Και η καραντίνα συνεχίζεται… Και η τηλεκπαίδευση επίσης… Δάσκαλοι και μαθητές κάθε μέρα έχουμε το ίδιο ραντεβού. Για άλλους η τοποθεσία είναι η οθόνη του υπολογιστή τους, για άλλους η οθόνη του κινητού του δικού του ή της μαμάς και για άλλους η οθόνη ενός τάμπλετ.

Το φόντο πίσω από κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό διαφέρει. Για άλλους είναι σταθερό και είναι ο χώρος του γραφείου, άλλοι όμως μετακινούνται καθημερινά, πότε στο γραφείο, πότε στο σαλόνι, πότε στην κουζίνα, πότε στο σπίτι του παππού και της γιαγιάς. Τις πρώτες μέρες της τηλεκπαίδευσης υπήρχε ένας ενθουσιασμός σε όλους, καθώς βλέπαμε γνώριμα πρόσωπα και ακούγαμε αγαπημένες μας φωνές και ήταν ίσως και η μόνη διέξοδος από τον «εγκλεισμό» στο σπίτι, αλλά και ένα αίσθημα αμηχανίας, αφού για όλους ήταν κάτι καινούριο που δεν γνωρίζαμε πώς να το χειριστούμε και πώς να συμπεριφερθούμε.

Με τον καιρό η τηλεκπαίδευση έγινε ρουτίνα και το κάθε παιδί προσαρμόστηκε σε αυτήν, αναπτύσσοντας τις δικές του συνήθειες. Όπως μέσα στην τάξη υπάρχουν συγκεκριμένοι τύποι μαθητών, έτσι και στην διαδικτυακή τάξη.

Το δικό σου παιδί σε ποιο τύπο ανήκει;

Ο κοινωνικός

Ανοίγεις το διαδικτυακό σου δωμάτιο ένα τέταρτο πριν την έναρξη του μαθήματος και ο κοινωνικός μαθητής είναι ήδη εκεί και περιμένει. Μόλις τον δεχτείς μπαίνει φουριόζος και ενθουσιώδης να σου μιλήσει, να σου πει τα νέα του και να μάθει τα δικά σου. Ανυπομονεί να μπουν οι συμμαθητές του να τους μιλήσει και να μάθει και τα δικά τους νέα.

Τύποι παιδιών στην τηλεκπαίδευση κορίτσι μιλάει από το pc

Ο «κυρία σε πόση ώρα θα τελειώσουμε;»

Είναι τυπικός, δεν αργεί, αλλά σε όλη τη διαδικασία φαίνεται να βαριέται. Δεν απαντάει άμα δεν τον ρωτήσεις κάτι και παίρνει το λόγο από μόνος του για να ρωτήσει πότε θα ολοκληρωθεί το μάθημα ή πότε θα κάνουμε διάλειμμα. Είναι το αντίστοιχο παιδί που στην κανονική τάξη σηκώνει το χέρι του και όταν του δίνει τον λόγο η ερώτηση είναι: «Κυρία, μπορώ να πάω τουαλέτα;»

Ο τυπικός

Είναι ο μαθητής που μπαίνει πάντα στην ώρα του, αλλά και που παρατηρεί ότι έφτασε η ώρα για διάλειμμα και θα σου το υπενθυμίσει.

Ο απρόσεκτος

Είναι ο μαθητής που δεν παρακολουθεί τον/την δάσκαλο/α κατά τη διάρκεια του μαθήματος και όταν έρθει η ώρα να μιλήσει αναρωτιέται σε ποια σελίδα και σε ποια άσκηση είμαστε ή ποια ήταν η ερώτηση που καλείται να απαντήσει.

