Πίνακας περιεχομένων

Η συνεργασία γονέα–εκπαιδευτικού είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που συμβάλουν στην εξέλιξη και πρόοδο του παιδιού. Η θετική επικοινωνία και η ανοιχτή στάση των δύο μελών να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με το παιδί θα δώσει επιπλέον πληροφορίες και κατ’ επέκταση λύσεις σε ό,τι τους απασχολεί. Πώς, όμως, μπορώ να προσεγγίσω το δάσκαλο του παιδιού μου;

Γιατί είναι σημαντική η επικοινωνία του γονιού με τον εκπαιδευτικό;

Συνεργασία, θετική επικοινωνία, έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων, συζήτηση και ενεργητική ακρόαση. Αυτό το άρθρο αφορά τους γονείς που ενδιαφέρονται για τη δημιουργία μιας υγιούς και ασφαλής σχέσης με τον εκπαιδευτικό του/των παιδιών τους. Παρουσιάζεται η σημασία της αποτελεσματικής επικοινωνίας του γονέα προς τον εκπαιδευτικό, με διάθεση συνεργασίας, αλληλοϋποστήριξης και  κατανόησης. Κοινός στόχος των δύο μερών είναι η πρόοδος και η εξέλιξη του παιδιού τόσο στο μαθησιακό όσο και στο κοινωνικό τομέα. Η δημιουργία κλίματος ανοιχτής επικοινωνίας και εμπιστοσύνης θα δημιουργήσει στο παιδί ένα ασφαλές και φροντιστικό περιβάλλον, στο οποίο μπορεί να δημιουργήσει και να αναπτυχθεί κατά την εκπαιδευτική του πορεία.

Πώς να προσεγγίσω το δάσκαλο του παιδιού μου;

Πώς να προσεγγίσω το δάσκαλο του παιδιού μου;

Τρόποι που θα βοηθήσουν τη δημιουργία αποτελεσματικής επικοινωνίας με τον εκπαιδευτικό:

  • Δείξτε ενδιαφέρον:

Η ενεργή στάση του γονέα και το ουσιαστικό ενδιαφέρον του για τη πρόοδο του παιδιού του φανερώνει ανοιχτή στάση και πραγματική διάθεση επικοινωνίας μέσω διαλόγου με τον δάσκαλο. Ρωτήστε το δάσκαλο για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ενδιαφερθείτε να κατανοήσετε τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες που μεταφέρει ο δάσκαλος μέσα από την αίθουσα διδασκαλίας.

  • Δείξτε τη διάθεση συνεργασίας μαζί του:

Η συνεργασία μεταξύ σπιτιού και σχολείου ενισχύει την εκπαίδευση. Ακούστε ενεργά την άποψη του δασκάλου καθώς και προτείνετε ο ίδιος ιδέες για δραστηριότητες που μπορείτε να στηρίξετε στο σπίτι. Η κοινή προσέγγιση γονέα-εκπαιδευτικού δυναμώνει τις διαδικασίες μάθησης του παιδιού.

  • Αναγνωρίστε την Εργασία του:

Η ενθαρρυντική ομιλία και ο λόγος γεμάτος εκτίμηση είναι πολύτιμα εργαλεία για την ανάπτυξη μιας φιλικής επικοινωνίας και στάσης. Εκφράστε την κατανόησή σας για την προσπάθεια και τη δουλειά του δασκάλου. Είναι σημαντικό να εδραιωθεί και να ενισχυθεί η θετική ατμόσφαιρα στη σχολική τάξη.

  • Αντιμετωπίστε τυχόν προβλήματα άμεσα:

Η άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση των ζητημάτων εξασφαλίζει και ενισχύει μία υγιή σχέση. Αν αντιληφθείτε οποιαδήποτε ανησυχία επικοινωνήστε άμεσα με το δάσκαλο ώστε να προβλεφθεί η ενίσχυσης της δυσκολίας καθώς το θέμα εξετάζεται ολιστικά και στα δύο περιβάλλοντα (σχολείο – σπίτι).

  • Παρακολουθήστε την πρόοδο:

Η ενεργός συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχολικού περιβάλλοντος και η ενεργητική ακρόαση των απόψεων του δασκάλου είναι βασική κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Συνεχίστε να παρακολουθείτε την πρόοδο του παιδιού και συζητήστε εκ νέου τις ανάγκες του εφόσον το κρίνετε απαραίτητο.

Μαρία Κοντογιάννη

Μαρία Κοντογιάννη

Ειδική Παιδαγωγός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Η Μαρία Κοντογιάννη γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1992. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας με κατεύθυνση Ψυχολογίας, ενώ παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Ειδική Αγωγή, Διαγνωστική, Θεραπευτική, Συμβουλευτική» του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων» του ΕΚΠΑ, και είναι εγγεγραμμένο μέλος στην Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής όντας κάτοχος διπλώματος στη Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας. Πιστοποιήθηκε ως συντονίστρια εμψύχωσης ομάδων παιδιών και ενηλίκων με τη μέθοδο της Συνθετικής Παιγνιόδρασης. Από το 2016, εργάζεται ως συνοδός παράλληλης στήριξης παιδιών σε σχολεία και παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα κατ’ οίκον σε παιδιά σχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες. Εργάζεται επίσης σε κέντρα ειδικών θεραπειών ως ειδική παιδαγωγός υλοποιώντας εξατομικευμένα προγράμματα σε παιδιά, καθώς και ως σύμβουλος ψυχικής υγείας παρέχοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά, γονείς και ενήλικες. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε συνέδρια που αφορούν την ψυχολογία, την εκπαίδευση και τη θεατρική αγωγή. Από την ηλικία των έξι ετών ασχολείται με το χορό και τη μουσική λαμβάνοντας μέρος σε παραστάσεις.

Διαβάστε περισσότερα

Παπαγεωργίου Β. Ηλίας (2008). Συνεργασία γονιών και σχολείου. Εκδόσεις Βάνιας

Χαριτίνη Μαλισσόβα (2021). Σχέσεις γονέων – εκπαιδευτικών στο Δημοτικό σχολείο. Εκδόσεις Αρμός