Όπως κάναμε και με το προηγούμενο Live, αποφασίσαμε να μετατρέψουμε και αυτή τη φορά τις δικές σας ερωτήσεις σε άρθρο, καθώς μπορεί να απασχολούν περισσότερους ανθρώπους.

Πάμε να ξεκινήσουμε!

1η Ερώτηση

Τι γίνεται όταν ξέρεις ότι δεν το χρειάζεσαι τόσο φαγητό, όμως, δεν μπορείς να σταματήσεις;

Απάντηση

Αυτό αποτελεί ένα ερώτημα που απασχολεί πολλούς ανθρώπους. Προσεγγίζοντας το συγκεκριμένο ερώτημα, θα έθετα πρώτα έναν πολύ βασικό παράγοντα προς διερεύνηση….

Διατροφή και δίαιτα γυναίκα τρώει ιταλικό

Με βάση ποιο κριτήριο προσδιορίζω το πόσο φαγητό χρειάζομαι;

Είναι κάτι που προκύπτει εκ των έσω, δηλαδή, το καταλαβαίνω από το ίδιο μου το σώμα ή μου έχει καλλιεργηθεί μέσα στα χρόνια η αντίληψη πως “Τόσο χρειάζεται να τρώω εγώ”, “Αυτή είναι η κατάλληλη μερίδα για εμένα”,Κάθε τότε πρέπει να τρώω και όχι νωρίτερα” ή “Κανονικά πρέπει να χορταίνω με τόσο φαγητό“;

Έτσι, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να αξιολογηθεί πρώτα κατά πόσο υπάρχει ένα ιστορικό ενασχόλησης με δίαιτες, το οποίο σας έχει κάνει να μην αισθάνεστε εμπιστοσύνη απέναντι στα μηνύματα πείνας και κορεσμού από το σώμα σας. Κάτι τέτοιο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να φοβάστε να φάτε όταν και όσο πραγματικά χρειάζεστε και αυτό τελικά να σας οδηγεί στο να νομίζετε πως θέλετε να φάτε περισσότερο από όσο πραγματικά χρειάζεστε.

Γι’ αυτό, σε πρώτη φάση θα σας πρότεινα να εξετάσετε τις σκέψεις που κάνετε γύρω από το φαγητό και την πείνα και να αναγνωρίσετε τις βαθύτερες αντιλήψεις που πυροδοτούν αυτές τις σκέψεις.

Στη συνέχεια, θα ήταν ωφέλιμο να δοκιμάσετε να αλλάξετε την πρόθεση, με την οποία προσεγγίζετε το συγκεκριμένο ζήτημα συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, αντί να σκέφτεστε: “Τι πρέπει να κάνω για να σταματήσω να τρώω;” , εστιάστε στο “Τι χρειάζομαι για να νιώθω μεγαλύτερη ασφάλεια, ώστε να μπορώ να συνδέομαι πιο αποτελεσματικά με τα μηνύματα κορεσμού από το σώμα μου;”

2η Ερώτηση

Τελικά τι είναι καλύτερο να κάνουμε (σχετικά με τη διατροφή);

Απάντηση

Όταν κάποιος συνειδητοποιήσει πως η Νοοτροπία της Δίαιτας δεν είναι λειτουργική, τότε γεννάται ένα εύλογο ερώτημα: “Και τώρα τι κάνουμε;

Θα ήταν αρκετά ριψοκινδυνευμένο από πλευράς μου να απαντήσω “τι είναι το καλύτερο να κάνει κάποιος”, χωρίς να γνωρίζω τίποτα για τον ίδιο ούτε για την τωρινή σχέση του με το φαγητό, αλλά και το κυριότερο: ποιοι είναι οι παράγοντες που την έχουν διαμορφώσει μέχρι τώρα.

Διατροφή και δίαιτα μεσημεριανό γεύμα
Περί Δίαιτας -και όχι μόνο: Απαντάμε στις Ερωτήσεις σας!