Τύποι παιδιών στην τηλεκπαίδευση παιδί διαβάζει

Ο «Κυρία να πω;»

Είναι το παιδί που ξέρει όλες τις απαντήσεις. Είναι το παιδί που μέσα στην κανονική τάξη, παρόλο που σηκώνει το χέρι του φωνάζει παράλληλα «Κυρία, κυρία» ή «Εγώ! Εγώ!».  Αν δεν του δώσεις το λόγο εκνευρίζεται πολλές φορές και αν δει ότι η σωστή απάντηση δεν έρχεται σύντομα πετάγεται για να την πει.

Ο ξεναγός

Αυτός ο τύπος παιδιού εμφανίζεται κυρίως στην ηλικία του νηπιαγωγείου. Είναι το παιδί που θα πάρει το τάμπλετ ή το κινητό και θα κάνει ξενάγηση σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού. Δεν θα περιοριστεί να κάτσει σε έναν χώρο αλλά σε κάθε φορά που μπαίνει για μάθημα μετά το διάλειμμα είναι σε διαφορετικό χώρο.

Τύποι παιδιών στην τηλεκπαίδευση παιδί τρώει

Ο «φαγάνας»

Είναι σε όλους γνωστό ότι η ώρα που πραγματοποιείται η τηλεκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ δύσκολη. Είναι η ώρα που υπό κανονικές συνθήκες τα παιδιά τρώνε και ξεκουράζονται. Επομένως, δεν είναι παράλογο το παιδί να τρώει κάτι. Και αυτό συμβαίνει περισσότερο στην προσχολική ηλικία. Παρατηρούνται συνεχώς παιδιά που τρώνε το μεσημεριανό τους ή κάποιο φρούτο ή κάποιο σνακ.

Ο «δεν μπορώ να βολευτώ»

Το παιδί αυτό δοκιμάζει όλους τους πιθανούς ίσως και κάποιους απίθανους τρόπους να καθίσει στην καρέκλα του ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο νομίζει ότι μπορεί να βολευτεί.

τύποι παιδιών στην τηλεκπαίδευση κορίτσι παίζει με πλαστελίνη

Ο «πολυπράγμων»

Σε αυτό τον τύπο ανήκουν τα παιδιά τα οποία κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες. Παίζουν κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι πιο συχνά ή ζωγραφίζουν αν είναι  παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Τύποι παιδιών στην τηλεκπαίδευση παιδί με τη μαμά του

Ο ντροπαλός

Υπάρχουν και παιδιά που η έκθεση μέσω της κάμερας δεν τους αρέσει καθόλου και κομπλάρουν. Αγχώνονται κάθε φορά που έρχεται η σειρά τους να μιλήσουν και νιώθουν ότι όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα πάνω τους και δεν μιλάνε ή απαντάνε λανθασμένα ενώ γνωρίζουν τη σωστή απάντηση. Τα παιδιά αυτά μπορεί να εμφανίζουν και άρνηση για τη γενικότερη συμμετοχή τους στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης ή να προφασιστούν ότι η κάμερα και το μικρόφωνό τους δεν λειτουργούν.

Ένα όμως είναι το σίγουρο! Σε όποιο τύπο και αν ανήκει το παιδί σας όλα επιθυμούν το ίδιο πράγμα, να γυρίσουμε στη ρουτίνα μας και στην κανονική μας τάξη!

Το άρθρο έχει καθαρά χιουμοριστικό χαρακτήρα. Επιπλέον, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε και μια ακόμα κατηγορία παιδιών αυτά τα οποία λόγω έλλειψης εξοπλισμού δε μπορούν να συμμετέχουν στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

Ελισάβετ Μπέντη

Ελισάβετ Μπέντη

Ειδική Παιδαγωγός, Νηπιαγωγός

Η Ελισάβετ Μπέντη έχει πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας και πτυχίο επιπέδου 5 στην Εργοθεραπεία. Εμπλουτίζει συνεχώς τις γνώσεις και τις δεξιότητες της στον τομέα της Εκπαίδευσης, συμμετέχοντας σε σεμινάρια, συνέδρια και εξειδικεύσεις!

Διαβάστε περισσότερα