Περιγραφή

Οι γονείς είναι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη για τα παιδιά τους και θέλουν αναμφίβολα το καλύτερο γι’ αυτά. Αυτή η προσμονή, με ελπίδα για κάτι καλό και θετικό στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς του παιδιού, είναι οι προσδοκίες που οι γονείς έχουν. Τι είναι όμως η κοινωνική ετοιμότητα;

Οι βασικότερες και πολυτιμότερες αξίες που οι γονείς θέλουν να προσφέρουν στα παιδιά τους είναι οι εξής:

  • Η ψυχική υγεία των παιδιών
  • Το να έχουν αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους
  • Το να αγαπούν και να φροντίζουν τον εαυτό τους
  • Το να δείχνουν αυτοσυγκράτηση και να κάνουν υπομονή
  • Το να δείχνουν σεβασμό στο διαφορετικό
  • Το να προσφέρουν και να είναι ενεργά μέλη της κοινωνίας
  • Το να χτίζουν αρμονικές σχέσεις και να λύνουν τις διαφορές τους με συζήτηση και όχι καυγάδες, φωνές και φασαρία

Αυτές είναι οι αρετές, τα χαρακτηριστικά και οι αξίες που κάθε γονέας προσδοκά και ονειρεύεται για το παιδί του. Και κάθε γονιός αναζητά, εκπαιδεύεται και μαθαίνει τρόπους για να περάσει αυτές τις αξίες και να μάθει αυτές τις συμπεριφορές στο παιδί του από μικρή ηλικία. 

Τι συμβαίνει όμως μερικές φορές στην προσπάθεια να διδάξει ένας γονιός κοινωνικές δεξιότητες στο παιδί του;

Παρά τα δεκάδες βιβλία που έχουν διαβάσει, παρά τις άπειρες συζητήσεις, το παιδί αντί να μοιραστεί τα παιχνίδια του παίρνει και τα ξένα, αντί να πει «δεν πειράζει που έχασα», κλαίει, χτυπάει και φωνάζει ότι αδικήθηκε, όταν δει φασολάκια στο πιάτο του αντί «δεν μου αρέσει» κραυγάζει «μπλιαχ» και κλαίει. Κι αυτά είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα εκείνων των παιδικών συμπεριφορών που καταρρίπτουν το όνειρο του γονέα, ότι έχει καταφέρει να διδάξει στο παιδί του «Σωστή συμπεριφορά και Κοινωνικές Δεξιότητες». 

Τι άλλο θα μάθεις μέσα από το ebook για την Κοινωνική Ετοιμότητα;

  • Οι Κοινωνικές Δεξιότητες κατακτούνται μέσα από την επανάληψη και ακόμα γρηγορότερα με την μίμηση
  • Παράδειγμα και μια… σύντομη λύση!
  • Τι θα πρέπει να κάνει στο παιχνίδι μέχρι εκείνη την ηλικία; Ποια τα στάδια του παιχνιδιού που θα κατακτήσει μέχρι το δημοτικό;
  • Τα Κοινωνικά Στάδια του Παιχνιδιού και πώς σχετίζεται το παιδί με τα άλλα άτομα σε κάθε ένα
  • Οδηγός Παρατήρησης για το Σπίτι για την κοινωνική ετοιμότητα του Παιδιού
  • Ανησυχίες Γονέων για το Παιχνίδι του παιδιού όπως: “Το παιδί μου δεν παίζει με τα άλλα παιδιά”, “Το παιδί ζητάει συνέχεια τον γονέα να παίξουν και δεν παίζει μόνο του” κ.α. 

Γονείς και προσδοκίες για τα παιδιά τους

Είναι σημαντικό οι προσδοκίες των γονέων να είναι ρεαλιστικές για να έχουν θετικό αντίκτυπο στο παιδί. Έτσι θα το βοηθήσουν αποτελεσματικά να πιστέψει στον εαυτό του και θα του δώσουν κίνητρα για να προσπαθήσει να πετύχει τους στόχους του. Κι ας μην ξεχνάμε ότι το κάθε παιδί αναπτύσσεται με το δικό του ρυθμό και είναι μοναδικό. Και η οποιαδήποτε σύγκριση μεταξύ δύο παιδιών, ούτε εμάς ωφελεί. Κι εκείνα αδικεί.

Γράφουν οι:

Χαρά Κουκουράκη

Χαρά Κουκουράκη

Παιγνιοθεραπεύτρια, Παιδοψυχολόγος, Ψυχολόγος

Η Χαρά Κουκουράκη, είναι Ψυχοπαιδαγωγός – Ειδικός Θεραπευτικού Παιχνιδιού Συμβουλευτική και Εκπαίδευση Γονέων/ Εκπαιδευόμενη Ψυχολόγος & Οικογενειακή Συστημική Θεραπεύτρια. Όνειρό της είναι να μεγαλώνουν παιδιά υγιή, συναισθηματικά και ψυχικά, με εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, με ενσυναίσθηση, που χαμογελούν, και απολαμβάνουν τη ζωή. Οι Ενήλικες να απολαμβάνουν τον Γονεϊκό τους Ρόλο και κάθε μοναδική εμπειρία που αυτός τους προσφέρει. Να συνταξιδεύουν και να εξελίσσονται μέσα από τα παιδιά τους. Ένας κόσμος, που το βάρος της ταμπέλας του Τέλειου Γονέα και Ανθρώπου δε θα υπάρχει, παρά μόνο Αρκετά Καλοί Γονείς να μεγαλώνουν υπέροχα, ευσυνείδητα, με αυτοπεποίθηση παιδιά και αρκετά καλοί Άνθρωποι να πιστεύουν στο νόημα της ύπαρξής τους και στην προσωπική τους αξία.

Διαβάστε περισσότερα