Αυτά που θα μπορούσα, όμως, να πω, μιας και πιστεύω ότι μπορούν να έχουν εφαρμογή σε γενικές γραμμές για όλους, είναι τα εξής:

  • Να κρατάτε μία κριτική ματιά σε ό,τι πληροφορία υπάρχει σχετικά με τη διατροφή και το φαγητό και να λαμβάνετε σοβαρά υπόψη τα μηνύματα που δέχεστε από το σώμα σας.
  • Εάν κάτι δεν λειτουργεί για εσάς, δεν σημαίνει πως εσείς κάνετε κάτι λάθος.
  • Προσπαθήστε να φιλτράρετε το οτιδήποτε μέσα από τη δική σας εσωτερική σοφία σώματος.
  • Θυμηθείτε: Έχετε όλα όσα χρειάζεστε για να μπορείτε να αναγνωρίζετε τις πραγματικές ανάγκες (πότε και πόσο πεινάτε).
  • Αποφύγετε οτιδήποτε στερητικό που σας κάνει να αισθάνεστε καταπίεση και πυροδοτεί την ενοχή.
  • Η ουσία βρίσκεται στην ισορροπία και όχι στην επιδίωξη της τελειότητας.
  • Το φαγητό είναι πηγή θρέψης, αλλά και απόλαυσης. Αξίζετε να απολαμβάνετε το φαγητό! Δώστε έμφαση στην ικανοποίησή σας από αυτό.
  • Καταργήστε τις λίστες με “καλά” και “κακά” τρόφιμα. Κάτι τέτοιο όχι απλώς δε βοηθάει, αλλά ενισχύει ακόμη περισσότερο μια δυσλειτουργική και ενοχική στάση απέναντι στο φαγητό.
  • Αναζητήστε ό,τι σας ταιριάζει και καλύπτει τις δικές ανάγκες.
  • Και τέλος…Εμπιστευτείτε το ένστικτό σας.

3η Ερώτηση:

Πώς λειτουργεί ο Διαισθητικός Τρόπος Διατροφής και ποιες είναι οι 10 Αρχές του;

Απάντηση:

Ο Διαισθητικός Τρόπος Διατροφής αποτελεί ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο πρωτόκολλο, το οποίο έχει αναπτυχθεί από δύο διαιτολόγους στην Αμερική εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια.

Πρόκειται για μία μέθοδο που είναι ενάντια στη νοοτροπία της δίαιτας και βοηθά το άτομο να απομακρυνθεί από την τοξικότητα της δίαιτας και έτσι, να μπορέσει να συνδεθεί ξανά με τις βιολογικές του ανάγκες.

Διατροφή και δίαιτα ντόνατς
Περί Δίαιτας -και όχι μόνο: Απαντάμε στις Ερωτήσεις σας!

Ο Διαισθητικός Τρόπος Διατροφής σχετίζεται με πολλά οφέλη τόσο σε σωματικό όσο σε ψυχικό και πνευματικό επίπεδο.

Επιπλέον, σχετίζεται με ενίσχυση της συνολικής αυτοεκτίμησης και αυξάνει την αίσθηση ευγνωμοσύνης και σεβασμού προς το σώμα, επιδρώντας κατ’ επέκταση θετικά και στην εικόνα σώματος (στο πώς αισθάνεται, δηλαδή, κανείς για το σώμα του και μέσα σε αυτό).

Οι 10 Αρχές του Διαισθητικού Τρόπου Διατροφής είναι οι εξής:

1. Απόρριψε τη Νοοτροπία της Δίαιτας

2. Τίμησε την Πείνα σου

3. Κάνε Ειρήνη με το Φαγητό

4. Αμφισβήτησε την Αστυνομία Τροφίμων

5. Νιώσε τον Κορεσμό σου

6. Ανακάλυψε τον Παράγοντα της Απόλαυσης

Διατροφή και δίαιτα γυναίκα τρώει σε εστιατόριο
Περί Δίαιτας -και όχι μόνο: Απαντάμε στις Ερωτήσεις σας!

7. Διαχειρίσου τα Συναισθήματά σου με Ευγένεια

8. Δείξε Σεβασμό στο Σώμα σου

9. Κινήσου -Νιώσε τη Διαφορά!

10. Τίμησε την Υγεία σου με Ευγενικές προς Εσένα Διατροφικές Επιλογές

Κωνσταντίνα Κατσανά

Κωνσταντίνα Κατσανά

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Εκπαίδευση Πτυχίο: Τμήμα Επιστήμης Διατροφής & Διαιτολογίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2014 Μεταπτυχιακό: Εφαρμοσμένη Διατροφή & Διαιτολογία, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2017 Εργασιακή Εμπειρία Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Ελεύθερος Επαγγελματίας...

Διαβάστε περισσότερα