Περιγραφή

Ένας υγιής, δραστήριος τρόπος ζωής είναι ο πιο σίγουρος τρόπος πρόληψης χρόνιων παθήσεων όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η παχυσαρκία, οι καρδιαγγειακές παθήσεις. Όταν κάνουμε οικογένεια είμαστε υπεύθυνοι για τη σωματική και ψυχική υγεία των μελών της.

Σωστή καθοδήγηση για υγιεινές συνήθειες στο σπίτι

Οι γονείς είναι τα βασικά πρότυπα συμπεριφοράς και στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την υγεία τους, το σώμα τους, τη διατροφή τους. Η διατήρηση καλών συνηθειών με το σύγχρονο τρόπο ζωής δεν είναι εύκολη. Χρειάζεται σωστή καθοδήγηση. Παρακάτω θα δούμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε υγιεινές συνήθειες στο σπίτι για όλους.

Tips για να δημιουργήσουμε υγιεινές συνήθειες στο σπίτι για την οικογένεια:

  1. Αναγνωρίζω τις κακές συνήθειες και ξεκινώ αλλάζοντας τες.
  2. Κάνουμε οικογενειακό πλάνο – τα παιδιά συμμετέχουν στις αποφάσεις για αλλαγές στη διατροφή και τις συνήθειες. Και οι δύο γονείς συμμετέχουν το ίδιο.
  3. Ξεκινάμε με μικρά βήματα αλλά είμαστε συνεπείς.
  4. Χρησιμοποιούμε επιβραβεύσεις όταν επιτυγχάνουμε τους στόχους μας.
  5. Κάνουμε την άσκηση κομμάτι της καθημερινότητας- γινόμαστε πρότυπα για να παιδιά.
  6. Ψωνίζουμε μαζί και δίνουμε έμφαση στα φρούτα και λαχανικά. Πάντα κάνουμε λίστα. Αποφεύγουμε να έχουμε γλυκά και τυποποιημένα τρόφιμα στο σπίτι. Προσέχουμε τις μερίδες. Τρώμε μαζί όσο πιο συχνά γίνεται.
  7. Τονίζουμε τη σημασία του καλού ύπνου- σταθερό πρόγραμμα ύπνου και ξύπνιου για όλη την οικογένεια.
  8. Παίζουμε μαζί και επιλέγουμε χόμπι που μπορούμε να κάνουμε σαν οικογένεια.
  9. Κρατάμε ένα πρόγραμμα προληπτικών ελέγχων και εξετάσεων για όλη την οικογένεια (παιδίατρος, οικογενειακός ιατρός, οδοντίατρος).
  10. Μιλάμε για τα συναισθήματα μας και αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά το στρες. Περνάμε χρόνο μαζί δημιουργικά. Μειώνουμε τις οθόνες.
  11. Μαθαίνουμε στα παιδιά ότι η σωστή διατροφή και η άσκηση είναι η απόλυτη μορφή φροντίδας και ένδειξης αγάπης στον εαυτό μας. Φροντίζουμε να μας βλέπουν να κρατάμε εμείς τις καθημερινές μας συνήθειες (π.χ. πλένω τα δόντια μου, βάζω αντηλιακό, πίνω αρκετό νερό, τρώω σαλάτα, δεν τρώω με οθόνη, γυμνάζομαι)

Ερωτήσεις που απαντάμε:

  • Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των γονέων στη διαμόρφωση υγιών συνηθειών στα παιδιά;
  • Πώς μπορώ να βελτιώσω τη διατροφή μου και τη διατροφή της οικογένειας μου;
  • Ο ελεύθερος χρόνος είναι πολύ λίγος στην καθημερινότητα. Πώς θα προλαβαίνω να κρατήσω ένα πρόγραμμα με όλες αυτές τις καλές συνήθειες;
  • Με ποιος τρόπους μπορούμε να αυξήσουμε τη δραστηριότητα μας;
  • Πόσο σημαντικό είναι να είμαστε ειλικρινείς με τα παιδιά για τη διατροφή και την υγεία μας;
  • Ποιος μπορεί να μας βοηθήσει ως γονείς να επιλέξουμε τις σωστές αλλαγές που πρέπει να κάνουμε;

Ομιλητές

Παρασκευή Μεντζελοπούλου

Παρασκευή Μεντζελοπούλου

Ενδοκρινολόγος - Διαβητολόγος, με εξειδίκευση στον διαβήτη, πολυκυστικές ωοθήκες, υπογονιμότητα

H Παρασκευή Μεντζελοπούλου είναι Ενδοκρινολόγος- Διαβητολόγος, διπλωματούχος των American Board of Internal Medicine και American Board of Endocrinology, Diabetes and Metabolism. Είναι η πρώτη διαπιστευμένη Ενδοκρινολόγος Health Coach στην Ελλάδα.. Ιδιαίτερα πεδία ενδιαφέροντος αποτελούν η γυναικεία υγεία και η κύηση,η γονιμότητα, η πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και το lifestyle medicine. Στόχος της είναι η ενημέρωση του ασθενούς, η ολιστική προσέγγιση του προβλήματος και η πρόληψη. Εστιάζει ιδιαίτερα στη φροντίδα της εγκύου, καθώς έτσι δίνεται η ευκαιρία να φροντίσει και την υγεία του εμβρύου αλλά και ολόκληρης της οικογένειας. Διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο και συνεργάζεται επιστημονικά με ιδιωτικά μαιευτήρια και νοσοκομεία

Διαβάστε περισσότερα