδική αγωγή. Εκπαιδεύτηκε στο θεραπευτικό παιχνίδι Κ.Α.Λ.Ε.Σ.Μ.Α. για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Είναι κάτοχος πιστοποίησης γραφής Braille και έχει εκπαιδευτεί στην εφαρμογή του TEACCH. Μετεκπαιδεύτηκε στη ΔΕΠΥ από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός με μαθητές προσχολικής και σχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, νοητική υστέρηση και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Έχει λάβει μέρος σε πολλά επιστημονικά σεμινάρια σχετικά με τη διάγνωση και αποκατάσταση νευροαναπτυξιακής καθυστέρησης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Είναι δημιουργός της εκπαιδευτικής πλατφόρμας www.special-learners.gr και όνειρό της είναι να δημιουργήσει εκπαιδευτικά εργαλεία, τα οποία θα κάνουν προσιτή τη γνώση σε όλα τα παιδιά!

Διαβάστε περισσότερα